NOMOS Glashütte

Ser ut som om det går bedre i Glashütte enn i Sveits.

Nomos.JPG
 
Noen som vet lug-to-lug på Ludwig 35mm (ref. 205). Har søkt på interwebben, men finner ikke noe svar.

Har veldig sansen for både Ludwig og Orion modellene. Ludwig ser kanskje en smule mer maskulin ut, eller? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Utrolig flotte klokker men modellene de har som blander romertall med vanlige arabiske sifre er i overkant frekke etter min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Utrolig flotte klokker men modellene de har som blander romertall med vanlige arabiske sifre er i overkant frekke etter min mening.
Mener du Club Campus-modellene med "California"-skive? Synes de er utrolig kule, og hakket frekkere ("in a good way") enn den originale Club. En av disse kan fort bli julegave til meg selv...

Vi tåler vel et bilde (skamløst rappa fra ABlogtoWatch)? :D

Nomos-Glashutte-Club-Campus-aBlogtoWatch-17.jpg
 
Mener du Club Campus-modellene med "California"-skive? Synes de er utrolig kule, og hakket frekkere ("in a good way") enn den originale Club. En av disse kan fort bli julegave til meg selv...

Vi tåler vel et bilde (skamløst rappa fra ABlogtoWatch)? :D

Nomos-Glashutte-Club-Campus-aBlogtoWatch-17.jpg
Ja de ja! Jeg ville tenkt meg nøye om hvis jeg var deg og heller gått for modellene som ikke utstråler slik avsindighet.
Smaken er vel som baken.
 
Denne (ref. 331) hadde vært så perfekt hvis viserne hadde vært blå/«tempered blue» (som modellen med indekser i gull). Uheldigvis for meg er ikke synet godt nok for et ur med hvit skive og visere i sølv. Synes allerede det er litt slitsomt med min Tissot Visodate, og den har mye tykkere visere.
40008137-DD0D-466D-9A67-D29F1897A9F8.png


Slik ville den ha sett ut:
75BFBE75-6B48-4688-9B53-D153D13EC982.jpeg

Alternativt (en fryd for øyet):
69802D6D-2C33-4770-8789-3A380FDBD1E0.jpeg

Men det nytter ikke å drømme seg bort... Av nåværende sortiment ville kanskje Orion Neomatik ha passet meg best, men prisen er mye høyere, og den blir kanskje litt for fargerik for min smak. Usikker.
FA352E78-A240-48B3-8D9B-B975B81D7E1A.png
 
  • Liker
Reaksjoner: oblande og acnorway
oZiE3ag.png

Hva synes dere om Autobahn serien? Jeg synes de to til høyre er ganske spreke, spesielt den helt til høyre.
Også er de 41 som passer meg godt da flere av Nomos modellene er litt smale.
41.900,- veiledende.
 
  • Liker
Reaksjoner: JørgenO