Omega Seamaster-tråden

Noen som har sett denne i norske butikker enda?

Omega-Seamaster-Diver-300M-Green-Dial-Green-Bezel-210.32.42.20.10.001-hands-on-5.jpg
 
Den grønne har begynt å komme inn hos forhandlere.
 
Redigert:
Dere som har greie på omega; tror dere SMP300 med grønn skive kommer til å bli ventelistegreie ala. Rolex og Tudor eller mer tilgjengelig som de fleste andre Omega? Jeg spør fordi jeg ikke er gira på venteliste og vurderer om blå eller grønn skive er det rette for meg.
 
Dere som har greie på omega; tror dere SMP300 med grønn skive kommer til å bli ventelistegreie ala. Rolex og Tudor eller mer tilgjengelig som de fleste andre Omega? Jeg spør fordi jeg ikke er gira på venteliste og vurderer om blå eller grønn skive er det rette for meg.
Jeg har ikke tro på at det blir venteliste
 
  • Liker
Reaksjoner: AKH
Skjønner! Spurte etter den på både Giertsen og Bjerke i går, men de hadde ikke fått den inn enda. Bjerke skrev på Facebook i går at de hadde en utstillingsmodell (i Oslo) så jeg antar også at den kommer snart! :)
 
Kommer garantert ikke til å bli ventelister på denne. Det vil i såfall være første gang på denne modellen. Når de først kommer i butikk blir tilgangen som alle andre (bortsett fra Snoopy) Omegaer god.
 
  • Liker
Reaksjoner: AKH
Mener å huske at en bekjent ble satt på venteliste for denne modellen.
Jeg ville ha ringt og hørt;)
 
  • Liker
Reaksjoner: AKH
Kjøpt eller prøvd? Ser ut som ute på gaten, så antar kjøpt..
Første inntrykk?

Jeg var å hørte med min lokale Omega forhandler i dag faktisk. De hadde 9 på venteliste og fikk ikke klokken inn før i august en gang. Du er kanskje i utlandet?

Prøvd hos Omega Boutique i Zürich. Fikk ta den med ut på gaten for bedre inntrykk i naturlig lys.

Første inntrykket er meget bra. Grønn fargen er vellykket. Det eneste jeg kan sette fingeren på er gummiremmen. Jeg må ha den ett hakk større :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Veldig generelt spørsmål fra forvirret sjel:

Jeg har i grunn ignorert Seamaster på grunn av "umoderne og glorete" design, unødvendig heliumsventil og ja, generell forutinntatthet. Og ganske mye på grunn av dumme Bondutgaver med begrenset opplag og 007 over det hele :)
Men ting skjer. Jeg har smått om senn fått øynene opp for Seamaster Diver 300M. Den er sin egen greie og holder på nittitallslooken på en sjarmerende måte. Det er jo mer enn man kan si om mye annet nå om dagen. I tillegg synes jeg de med "gjennombrutte" visere er kule.

Men det er jo en veritabel jungel der ute. Et utall av varianter og en skog av referanser. Og ikke mindre når jeg ikke har utelukket mid-size modellene heller. Og jeg har ikke noe i mot quartzklokker heller (dukker) så det er mulig å gå helt tilbake til Bond og pre-Bond. Så her snakker vi altså bruktkjøp. Eller titting på brukt for å være presis.

Finnes det en krok på nettet som holder orden på dette virvarret, eller en reference points-artikkel ala det Hodinkee har på f.eks Explorer?
Både for å snevre inn tittingen litt, for å lære og for å kunne sjekke at "gode kjøp" er korrekte.

Forhåpningsfullt
Lars Birger

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om å holde på nittitallslooken! Jeg kan anbefale ref. 212.30.41.20.01.003. Det er den første referansen som hadde keramisk bezel, men uten bølger på skiven. Den bærer litt mindre enn den nyeste versjonen, som gjør den litt mer elegant.
6C6EE62C-DCDE-47CF-9656-7F57F2BA551D.jpeg