Omega Seamaster-tråden

Hmm..... Går og drømmer om en PO.
Vurderer å bytte inn GMT-Masteren min i en ny, men foretrekker å kjøpe brukt pga prisfallet....... :p
Noen som tror jeg vil angre? ;)

Er redd størrelsen på 42 mm blir for voldsom, tør nesten ikke tenke på 45,5 selv om AD mener den passer lanken....
Det er noe med dette uret som får frem godfølelsen. Viserene f.eks....

Ser det ligger et par på Finn nå. En vanlig til 16K og en Chrono til 27K Tror sistnevnte er XL.
For meg høes dette ut som greie priser. Hva sier expertene her inne??

16K er en bra pris. 27 K for en chrono med cal 2500 er alt for mye IMHO.
Skulle jeg kjøpt den gamle modellen ville jeg klart valgt uten chrono, da jeg synes den er penere. Den nye chronoen er fin, men voldsomt stor.

Lykke til :)

Noen bilder fra arkivet. Må innrømme at jeg savner sommerklokka 2012.

7425514174_7aec5c1b4e_b.jpg

7441942658_e96b86e6c9_b.jpg

7441942978_a99fd3b74f_b.jpg

7453515654_bab7f087b5_b.jpg

• Liker
Reaksjoner: Callahan
16K er en bra pris. 27 K for en chrono med cal 2500 er alt for mye IMHO.
Skulle jeg kjøpt den gamle modellen ville jeg klart valgt uten chrono, da jeg synes den er penere. Den nye chronoen er fin, men voldsomt stor.

Lykke til :)

Takk for det! :) Førstnevnte var med skinnrem....det har sikkert noe å si for prisen......

Hmm..... Går og drømmer om en PO.
Vurderer å bytte inn GMT-Masteren min i en ny, men foretrekker å kjøpe brukt pga prisfallet....... :p
Noen som tror jeg vil angre? ;)

Er redd størrelsen på 42 mm blir for voldsom, tør nesten ikke tenke på 45,5 selv om AD mener den passer lanken....
Det er noe med dette uret som får frem godfølelsen. Viserene f.eks....

Ser det ligger et par på Finn nå. En vanlig til 16K og en Chrono til 27K Tror sistnevnte er XL.
For meg høes dette ut som greie priser. Hva sier expertene her inne??

Den til 16 på Finn er kanhende en som blir diskutert i annen tråd om mulig svindel.

@Oyvindf - under Klokker og tråden Dagens kjøpetips blir det nevnt en Planet ocean til 16k men hvor selger "plutselig" flyttet til Tyskland og oppgitt nummer ikke eksisterer

Redigert av en moderator:
Takk for svar. Hva med prisen? Er den godkjent for et slikt ur?

Ikke med den lenken (i mine øyne)... Det er selvsagt mulig å restaurere den tilbake til original stand, men jeg tror du skal fikle mange timer med maskeringstape og fint sandpapir før den ser bra ut igjen...

Hei!

Jeg her et spørsmål til dere omega eksperter :) Jeg har en Omega Seamaster 2255.80 "elektric blue". Hvordan tror dere denne er i pris om noen år? Kan den bli et fremtidig samleobjekt?

Redigert:
Jeg vet ikke. Jeg kan ikke spå... Det er en fin klokke, hvis du også synes det, foreslår jeg at du beholder den til du evt ikke liker den lenger;)

Alternativt kan det tenkes at linken nedenfor kan være til hjelp.

http://www.spålive.no/rp2/klarsynte/ametista-454

;)

hehe, takk for hjelpsom link! Tror jeg styrer unna den med det første :) Liker klokken veldig godt, men som i ekte tidssonen ånd vil jeg flippe den til noe dyrere....denne flippe-greien er nærmest en sykdom blant oss TSere og man tar seg alltid råd om man har råd eller ikke..Har lyst å oppgradere i enten en Omega PO 42 mm (2500 vs 8500 urverket?), Omega Aqua Terra 41,5 mm eller en Rolex datejust 36 mm..Skal ikke være lett!