NOMOS Glashütte

Sitter å leser Encyclopaedian til Nomos. Hva tror dere om en tourbillon?
Mwc6r4s.jpg

Ser for meg at Nomos er typen til å ha den kun synlig fra baksiden..
 
Jeg holdt på å bestille Metro i champagne. Men den gangen var det 9 måneder ventetid. Det synes jeg var for lenge å vente.
Nå ser jeg at det er fem måneder igjen med ventetid på den.
Tiden går fort :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
Må si at den asymmetriske men vakre Metro vokser på meg. Men en leveringstid fra Nomos på 9 måneder blir litt lenge.

Er det noen på sonen som har denne?

Jeg fikk min Metro på døra i dag! Kjøpt fra MyChrono (via Chrono24), uten ventetid av betydning. Fikk veldig god kundeservice der.

Er usikker på om det var riktig å kjøpe den litt streite 38 Datum, eller om jeg skulle turt å kjøpe originalen med den artige Power reserve'n, men nå er det gjort. For noen dager siden blei jeg også oppmerksom på Metro neomatik, den hadde jeg ikke fått med meg da jeg bestilte min. Hadde vært gildt med automatisk opptrekk, men mistenker at 35 mm blir litt i minste laget.

Uansett er jeg veldig fornøyd med min 38 Datum. Den er virkelig ualminnelig lekker! Er det lov å si "keeper"?


 
Redigert:
Jeg fikk min Metro på døra i dag! Kjøpt fra MyChrono (via Chrono24), uten ventetid av betydning. Fikk veldig god kundeservice der.

Er usikker på om det var riktig å kjøpe den litt streite 38 Datum, eller om jeg skulle turt å kjøpe originalen med den artige Power reserve'n, men nå er det gjort. For noen dager siden blei jeg også oppmerksom på Metro neomatik, den hadde jeg ikke fått med meg da jeg bestilte min. Hadde vært gildt med automatisk opptrekk, men mistenker at 35 mm blir litt i minste laget.

Uansett er jeg veldig fornøyd med min 38 Datum. Den er virkelig ualminnelig lekker! Er det lov å si "keeper"?



Gratulerer, den er nydelig. Vi trenger flere bilder!
 
Det var der jeg fant den..
Ser ut som at de har fjernet den fra nettbutikken. Kanskje de kommer med en oppdatert versjon? Den jeg har er fra 2006. (om jeg husker rett)
 
  • Liker
Reaksjoner: mgm88
Det var der jeg fant den..
Ser ut som at de har fjernet den fra nettbutikken. Kanskje de kommer med en oppdatert versjon? Den jeg har er fra 2006. (om jeg husker rett)
Ok, takk for svar. Satser på at det dukker opp en ny versjon etterhvert. Jeg har bestilt en klokkekatalog fra dem en gang, men den ble stoppet av den norske posten som uberettiget reklame....
 
Så filmen ovenfor og bestilte sporenstreks en katalog.

Har sett lenge på Nomos, og tenkt at det en dag smeller det med en club uten dato og med innsyn til urverket.

Nomos sin korte historie, og det jeg ser på som et friskt pust i en verden med lange tradisjoner gjør merket veldig tiltalende for min egen del.