NOMOS Glashütte

Hvordan oppleves størrelsen? Jeg liker designet på den skikkelig godt!

Det var størrelsen som gjorde at jeg ikke kjøpte den fra Nomos da den kom, men etter at jeg fikk prøve den hos lokal forhandler, var det ikke lenger et tema. Den er jo større enn det jeg er vant med, men jeg synes at den sitter som støpt på mitt relativt smale håndledd.

• Liker
Reaksjoner: Pippen
DA721EBE-AEB7-4878-99B7-2BA4E48B9172.jpeg

Vurderer Nomos i 30-årsgave til samboer, men usikker på modell. Hun kler forsåvidt litt større klokker, og tenker at 35-37mm kan gå. Noen anbefalinger? Finnes det noen vi begge evt kunne brukt?

Vurderer Nomos i 30-årsgave til samboer, men usikker på modell. Hun kler forsåvidt litt større klokker, og tenker at 35-37mm kan gå. Noen anbefalinger? Finnes det noen vi begge evt kunne brukt?
«Standard» Club (701) er 36 mm, men har ganske lange lugs, så den kan fint brukes av de fleste, tror jeg. Den originale Tangente er vel 35, men bærer visstnok større, uten at jeg har prøvd denne selv.

• Liker
Reaksjoner: hakotorg og larskp86
«Standard» Club (701) er 36 mm, men har ganske lange lugs, så den kan fint brukes av de fleste, tror jeg. Den originale Tangente er vel 35, men bærer visstnok større, uten at jeg har prøvd denne selv.

Konen min har brukt min 36mm Club endel, den er nok helt i grenseland for hva som passer pga de lange lugsene. Hun har en egen 33mm Tangente som passer perfekt. Tangente har litt kortere lugs enn Club så jeg er ganske sikker på at 35mm Tangente burde passe til begge to, men det beste er jo selvsagt å teste. Hvis dere har en Thune-butikk i nærheten kan nok de få inn en som dere kan teste.

• Liker
Reaksjoner: larskp86 og frj
Jeg har en Nomos Orion 35 som størrelsesmessig burde passe begge to. Min vurderes solgt, men er ikke lagt ut til salg. Gi beskjed dersom det skulle være interessant.

Jeg har planer om å kjøpe Club Campus hvit 38,5 mm med ref. nr. 737.
Noen som har erfaring med denne eller ville ha anbefalt den?
Takk :)

• Liker
Reaksjoner: darkcho
Jeg har hatt en 737 @Yoorbror
Veldig fin klokke og perfekt størrelse. Frisk sekundviser også.
Jeg hadde i grunnen bare ett problem med den klokka - for mine langsynte middelaldrende øyne var de blanke viserne vanskelige å lese i dårlig lys. Lumen på de fleste Nomos er ikke verdt mye.
Hvis du ikke har slike problemer, slå til. Bra pris er det jo også.
Jeg vendte tilbake til denne:
IMG_20200616_200244_310.jpg

Jeg har hatt en 737 @Yoorbror
Veldig fin klokke og perfekt størrelse. Frisk sekundviser også.
Jeg hadde i grunnen bare ett problem med den klokka - for mine langsynte middelaldrende øyne var de blanke viserne vanskelige å lese i dårlig lys. Lumen på de fleste Nomos er ikke verdt mye.
Hvis du ikke har slike problemer, slå til. Bra pris er det jo også.
Jeg vendte tilbake til denne:
Vis vedlegg 200810

Takk for svar :)
Ja det er jo noe å tenke på men jeg tror det skal gå fint.
Den er meget pen selv om den er ganske enkel.
Prisen er ikke så verst heller nei så tror jeg kommer til å slå til en dag.
Takk igjen!
Den du har der var også veldig fin :)