Omega Seamaster-tråden

Vurderer å selge min Omega seamaster Aqua terra 8500, 41.5 mm. Kjøpt juni 2014. Hva vil eventuelt være en fornuftig pris å legge denne ut for?
3D7FD29C-58FE-4C6F-9788-C8501731D271.jpeg

231.10.42.21.03.001
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: espenal
Vurderer å kjøpe meg en gummireim til min Omega Aqua Terra fra 2011. Hvem hva og hvor? Og er det noe jeg bør tenke på spesifikt?
 
Hei!

Har en Omega Seamaster som jeg ikke har hatt på service på mange år. Sendte den inn til en urmaker (norsk AD) som ga meg en pris på 7 500,- for en full overhaling. Dette inkluderer skifting av: fjærhus, tannhjul, anker, pakninger, krone, visere og baretter. Av service blir følgende gjort: full gjennomgang av urverk, bytte av defekte/slitte deler, polering av kasse og lenke, bytte av pakninger og trykktest.

Jeg antar prisen er helt normal for en slik jobb, men det jeg lurer på om det er normalt (og nødvendig) å skifte så mange deler når man har klokken på service. Jeg har dessverre ikke så god peiling på dette, så hadde vært evig takknemlig om noen kunne hjulpet meg.
 
Hei!

Har en Omega Seamaster som jeg ikke har hatt på service på mange år. Sendte den inn til en urmaker (norsk AD) som ga meg en pris på 7 500,- for en full overhaling. Dette inkluderer skifting av: fjærhus, tannhjul, anker, pakninger, krone, visere og baretter. Av service blir følgende gjort: full gjennomgang av urverk, bytte av defekte/slitte deler, polering av kasse og lenke, bytte av pakninger og trykktest.

Jeg antar prisen er helt normal for en slik jobb, men det jeg lurer på om det er normalt (og nødvendig) å skifte så mange deler når man har klokken på service. Jeg har dessverre ikke så god peiling på dette, så hadde vært evig takknemlig om noen kunne hjulpet meg.
Hei. Her tror jeg du må stole på at AD gjør det som må gjøres. Den har ikke vært til service på mange år, som du skriver.
Det du kan vurdere er om du trenger polering av kasse og lenke. Vet ikke hva det koster, men noe vil du kunne spare.
 
Hei!

Har en Omega Seamaster som jeg ikke har hatt på service på mange år. Sendte den inn til en urmaker (norsk AD) som ga meg en pris på 7 500,- for en full overhaling. Dette inkluderer skifting av: fjærhus, tannhjul, anker, pakninger, krone, visere og baretter. Av service blir følgende gjort: full gjennomgang av urverk, bytte av defekte/slitte deler, polering av kasse og lenke, bytte av pakninger og trykktest.

Jeg antar prisen er helt normal for en slik jobb, men det jeg lurer på om det er normalt (og nødvendig) å skifte så mange deler når man har klokken på service. Jeg har dessverre ikke så god peiling på dette, så hadde vært evig takknemlig om noen kunne hjulpet meg.

Jeg ville forhøre meg med andre også.
Visere slites normalt ikke. Det er vel ikke slik at den alltid viser feil tid? I så fall holder det å legge på tidfett.

Nei, en annen urmaker vil nok klare seg med smøring, rens, vask og nye pakninger. Visere og krone slites ikke.

8