Omega Seamaster-tråden

Vis vedlegg 285014
IMG_20220326_163627.jpg
 
Veldig generelt spørsmål fra forvirret sjel:

Jeg har i grunn ignorert Seamaster på grunn av "umoderne og glorete" design, unødvendig heliumsventil og ja, generell forutinntatthet. Og ganske mye på grunn av dumme Bondutgaver med begrenset opplag og 007 over det hele :)
Men ting skjer. Jeg har smått om senn fått øynene opp for Seamaster Diver 300M. Den er sin egen greie og holder på nittitallslooken på en sjarmerende måte. Det er jo mer enn man kan si om mye annet nå om dagen. I tillegg synes jeg de med "gjennombrutte" visere er kule.

Men det er jo en veritabel jungel der ute. Et utall av varianter og en skog av referanser. Og ikke mindre når jeg ikke har utelukket mid-size modellene heller. Og jeg har ikke noe i mot quartzklokker heller (dukker) så det er mulig å gå helt tilbake til Bond og pre-Bond. Så her snakker vi altså bruktkjøp. Eller titting på brukt for å være presis.

Finnes det en krok på nettet som holder orden på dette virvarret, eller en reference points-artikkel ala det Hodinkee har på f.eks Explorer?
Både for å snevre inn tittingen litt, for å lære og for å kunne sjekke at "gode kjøp" er korrekte.

Forhåpningsfullt
Lars Birger
 
Mulig du kan dra nytte av denne: