Omega Seamaster-tråden

I utgangspunktet ble denne kjøpt i utålmodighetens tegn, da en passende Sub (modell og pris) ikke dukket opp. Og jeg var virkelig i tvil om det var riktig (av meg) å bruke penger på dette kjøpet, da jeg egentlig hadde fjernet denne modellen fra min potential diver list.

Jeg hadde tross alt hatt en på armen og prøvd tidligere, men den var med original lenke - og det stemte over hodet ikke på min arm. Må legge til at jeg ikke har sans for lenker i det hele tatt, men denne hadde original gummireim, og det gav et helt annet inntrykk/uttrykk.

Men når jeg kom hjem med den, satt på TWB-reimen (fremfor den originale, som jeg synes bygger litt mye) og fikk den på armen, så føltes det med en gang veldig riktig:)

På kort tid har jeg opparbeidet en ordentlig go´følelse for denne 2254.50´n. Så allerede nå er den på god vei til å bli en keeper fremfor kun en ventepølse.

1_zps46d4f1ac.jpg

Ikke verdens beste bilde m/litt mye reflekser i glasset og et særdeles irriterende armhår som måtte snike seg inn over glasset:cool:
 
Kjekt når godfølelsen kommer "snikende". Antagelig mer holdbart i det lange løp enn forelskelse. Godt høre. :)
 
Hva synes folket om "relanseringen" av Seamaster 300? Jeg syns den ser helt rå ut. Selges den i Norge?

Introducing The Omega Seamaster 300 Master Co-Axial, A Mid-Century Classic Reborn (Official Pricing)

Jeg Synes også klokken er helt Rå... Mye klaging om Fake patina men man kan ikke forvente at Omega bruker 40 år gamle tritium tubes :p

på andre hånd, hvis jeg får velge, velger jeg fortsatt en PO 8500, eneste er at den mangler Omega sin nye master Co-Axial movement sammenlignet med SM300....
 
Jeg Synes også klokken er helt Rå... Mye klaging om Fake patina men man kan ikke forvente at Omega bruker 40 år gamle tritium tubes :p

på andre hånd, hvis jeg får velge, velger jeg fortsatt en PO 8500, eneste er at den mangler Omega sin nye master Co-Axial movement sammenlignet med SM300....

Når det gjelder det med fake patina så skjønner jeg vel begge leirers argumenter. Men fargen kler klokken ekstremt bra så hva er egentlig problemet tenker jeg. Tror jeg hadde valgt denne før PO 8500 men det er mest pga størrelsen. SM300 er 'bare' 41 mm.
 
Min mening om klokken generelt har forandret seg litt etterhvert som jeg har sett flere bilder av den. Først syntes jeg dette var den beste lanseringen på hele Basel og at klokken var ganske så perfekt, men etterhvert som tiden har gått har jeg fått en voksende følelse av at det er "noe" som mangler. Hva dette "noe" er vet jeg ikke, men det er dessverre akkurat nok til at jeg tviler på at den kommer inn i samlingen.

Blir spennende å se om det dukker opp noen her inne etterhvert eller om hele sonen har blitt så rammet av Rolex-tunnelsyn at det kun er den nye SD som strømmer inn ;)
 
Det var en fornøyelse å få prøve den der nå i helgen. De gamle er eldst, og dette er den mest perfekte Omega-dykkeren jeg har hatt på armen noen gang.

Takk, det var hyggelig å høre! Og hyggelig som alltid å møtes igjen også. :)
 
Nye Seamaster AT Ryder Cup med Master Co-axial verket

Jeg har lenge vært skeptisk til Omega av en eller annen grunn (minus speedmasteren som jeg trodde skulle bli min første Omega).

Det var helt til AD'en viste meg denne da jeg var innom for service på en annen klokke. Falt pladask og den løp rett på armen:)

19BA3A6D-E4C0-4368-8F3E-974190C6D99C_zpsh4vv0opw.jpg
 
Jeg har lenge vært skeptisk til Omega av en eller annen grunn (minus speedmasteren som jeg trodde skulle bli min første Omega).

Det var helt til AD'en viste meg denne da jeg var innom for service på en annen klokke. Falt pladask og den løp rett på armen:)

19BA3A6D-E4C0-4368-8F3E-974190C6D99C_zpsh4vv0opw.jpg

Gratulerer!
Flott fargekombinasjon. Blå visere løfter hele klokka mange hakk!