Omega Seamaster-tråden

Omega Seamaster professional. planet ocean. Titan.

Jeg er kjempefornøyd med denne klokken. 2013 modell.
image_zps0c797b0a.jpg
 
Har litt lyst å "oppgradere" min PO 2500 til den nye 8500, hva kan jeg forvente å få igjen for en PO 2500D kjøpt ny av meg i juli 2012 hos norsk AD? Har både original lenke, og gummirem til den. Er snakk om 45,5 mm utgaven med oransje bezel. Ellers følger selvfølgelig alt det vanlige med, boks, kvitteringer, etc..

:)

Edit: den er i god og normal stand. Dvs ingen dings eller lignende, bare de obligatoriske hairlines

Gir meg selv en liten bump jeg i påvente av ett svar :)
 
Omega Seamaster til salgs for kr*2*483 fra en Privatselger på Chrono24

Er denne prisen litt for god til å være sann? Jeg har veldig lyst til å kjøpe den!

Håper det er i orden at jeg spør her, mange som her som har mye bedre peiling på dette enn meg :)

Uten at jeg kan svare alt for nøyaktig på det, så ser jeg jo at det ikke står noe om tilstand på klokken. Da med tanke på hvor fort eller sakte den går i døgnet, eller om den har hatt service. Sånne gamle seamastere går jo ikke for så vannvittig mye mer her hjemme heller, men det er veldig modellavhengig og om de er servet. Mitt inntrykk er at de til rundt 2500 her hjemme ikke er det beste du får med tanke på tilstand og lignende :)
 
På vei til hyttetur på fredag stakk jeg innom Bjerke på Palleét, og der traff jeg @GrandCarrera som viste seg å være en superhyggelig og serviceinnstilt kar, også før han fant ut at jeg var her på TS. Hyggelig å treffe deg! :)

Opp av skuffen dro han denne skjønnheten!

CAM00041.jpg


42mm PO i gull med liquid metal skive... Denne var helt fantastisk vakker! Synd de skal ha 153.000,- kr for den! :eek:

Se så fint den sitter på håndleddet mitt! :mrgreen:

CAM00042.jpg
 
Redigert av en moderator:
På vei til hyttetur på fredag stakk jeg innom Bjerke på Palleét, og der traff jeg @GrandCarrera som viste seg å være en superhyggelig og serviceinnstilt kar, også før han fant ut at jeg var her på TS. Hyggelig å treffe deg! :)

Opp av skuffen dro han denne skjønnheten!

CAM00041.jpg


42mm PO i gull med liquid metal skive... Denne var helt fantastisk vakker! Synd de skal ha 153.000,- kr for den! :eek:

Se så fint den sitter på håndleddet mitt! :mrgreen:

CAM00042.jpg

Takk for varme ord @boenna_69 , hyggelig å hilse på deg også :)
 
Redigert av en moderator:
Etter å ha snoket på forumet en stund var dette dagen for å bli fullverdig medlem. Tenkte å bidra i denne tråden med mine seamastere, en vintage fra 60-tallet og en SeMPC:
tb0m.jpg


fv6d.jpg


3dl6.jpg


k3rv.jpg
 
Fant en app som filmer ned i 500 fps. Fortsatt vanskelig å få med seg sekundviseren som spretter tilbake til ca. kl.10 når kronografen resettes:
[video=youtube_share;PUxrmyqrDw4]http://youtu.be/PUxrmyqrDw4[/video]
 
Hjelper dessverre ikke å filme i 500 bilder per sekund når videoen vi andre ser kun spiller av maks 25 bilder per sekund. :)
 
Jeg har endelig bestemt meg for å kjøpe en Seamaster 300m, men lurer på hvor jeg burde kjøpe den. Oslo er lettest for meg å komme til, så blir nok der, men hvilken AD'er finnes det der? Jeg vet kun om Bjerke. Hvor er det best pris?
 
@bjorkhaug. Havvo har vel en ute, strøken til 18,5K. Kanskje du kan ta av en tusing og få deg en blå sm300 ceramic tilnærmet ny til en god pris.
 
Redigert av en moderator: