Omega Seamaster-tråden

Snart veteran.
20200206_150631.jpg

95 300M
 
Noen her som bruker gummi rem fra Zealande? Kan jeg bruke springbars fra lenken eller følger det med andre?
 
Hva er gjengs markedspris på en sort SMPc om dagen? Ser de ligger ute på ulike markedskanaler fra lavt 20-tall til rett over 30. Vurderer å kjøpe meg en sort en igjen for nte gang
 
Hva er gjengs markedspris på en sort SMPc om dagen? Ser de ligger ute på ulike markedskanaler fra lavt 20-tall til rett over 30. Vurderer å kjøpe meg en sort en igjen for nte gang
Mitt inntrykk etter å vært på jakt selv etter en med blå skive er at et fint eksemplar uten service behov et rundt 25-27k. De eldre med gamle boksen (lille røde) burde du lett få for under 25k
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Mitt inntrykk etter å vært på jakt selv etter en med blå skive er at et fint eksemplar uten service behov et rundt 25-27k. De eldre med gamle boksen (lille røde) burde du lett få for under 25k
Kjøpte en her på sonen med den store boksen rundt det for et par år siden mener jeg. Treboksen er kanskje verdt noe i seg selv så du har nok rett. Litt rart at prisene på denne modellen ikke har justert seg i og med at de har produsert en ny modell og denne modellen har utgått av sortimentet. Bra for meg da :)
 
Kjøpte en her på sonen med den store boksen rundt det for et par år siden mener jeg. Treboksen er kanskje verdt noe i seg selv så du har nok rett. Litt rart at prisene på denne modellen ikke har justert seg i og med at de har produsert en ny modell og denne modellen har utgått av sortimentet. Bra for meg da :)
Mye klokke for pengene her, synes også det er rart at den er så billig enda. Liker denne bedre en den nye utgaven. Lykke til med jakten:)
 
Mye klokke for pengene her, synes også det er rart at den er så billig enda. Liker denne bedre en den nye utgaven. Lykke til med jakten:)
Tusen takk. Kommer nok til å bruke lang tid på å finne et pent eksemplar, men har bestemt meg for å kjøpe en igjen og det er da noe :)

Syns også den nye ikke er noen vinner. Hvorfor de ikke heller gikk tilbake til den gamle 300 kassa (ex. Electric Blue) er for meg et mysterium. Hvorfor de skulle bole opp en ellers god kasse og lage en slags hybrid versjon med PO43 kassa, er et helt uforståelig valg syns nå jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Jo mer jeg ser den nye Bond Seamasteren, jo mer liker jeg den.

Føler det blir feil å kalle denne fargen "faux patina". Det virker som om Omega bevisst har gått for sandfarge som en del av et militær-aktig "ørkentema" for klokken (ref. reklamefilmen under).

Joda, varme fargetoner, men jeg vil overhodet ikke si at klokken skriker vintage? Kanskje litt av grunnen til at den som helhet holdes i vater, og kanskje til og med tipper mer i moderne retning enn omvendt, er takket være det moderne kassedesignet med kronen til HE-ventilen klokken 10 osv. Skal en del til for å få dette til å se gammeldags ut.

I tillegg interessant hvordan lumen lyser med en helt annen farge i mørket (0:7 ut i filmen). Ikke veldig vintage, dette heller.


se-diver300m-007edition-21090422001001-vuec-large.jpg

omega-diver-300m-007-edition-kingstown-mood-large.jpg



Omega fortjener også poeng for å droppe dato. Altså, jeg kunne lett gått med denne på armen hver dag! :)
 
Redigert:
Nice! Vurderer samme rem selv, bruker du de originale spring bars som hører til lenken eller bruker du noen andre?