Omega Seamaster-tråden

Takk for svar @adamskater. Finnes det en utgave som har noe mer farger i seg? Mener å ha sett den med noe gult eller rødt i seg?
Du har en GMT med rød viser og sortkvit bezel i anledning 50 år med seamaster og selvfølgelig Great White med hvit skive.
Skal du ha gult (gull!) i må du nok på (non-)Americas cup-versjoner med uthevede tall på bezel @hipphurra
 
Redigert av en moderator:
Jaja, så er man på Aqua Terra kjøret igjen...
3418004850_b82b49806d.jpg
 
Nytt ur, @Chronodiver :confused: I så fall, hvor er resten av bildene? Og gratulerer så mye! :)
@Dr. Fiddy At @Chronodiver er "på Aqua Terra-kjøret" betyr nok neppe at han har kjøpt den. Han har en uforståelig énklokkestrategi som han holder fast ved, men han er ofte fryktelig nær ved å sprekke ;) Det er i hvert fall ingen andre på TS som kommer med så mange kjøpsanbefalinger, hvor det også presiseres at "noen må snarest kjenne sin besøkelsestid her for pokker!!!!!"

Er dette meltdownen vi har ventet på (dvs TO ur på en gang)? Har han leftlet med enda flere?
Eller holder han oss bare for narr?

Den som lever får se!

:cool::eek:;)
 
Redigert av en moderator:
@Dr. Fiddy At @Chronodiver er "på Aqua Terra-kjøret" betyr nok neppe at han har kjøpt den. Han har en uforståelig énklokkestrategi som han holder fast ved, men han er ofte fryktelig nær ved å sprekke ;) Det er i hvert fall ingen andre på TS som kommer med så mange kjøpsanbefalinger, hvor det også presiseres at "noen må snarest kjenne sin besøkelsestid her for pokker!!!!!"

Er dette meltdownen vi har ventet på (dvs TO ur på en gang)? Har han leftlet med enda flere?
Eller holder han oss bare for narr?

Den som lever får se!

:cool::eek:;)
Heller døden enn to ur folkens! Men lov å begjære..

Som tidligere nevnt; Den som på noe tidspunkt tar meg med mer enn ett ur FÅR det uret det da måtte være snakk om.
 
Redigert av en moderator:
@Dr. Fiddy At @Chronodiver er "på Aqua Terra-kjøret" betyr nok neppe at han har kjøpt den. Han har en uforståelig énklokkestrategi som han holder fast ved, men han er ofte fryktelig nær ved å sprekke ;) Det er i hvert fall ingen andre på TS som kommer med så mange kjøpsanbefalinger, hvor det også presiseres at "noen må snarest kjenne sin besøkelsestid her for pokker!!!!!"

Er dette meltdownen vi har ventet på (dvs TO ur på en gang)? Har han leftlet med enda flere?
Eller holder han oss bare for narr?

Den som lever får se!

:cool::eek:;)

Heller døden enn to ur folkens! Men lov å begjære..

Som tidligere nevnt; Den som på noe tidspunkt tar meg med mer enn ett ur FÅR det uret det da måtte være snakk om.

Huff, det høres ut som et selvplageri på linje med sølibat :eek: Kan da umulig være mening med sånt :confused:
 
Redigert av en moderator:
Etter litt kluss og tøys med den første kronen (som falt av!) er ny krone på plass og montert. Dette blir nok dagens for meg en tid fremover... :D:D:D

20131007_182325.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Hva er modellnummeret på denne?
wDSCF3396_zps655a5a14.jpg

Den er gått ut av produksjon? Men er vel å finne på bukta til en grei pris...

Jeg venter inn en Omega Speedmaster Professional (3750.50) - etter at den er mottatt starter jakten på denne Seamasteren - og ja, ant. på eBay.
 
Har virkelig begynt å få sansen for Omega i det siste. Har en Speedy og en DeVille 3313 fra før, men har veldig lyst på at AT8500 blå og en Seamaster Electric Blue (2255.80). Seamasteren over her også pen. Liker bedre de gamle viserene.

Dette selvsagt i en lengre liste av ur jeg ønsker meg...
 
Ny Seamaster Chrono

Se hva Omega postet i Facebook feeden min:


Hjelpes meg, dette kan jeg ryke på en smell for!
 
Da er jakten over. Fikk tilslag på denne (2255.80) på ebay, gleder meg til den kommer om noen dager!

D1F5A6C0-8F72-4A86-B28E-99C7C4245AAD-7527-000004C21CECB201_zps93f7760b.jpg
 
@benbjo

Skal si ifra når det skal flippes (men må iallefall få det i hus først haha).

Jeg fikk tilslag på 1335$.
Det ligger en 2231.80 på ebay med auksjonsslutt om ca 6 timer. Er titanutgaven.
 
Redigert av en moderator:
Deler min bestefars seamaster, her er både kasse og reim i gull. Litt liten til mine håndledd, men synes klokken er nydelig!

 
Det ser ut til at typ 90% av Omegaene her er av "Diver" modellen. Er det noen spesiell grunn til dette? Etter min mening er Terra Aqua og Planet Ocean klokkene minst like pene. Har diver modellene en spesill historie contra disse jeg nevner?
 
Det ser ut til at typ 90% av Omegaene her er av "Diver" modellen. Er det noen spesiell grunn til dette? Etter min mening er Terra Aqua og Planet Ocean klokkene minst like pene. Har diver modellene en spesill historie contra disse jeg nevner?

@Krizziii mye går vel på at diver modellene har lengre historie i forhold til AT og PO som først kom i 2003 og 2005.
 
Redigert av en moderator:
Da er jakten over. Fikk tilslag på denne (2255.80) på ebay, gleder meg til den kommer om noen dager!

D1F5A6C0-8F72-4A86-B28E-99C7C4245AAD-7527-000004C21CECB201_zps93f7760b.jpg

Utruleg flott sak med blå urskive.
Hadde ein periode klokker med blå skiver, så vart det litt av mote, og eg solgte unna(suppegjøk).

JaJa, uansett meget pent!