Omega Seamaster-tråden

Twixt :

E127A5CE-8033-48AC-BEFC-41E8FF86B341.png
 
Er nødt å være skrivefeil.....

Sannsynligvis er det PO8500 45,5mm som er så tykk....

Ja, min PO 8500 45,5 er 17mm tynn, har faktisk aldri tenkt over at den er tykk, prøver jeg noe annet, så havner denne fort tilbake på armen igjen. Den er helt enkelt behagelig å ha på, det er noe med passformen, kasse, lenke og bak-lokk gjør at den er i balanse når den sitter på armen, og ser ikke tykk ut heller. Er i allefall perfekt for meg. brukes til alt.
 
Redigert:
Hei. Om dette er på feil del av forumet, så beklager jeg det. Er førstegangs her inne. Arvet denne klokken nylig. Den er kjøpt på 70- eller 80-tallet, og jeg tror den er i gull. Vet at det er en Omega Seamaster, men ikke så mye mer.

Selv har jeg ikke hatt noen flotte klokker før, og litt usikker på hvordan jeg burde behandle den. Den trenger uansett en reperasjon, da den nå ikke fungerer. Kan dere anbefale ett sted i Bergensområdet som kan reparere denne? Jeg skjønner at den nok er verdt litt, og er redd for å ta den til feil sted.
 

Vedlegg

  • IMG_20180707_164704.jpg
    IMG_20180707_164704.jpg
    118 KB · Visninger: 0
  • IMG_20180707_164643.jpg
    IMG_20180707_164643.jpg
    134,6 KB · Visninger: 0
Redigert:
Stål baklok indikerer at det nok et «gull på stål» kasse, altså stål kasse med et fullbelegg, såkalt double på godt norsk. En gullkasse har normalt også gull baklokk.
Sjekk om der er noen gullstempler på lenken, dersom ikke er den nok gullbelagt den også. Det reduserer jo verdien ganske mye, men ettersom det er et arvestykke med mulig affeksjonsverdi vil det absolutt kunne være verdt å fikse den opp, en service kan vel koste fra 2 til 5000, alt etter hvor mye som er nødvendig å gjøre.
 
Den er nydelig, gratulerer!

Takk for det :) Meget positivt overrasket over bærekomforten og generelt hele uttrykket på klokken. I innelys kan skiven nærmest se grå ut og klokken blir subtil og fin, i utelys kommer den fine lyse blåfargen frem og skaper masse liv i klokken. Kan fort bli en sommerfavoritt denne!

Har forøvrig kjøpt med en lenke også så den blir testet på det etterhvert :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Mavo
Jeg tillater meg en kort historiefortelling i denne bildedominerte tråden. For min del gjør slike opplysninger eierskap av en Omega Seamaster desto mer fornøyelig.

https://monochrome-watches.com/omega-seamaster-automatic-120m-chronograph-ref-176-004-k-big-blue/

Artig lesning om starten på dykker-kronografer og avbildet under (ikke egen), Omegas første dykker-kronograf som kom i 1972. Jeg vil si Omega nå til en viss grad har beveget seg tilbake til opprinnelsen fra og med Planet Ocean Chrono i form av størrelse, detaljer og funksjonalitet. Interessant å se at "Big Blue" 120 m har holdt verdien svært godt, og faktisk koster mer enn de fleste av Omegas nyeste dykkerkronografer.

Omega benyttet smått legendariske kaliber 1040 i dette uret, som - akkurat som Omegas moderne kronografer - har 28,800 BPH.

Omega-Seamaster-120m-Chronograph-Big-Blue-Ref.176.004-7.jpg