Omega Seamaster-tråden

Første klokka jeg kjøpte brukt (naturlig nok siden 2534.50 har gått ut av produksjon for lenge siden). Synes denne er flott å se på - og den er også svært behagelig på håndleddet. Kassen er smooth og lenka er like smooth. :) Ja, og bølgene på urskiva er jo en fin detalj.

10735135_706240736125967_697106476_n.jpg
 
Jeg snublet over to Omega Seamaster på samme uke. Føler de dekker de fleste behovene mine.

Omega Seamaster PO 42mm 2500cal - Hverdags beater



Omega Seamaster Aqua Terra 41,5mm 8500cal - Dressklokke



Får se hvor lenge jeg klarer å temme flipper´n i meg. :eek: Akkurat nå er jeg fornøyd og lugn.
 
Jeg har lenge vært usikker på hva jeg egentlig syns om Planet Ocean serien til Omega, men i den senere tid har jeg begynt å konkludere med at jeg liker den så godt at kjøpsalarmen begynner å blinke. Og for første gang planlegger jeg å begi meg ut på bruktmarkedet (over 1000kr) med skrekkblandet fryd.

Frykten for å betale ågerpris er dermed stor, så jeg ønsker meg litt veiledning. Ca hvor bør landet ligge for en pent brukt 42mm PO av nyere årgang?
 
Jeg snublet over to Omega Seamaster på samme uke. Føler de dekker de fleste behovene mine.

Omega Seamaster PO 42mm 2500cal - Hverdags beater



Omega Seamaster Aqua Terra 41,5mm 8500cal - Dressklokke



Får se hvor lenge jeg klarer å temme flipper´n i meg. :eek: Akkurat nå er jeg fornøyd og lugn.

O' dobbellykke kom til deg.
De er riktig så vakre begge 2, PO'en har jeg og AT står høøøøøøyt oppe på listen min. :mrgreen:
 
Jeg har hatt en PO 2500cal en liten stund nå. Det jeg lurer på er hvor mye det koster å få byttet bezel? Selve bezelen og arbeidet?
Det er ikke noe som haster, men jeg er relativt sikker på at den kommer til å få seg noen dings i.o.m at jeg bruker den til jobbklokke.
 
Old but gold

Vintage SM300. Denne deler oppgaven som hverdagsur med en Rolex 5513. Litt arti at begge har baklokk stemplet 1966.













 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: miczer
Listeprisen ligger på 42.800 :) Prøvde den nettopp og jeg er veldig positivt overrasket! Den satt solid og stødig på hånden. Prisen gjør også slik at den er en kandidat mot nodate suben. :)
Dessuten gjorde ikke de polerte midtleddene noe stort ut av seg. :eek:
 
Listeprisen ligger på 42.800 :) Prøvde den nettopp og jeg er veldig positivt overrasket! Den satt solid og stødig på hånden. Prisen gjør også slik at den er en kandidat mot nodate suben. :)
Dessuten gjorde ikke de polerte midtleddene noe stort ut av seg. :eek:

Den må jeg prøve også...
Jeg liker veldig min SM300 "NOS" og håper å få en lignende følelse hvis jeg får meg til å tåle den "vintage" lume Omega brukte denne gang.
Og ja...De polert leddene...:confused:
 
Prøvde nye SM 300 på Dubai Mall i går. Synes de dessverre skuffet veldig på hånden (min). Mangler helt sjarmen til de gamle.

I stål


I titan
 
Redigert:
Prøvde nye SM 300 på Dubai Mall i går. Synes de dessverre skuffet veldig på hånden (min). Mangler helt sjarmen til de gamle.

I stål


I titan

Vet ikke om eg seier Yay eller Nay.

Trur de tar litt tid å venne seg til. Likte egentlig den blå litt raskere enn den andre...
Men om de koste 43k er det eindel knask å velge i:)

Noen på sonen som har investert?
 
Jeg synes fortsatt den er veldig flott. Håper på å få prøvd på den på armen snart :)
 
Har akkurat vært på Storo.
Prøvde kun den i stål, fikk ikke helt god-følelsen på armen selv om den satt godt. Tror den er litt tyngre enn den gamle.
Likte ikke helt den blanke ringen mellom glass og bezel.
Men bevare meg vel, klokken er flott.
 
Prøvde nye SM 300 på Dubai Mall i går. Synes de dessverre skuffet veldig på hånden (min). Mangler helt sjarmen til de gamle.

I stål


I titan

Jeg prøvde disse på Bjerke i går, og jeg syntes de var veldig flotte... Overbevist om at dette kommer til å bli en hit! :)