NOMOS Glashütte

Dagens Nomos

IMG_20200509_120430.jpg
 
Vurderer Nomos i 30-årsgave til samboer, men usikker på modell. Hun kler forsåvidt litt større klokker, og tenker at 35-37mm kan gå. Noen anbefalinger? Finnes det noen vi begge evt kunne brukt?
«Standard» Club (701) er 36 mm, men har ganske lange lugs, så den kan fint brukes av de fleste, tror jeg. Den originale Tangente er vel 35, men bærer visstnok større, uten at jeg har prøvd denne selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: hakotorg og larskp86
Vurderer Nomos i 30-årsgave til samboer, men usikker på modell. Hun kler forsåvidt litt større klokker, og tenker at 35-37mm kan gå. Noen anbefalinger? Finnes det noen vi begge evt kunne brukt?
«Standard» Club (701) er 36 mm, men har ganske lange lugs, så den kan fint brukes av de fleste, tror jeg. Den originale Tangente er vel 35, men bærer visstnok større, uten at jeg har prøvd denne selv.


Konen min har brukt min 36mm Club endel, den er nok helt i grenseland for hva som passer pga de lange lugsene. Hun har en egen 33mm Tangente som passer perfekt. Tangente har litt kortere lugs enn Club så jeg er ganske sikker på at 35mm Tangente burde passe til begge to, men det beste er jo selvsagt å teste. Hvis dere har en Thune-butikk i nærheten kan nok de få inn en som dere kan teste.
 
  • Liker
Reaksjoner: larskp86 og frj
Vurderer Nomos i 30-årsgave til samboer, men usikker på modell. Hun kler forsåvidt litt større klokker, og tenker at 35-37mm kan gå. Noen anbefalinger? Finnes det noen vi begge evt kunne brukt?
Jeg har en Nomos Orion 35 som størrelsesmessig burde passe begge to. Min vurderes solgt, men er ikke lagt ut til salg. Gi beskjed dersom det skulle være interessant.
 
Jeg har planer om å kjøpe Club Campus hvit 38,5 mm med ref. nr. 737.
Noen som har erfaring med denne eller ville ha anbefalt den?
Takk :)
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
Jeg har hatt en 737 @Yoorbror
Veldig fin klokke og perfekt størrelse. Frisk sekundviser også.
Jeg hadde i grunnen bare ett problem med den klokka - for mine langsynte middelaldrende øyne var de blanke viserne vanskelige å lese i dårlig lys. Lumen på de fleste Nomos er ikke verdt mye.
Hvis du ikke har slike problemer, slå til. Bra pris er det jo også.
Jeg vendte tilbake til denne:
IMG_20200616_200244_310.jpg
 
Jeg har hatt en 737 @Yoorbror
Veldig fin klokke og perfekt størrelse. Frisk sekundviser også.
Jeg hadde i grunnen bare ett problem med den klokka - for mine langsynte middelaldrende øyne var de blanke viserne vanskelige å lese i dårlig lys. Lumen på de fleste Nomos er ikke verdt mye.
Hvis du ikke har slike problemer, slå til. Bra pris er det jo også.
Jeg vendte tilbake til denne:
Vis vedlegg 200810

Takk for svar :)
Ja det er jo noe å tenke på men jeg tror det skal gå fint.
Den er meget pen selv om den er ganske enkel.
Prisen er ikke så verst heller nei så tror jeg kommer til å slå til en dag.
Takk igjen!
Den du har der var også veldig fin :)
 
20170411_072753.jpg
er det denne? Jeg likte den men synes den var for liten. Føltes nesten litt feminin ut på armen. Tror det var noe med bezelen som gjorde det. Skal sies at jeg er ganske stor så det kan ha noe med saken å gjøre. På bilder synes jeg den kler armen min fint.
 
Vis vedlegg 200831er det denne? Jeg likte den men synes den var for liten. Føltes nesten litt feminin ut på armen. Tror det var noe med bezelen som gjorde det. Skal sies at jeg er ganske stor så det kan ha noe med saken å gjøre. På bilder synes jeg den kler armen min fint.

Ser ut som den :)
Ok skjønner, jeg er ikke så stor men tror den burde prøves først før jeg kjøper eventuelt.
Enig, den satt fin på armen din.
 
Jeg har planer om å kjøpe Club Campus hvit 38,5 mm med ref. nr. 737.
Noen som har erfaring med denne eller ville ha anbefalt den?
Takk :)

Jeg har denne ,aldri angret et sekund !Den bærer større en 38,5 -lange lugs . Kler masse forskjellige straps. Vær obs på at lengden på de forskjellige remmene..
1B37E469-2624-448C-A592-CA2E86B46D0E.jpeg
 

Vedlegg

  • 4B0BDAB7-2F62-4E32-8CC9-AEDA0AEAA77A.jpeg
    4B0BDAB7-2F62-4E32-8CC9-AEDA0AEAA77A.jpeg
    108,4 KB · Visninger: 0
  • DCC29283-460B-4BDC-80A9-CB3BB02ABDBD.jpeg
    DCC29283-460B-4BDC-80A9-CB3BB02ABDBD.jpeg
    139,3 KB · Visninger: 0
Jeg har faktisk planer om å kjøpe direkte fra dem selv.
Jeg valgte ikke å kjøpe direkte fra nomos - samme pris og topp service fra Thune Stortingsgaten (v/Villi)
Var veldig fint og få et forhold til en butikk og det resulterte i en super pris på en splitter ny Legend diver nå i juni :)

var veldig greit og kunne vekte de forskjellige modellene mot hverandre , jeg var så sikker at jeg fikk nomo til og gravere baklokket :)

kan også på det varmeste anbefale sommerfugl spenna til nomos :)
909C41A9-0B81-4A19-90DD-F0D77B41959B.jpeg
 

Vedlegg

  • 59485EAF-9496-4BF1-9AC4-32FCC1C112F7.jpeg
    59485EAF-9496-4BF1-9AC4-32FCC1C112F7.jpeg
    81,4 KB · Visninger: 0
Redigert:
Jeg valgte ikke å kjøpe direkte fra nomos - samme pris og topp service fra Thune Stortingsgaten (v/Villi)
Var veldig fint og få et forhold til en butikk og det resulterte i en super pris på en splitter ny Legend diver nå i juni :)

var veldig greit og kunne vekte de forskjellige modellene mot hverandre , jeg var så sikker at jeg fikk nomo til og gravere baklokket :)

kan også på det varmeste anbefale sommerfugl spenna til nomos :)Vis vedlegg 201003

Skjønner :)
Grunnen til at jeg kanskje velger å bestille fra dem direkte er pga jeg ikke fant den jeg ville ha hos Thune.
De hadde den ikke på nettsiden men jeg skal spørre om de får tak i den eller om de har den.
Hvis de har den eksakt typen jeg vil ha så bestiller jeg fra dem(Thune)
Takk for info :)
 
  • Liker
Reaksjoner: mannensomikkekunnele
Har fått litt sansen for Nomos i det siste og tittet på en del forskjellige modeller.
En ting har irritert meg så mye at jeg bare må få rante litt her:
Hva er greia med at de skriver 1000ft på Tangente Sport!?!?

Jeg synes det er en veldig kul klokke, som muligens er litt stor, men jeg synes de virkelig ødelegger den med 1000ft. Det er et Tysk merke vi snakker om her, klarer de virkelig ikke å bruke SI-enheter? For meg bryter det helt, med alt det virker som om de står for.

Nå vet jo ikke jeg akkurat hvordan trykktesting av klokker foregår, men 30 bar er jo uansett hverken trykket på 1000 fot eller 300 meter (selv om det jo faktisk er nærmere 1000 fot :rolleyes: ) (rettelse: det var for ferskvann, for saltvann er det nærmere 300m, så det kan gå begge veier)
Heldigvis har de ikke gjort samme blemmen på Ahoi, som vel også er billigere.

/rant
0580_tangente_sport_neomatik_42_d-2d-front-masked_1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen