NOMOS Glashütte

De har jo større modeller, Club kommer i 42 mm også. For de andre modellene er det lug til lug dimensjonene man må passe på, de er ganske lange så man må gjerne velge en mindre diameter enn man har lyst på, alt etter håndleddet.

Nomos er jo et nisjemerke der de fleste modellene er sterkt Bauhaus inspirert, og med innhus utviklede urverk. Det gjenspeiles i prisen, spesielt for alt som er over baseurverket (Alpha). Kvalitet er det ikke noe å si på, men det er et nisjemarked med konkurranse. Der finnes jo flere tyske urprodusenter som tilbyr Bauhaus design til en lavere pris men med innkjøpte urverk, Junghans er et eksempel. Men kvaliteten hos Nomos er nok høyere.
 
Jeg har en orion og liker den veldig godt og kundeservicen til Nomos er utrolig god. Jeg tror det handler litt om merkenavnet. Mange liker ikke innrømme at merket har noe å si, men jeg tror de mangler litt på premiumheten samtidig som de til dels er premium priset. Om det var forståelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: gert og Erik_SG
Sommerklokken
IMG_20210802_194912022.jpg
 
Her kommer en kjapp unboxing.

Først litt tilbehør:
1CA67AB2-9668-4440-B2CE-A4CE5FAB9E93.jpeg

84203F1E-FCDF-4ACD-8B61-675950AE91F2.jpeg

A67246EA-2719-4A29-B0D0-4C5A86C8A636.jpeg

En liten matboks
ECEA7CB4-8092-4E94-9C89-6FDE6FA0EAAC.jpeg

Hovedretten:
F0EA4603-7D8D-4CB3-8185-3204A048B362.jpeg

3530C893-10AA-41F8-AC1D-F661CCA5620B.jpeg

På håndleddet:
99E60365-F858-4DD3-84CF-A146D4923309.jpeg

Ved siden av Tangente
ACF2B8DB-9A53-4C9C-9EB1-D95BE82E520D.jpeg

Trenger bedre lys før jeg tar bilder av baksiden.

Edit:
27DF185A-5390-4C8E-98AA-0CAAEEA60388.jpeg
 
Redigert:
Så utrolig kult valg! Hvordan føles den så langt?
Takk for det. Det var litt uvant med så stor skive, men etter noen dager syntes jeg den ser bra ut. Original reim er fin, men har brukt den mest på en brun, semsket reim som toner den ned litt. Urverket ser veldig bra ut (må neste gå til innkjøp av makrolinse) og har gått bra. Nomos sier at det er regulert til kronometer-standard, men jeg er usikker på det siden det har tapt litt mye de siste døgnene.

@kire Gratulerer så mye :)!!!
Tusen takk.


Utendørsbilde:
5762AE9F-2129-4BC5-B09D-DCD9F01865B1.jpeg

Fant ut at skiva ikke er emalje men bruker en annen teknikk som tilnærmer dette. Jeg har ikke sett skiver av ekte emalje så vet ikke om det kan sammenlignes. Ser bra ut uansett.
 
Takk for det. Det var litt uvant med så stor skive, men etter noen dager syntes jeg den ser bra ut. Original reim er fin, men har brukt den mest på en brun, semsket reim som toner den ned litt. Urverket ser veldig bra ut (må neste gå til innkjøp av makrolinse) og har gått bra. Nomos sier at det er regulert til kronometer-standard, men jeg er usikker på det siden det har tapt litt mye de siste døgnene.


Tusen takk.


Utendørsbilde:Vis vedlegg 265478
Fant ut at skiva ikke er emalje men bruker en annen teknikk som tilnærmer dette. Jeg har ikke sett skiver av ekte emalje så vet ikke om det kan sammenlignes. Ser bra ut uansett.
Tøft at noen tørr å gå litt utenfor allfarvei på klokker i denne prisklassen:)
min erfaring med Nomos sin kundeservice er at de sikkert fikser det raskt hvis urverket ikke stabiliserer seg innenfor cosc.

hadde vært kult å fått kikket på den en dag ved mulighet:mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Tøft at noen tørr å gå litt utenfor allfarvei på klokker i denne prisklassen:)
min erfaring med Nomos sin kundeservice er at de sikkert fikser det raskt hvis urverket ikke stabiliserer seg innenfor cosc.

hadde vært kult å fått kikket på den en dag ved mulighet:mrgreen:
Ja, kundeservicen til nomos har vært upåklagelig tidligere. Jeg liker å handle der jeg får valuta for pengene og derfor var denne en sterk kandidat fra starten av.
Det blir sikkert mulighet for å se på den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen