Omega Seamaster-tråden

:D
Fra WUS
974839d1361034482-show-me-your-planet-ocean-not-bracelet-8450947754_455f4929c8_c.jpg
 
Takk for svar. Hva med prisen? Er den godkjent for et slikt ur?

Ikke med den lenken (i mine øyne)... Det er selvsagt mulig å restaurere den tilbake til original stand, men jeg tror du skal fikle mange timer med maskeringstape og fint sandpapir før den ser bra ut igjen...
 
Hei!

Jeg her et spørsmål til dere omega eksperter :) Jeg har en Omega Seamaster 2255.80 "elektric blue". Hvordan tror dere denne er i pris om noen år? Kan den bli et fremtidig samleobjekt?
 
Redigert:
Jeg vet ikke. Jeg kan ikke spå... Det er en fin klokke, hvis du også synes det, foreslår jeg at du beholder den til du evt ikke liker den lenger;)

Alternativt kan det tenkes at linken nedenfor kan være til hjelp.

http://www.spålive.no/rp2/klarsynte/ametista-454


;)

hehe, takk for hjelpsom link! Tror jeg styrer unna den med det første :) Liker klokken veldig godt, men som i ekte tidssonen ånd vil jeg flippe den til noe dyrere....denne flippe-greien er nærmest en sykdom blant oss TSere og man tar seg alltid råd om man har råd eller ikke..Har lyst å oppgradere i enten en Omega PO 42 mm (2500 vs 8500 urverket?), Omega Aqua Terra 41,5 mm eller en Rolex datejust 36 mm..Skal ikke være lett!
 
Flipper ikke (selvom det noen ganger frister). Men, må nok trade bort noe etterhvert når det blir for mange og jeg skal oppgradere. Tenker 8-10 ur er maks..
 
Noen som har erfaring med SMP 2231.50? Hva veier den (med lenke)? Har vært ute etter en mindre titan diver en stund, og kom over denne. Virker perfekt, bare synd den gikk ut av produksjon rundt 2007. :(
 
Noen som har erfaring med SMP 2231.50? Hva veier den (med lenke)? Har vært ute etter en mindre titan diver en stund, og kom over denne. Virker perfekt, bare synd den gikk ut av produksjon rundt 2007. :(

Sorry, har ikke noe info om denne, men har du tittet på Oris? De har jo noen tøffe titan-divere...
 
Noen som har erfaring med SMP 2231.50? Hva veier den (med lenke)? Har vært ute etter en mindre titan diver en stund, og kom over denne. Virker perfekt, bare synd den gikk ut av produksjon rundt 2007. :(

Jeg har en slik, og det stemmer at den er perfekt :)
Er faktisk den klokken som sist forlater samlingen. Mye fordi den er veldig "rimelig" i forhold til hva du får, men er også utrolig komfortabel med sine 100gram+.
Som regel et godt kjøp når de dukker opp her i landet siden mange er skeptiske til titan, men desverre er det sjelden de kommer for salg.

13808e7e.jpg
 
Jeg har en slik, og det stemmer at den er perfekt :)
Er faktisk den klokken som sist forlater samlingen. Mye fordi den er veldig "rimelig" i forhold til hva du får, men er også utrolig komfortabel med sine 100gram+.
Som regel et godt kjøp når de dukker opp her i landet siden mange er skeptiske til titan, men desverre er det sjelden de kommer for salg.

Skjønner ikke den skepsisen til titan, den matte tool-looken og lave vekten er ihvertfall noe jeg setter høyt. Men den diskusjonen er tatt i et par andre tråder før:p

Får bare følge med om det dukker opp noe! Hvor plukket du opp din? Vurderte du blå skive?
 
Skjønner ikke den skepsisen til titan, den matte tool-looken og lave vekten er ihvertfall noe jeg setter høyt. Men den diskusjonen er tatt i et par andre tråder før:p

Får bare følge med om det dukker opp noe! Hvor plukket du opp din? Vurderte du blå skive?

Såvidt jeg husker var det via Timezone - fra Australia. Men er noen år siden nå.
Blå skive vurderte jeg ikke den gang - passet liksom ikke helt med tool-watch preget titan har. Til stål kan derimot den blå skiven sikkert passer bra. :)
 
Har ikke registrert noen oransje Planet Ocean 8500 på Tidssonen. Den er jo knalltøff, spesielt som sommerklokke :cool:

Noen bilder fra nett:

568954d1322789427-these-two-watches-one-watch-what-would-you-do-omega%25u00252bseamaster%252bplanet%252bocean%252bcal.%252b8500%252b01.jpg


OMEGA%2BSeamaster%2BPLANET%2BOCEAN%2BCal.%2B8500%2B06.JPG


20120518_180945.jpg


QrxTj.jpg


Ja, denne kunne jeg godt tenkt meg :D
 
Skjønner ikke den skepsisen til titan, den matte tool-looken og lave vekten er ihvertfall noe jeg setter høyt. Men den diskusjonen er tatt i et par andre tråder før:p

Får bare følge med om det dukker opp noe! Hvor plukket du opp din? Vurderte du blå skive?

Jeg hadde selv modell 2232.80, altså seamaster i titan men med blå skive. Digget denne, men ble dessverre solgt videre til fordel for noe annet. Angrer på at denne ble solgt!