Ja hei alle sammen!! da er det på tide med litt oppdatering i proskjektet mitt.
Siden sist så har litt verktøy og diverse kommet i hus.
Her ser vi verktøy for å ta av viser, sette på viser og en liten hendig skål til å ha olje i når man jobber.
Mere er på vei i posten som: Holder for å ha 7750 urverker i når jeg jobber. Roacan, støv blåser og en liten kurv for å ha deler i når man bruker ultralyd vasker. Samt olje penner (vet ikke hva dere kaller det) og alle viktige oljer som man SKAL bruke og noe annent jeg ikke kommer på akuratt nå.
Urverket har jeg vært og hentet hos urmaker`n og han har fått bøyd tilbake den skjeve tappen og nå er det strøkent. Han tok bare 200kr for hele jobben, noe jeg er meget fornøyd med da jeg så for meg at det skulle bli mye dyrere. Tommel opp for urmaker`n og ikke minst en hyggelig klokke prat vær gang jeg har vært innom.
Utrolig hyggelig kar som var genuint interestert i klokker å fortalte meg at han bytta klokke opp til 4 ganger om dagen. Viktig med en klokke til alle gjøremål sa han
Her ser dere bilder av resultatet
Jeg er fast bestemt på å modde dette så det passer inn i Panerai kassa først, og etterpå skal jeg plukke det fra hverandre å bygge det opp igjen med alle kronograf delene for å lage meg min egen klokke.
Så jeg surra rundt på nett i mellom tiden og har funnet disse delene som jeg skal bruke til å fjerne kronograf delene.
Delene er en plate til å erstatte plassen til alle kronograf delene og en cannon pinnon(usikker på hva den heter på norsk) som det ikke er hull i midten
Det som stopper meg nå er balansen. Den er jo i flere deler og ødelagt, så jeg har bestilt nye regulatorer (Vet ikke hva jeg skal kalle det, men er de jeg peker på med pinsetten) og ny komplett balanse hjul med fjær er på vei hjem i posten.
Jeg vurder når jeg blir ferdig med prosjektet og skal lage meg min egen klokke, er å bytte ut alle deler med sånne som dette:
Lurer på om de hadde blitt kult
Nok for nå for nå skal jeg begynne og demontere caliberet igjen i kveld og kose meg