NOMOS Glashütte

Var også fornøyd med servicen da jeg kjøpte min Metro, men føler vel at Nomos hadde passet bedre i Stortingsgata. Blir litt mye smykkebutikk på Aker Brygge
 
Skal innom i Thune morgen, har nemlig fått litt lyst på en classy klokke med sunburst skive, som ikke koster for mye, og kom over Nomos Zurich Blaugold:
40c1aae185a45c934d8842f0c2ccac34.jpg


NOMOS_4.jpg


NOMOS_3.jpg


http://hoodinkee-beta.squarespace.c...urich-gets-some-color-at-basel-live-pics.html

Den har gått ut av sortimentet, men kunne trolig bestilles en liten stund til.
Frykter dog at den blir i største laget for mitt håndledd.

Har også funnet denne Orion Orion Midnight Edition:

Nomos-Orion-Midnight-4.jpg


Den er litt mindre (38mm) og litt "rundere" i designet, men ser ut som lugs stikker forholdsvis langt ut.

http://www.ablogtowatch.com/nomos-orion-midnight-edition-watch-timeless/

Skal derfor titte på Zurich og Orion med andre skiver og drømme litt.
Må uansett rydde litt mer i boksen før en ny kommer inn. :)
 
Skal innom i Thune morgen, har nemlig fått litt lyst på en classy klokke med sunburst skive, som ikke koster for mye, og kom over Nomos Zurich Blaugold:
40c1aae185a45c934d8842f0c2ccac34.jpg


NOMOS_4.jpg


NOMOS_3.jpg


http://hoodinkee-beta.squarespace.c...urich-gets-some-color-at-basel-live-pics.html

Den har gått ut av sortimentet, men kunne trolig bestilles en liten stund til.
Frykter dog at den blir i største laget for mitt håndledd.

Har også funnet denne Orion Orion Midnight Edition:

Nomos-Orion-Midnight-4.jpg


Den er litt mindre (38mm) og litt "rundere" i designet, men ser ut som lugs stikker forholdsvis langt ut.

http://www.ablogtowatch.com/nomos-orion-midnight-edition-watch-timeless/

Skal derfor titte på Zurich og Orion med andre skiver og drømme litt.
Må uansett rydde litt mer i boksen før en ny kommer inn. :)

Ta gjerne noen bilder og legg ut her! Hadde vært spennende å se hva de har inne.
 
  • Liker
Reaksjoner: aek
Ta gjerne noen bilder og legg ut her! Hadde vært spennende å se hva de har inne.

Hversågod:

20160527_1455400_zpssobarbyp.jpg


20160527_145444_zpsbn47ifh6.jpg



20160527_145452_zps9nupf7jl.jpg


Og her er Orion og Zurich som jeg kikket på:
20160527_145335_zpseu7f2jsg.jpg


Trivelig dame, og hun bestilte gjerne opp modeller til utstilling som det var interesse for blant mine "kkokkevenner". Hun forklarte også at de prøvde å ligge under nettbutikken (thune eller nomos sin?) i pris.
Hun var nok ingen kkokkenerd som oss eller Nomos-ekspert, men veldig hjelpsom og anbefaler absolutt å ta kontakt om man kikker etter Nomos. :)

Så om jeg kommer til å handle, og hvilken modell?
Vel, ingen av de to nevnte var vel for store for meg, men Orion er mindre, rundere, flatere og mer klassisk i formene. Hadde jeg gått mye i dress ville det nok blitt den. Men tror jeg liker det litt mer moderne designet til Zurich bedre, det har litt mer presence og mer anvendelig til andre amtrekk. Og selv om det er dyrere, er mellomlegget mellom hvit og blå skive (blaugold kostee kr 32900) lavere enn på Orion (midnight edition ca 28k inkl mva fra utlandet). Urverkene er også forskjellige, men har ikke lest meg opp så mye på de enda, annet enn at Orion er manuelt og Zurich automatisk.
På begge modeller så var forresten reimen akkurat litt løs på mitt håndledd, så må nok lage et hull til eller bruke annen reim..
 
Hversågod:

20160527_1455400_zpssobarbyp.jpg


20160527_145444_zpsbn47ifh6.jpg



20160527_145452_zps9nupf7jl.jpg


Og her er Orion og Zurich som jeg kikket på:
20160527_145335_zpseu7f2jsg.jpg


Trivelig dame, og hun bestilte gjerne opp modeller til utstilling som det var interesse for blant mine "kkokkevenner". Hun forklarte også at de prøvde å ligge under nettbutikken (thune eller nomos sin?) i pris.
Hun var nok ingen kkokkenerd som oss eller Nomos-ekspert, men veldig hjelpsom og anbefaler absolutt å ta kontakt om man kikker etter Nomos. :)

Så om jeg kommer til å handle, og hvilken modell?
Vel, ingen av de to nevnte var vel for store for meg, men Orion er mindre, rundere, flatere og mer klassisk i formene. Hadde jeg gått mye i dress ville det nok blitt den. Men tror jeg liker det litt mer moderne designet til Zurich bedre, det har litt mer presence og mer anvendelig til andre amtrekk. Og selv om det er dyrere, er mellomlegget mellom hvit og blå skive (blaugold kostee kr 32900) lavere enn på Orion (midnight edition ca 28k inkl mva fra utlandet). Urverkene er også forskjellige, men har ikke lest meg opp så mye på de enda, annet enn at Orion er manuelt og Zurich automatisk.
På begge modeller så var forresten reimen akkurat litt løs på mitt håndledd, så må nok lage et hull til eller bruke annen reim..
Ang. reim, så har de vel i flere str. så du kan sikkert få med mindre str?
Er vel gjerne M som er standard, og de er lange. Men mener å huske at de har i str S og (på nettbutikken til Nomos iallefall).
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Hversågod:

20160527_1455400_zpssobarbyp.jpg


20160527_145444_zpsbn47ifh6.jpg



20160527_145452_zps9nupf7jl.jpg


Og her er Orion og Zurich som jeg kikket på:
20160527_145335_zpseu7f2jsg.jpg


Trivelig dame, og hun bestilte gjerne opp modeller til utstilling som det var interesse for blant mine "kkokkevenner". Hun forklarte også at de prøvde å ligge under nettbutikken (thune eller nomos sin?) i pris.
Hun var nok ingen kkokkenerd som oss eller Nomos-ekspert, men veldig hjelpsom og anbefaler absolutt å ta kontakt om man kikker etter Nomos. :)

Så om jeg kommer til å handle, og hvilken modell?
Vel, ingen av de to nevnte var vel for store for meg, men Orion er mindre, rundere, flatere og mer klassisk i formene. Hadde jeg gått mye i dress ville det nok blitt den. Men tror jeg liker det litt mer moderne designet til Zurich bedre, det har litt mer presence og mer anvendelig til andre amtrekk. Og selv om det er dyrere, er mellomlegget mellom hvit og blå skive (blaugold kostee kr 32900) lavere enn på Orion (midnight edition ca 28k inkl mva fra utlandet). Urverkene er også forskjellige, men har ikke lest meg opp så mye på de enda, annet enn at Orion er manuelt og Zurich automatisk.
På begge modeller så var forresten reimen akkurat litt løs på mitt håndledd, så må nok lage et hull til eller bruke annen reim..

Takk! Gode bilder.

Uansett hva du velger blir det ikke feil, to stilige modeller.

Den blå Ahoi'en er rå!
 
Jeg fikk min Metro på døra i dag! Kjøpt fra MyChrono (via Chrono24), uten ventetid av betydning. Fikk veldig god kundeservice der.

Er usikker på om det var riktig å kjøpe den litt streite 38 Datum, eller om jeg skulle turt å kjøpe originalen med den artige Power reserve'n, men nå er det gjort. For noen dager siden blei jeg også oppmerksom på Metro neomatik, den hadde jeg ikke fått med meg da jeg bestilte min. Hadde vært gildt med automatisk opptrekk, men mistenker at 35 mm blir litt i minste laget.

Uansett er jeg veldig fornøyd med min 38 Datum. Den er virkelig ualminnelig lekker! Er det lov å si "keeper"?



Hei

Er MyChrono det samme som MyChronograph @oblande ?
 
Redigert:
Ikke tålmodighet til skikkelig unboxing akkurat nå, men fikk en hyggelig telefon fra Thune Aker Brygge, klokken var kommet allerede! Det er vel min første skikkelige dressklokke (ingen komplikasjoner utenom sekunder, ikke lume, ikke for stor og på skinn), samtidig som den er sporty nok til å brukes til jeans og skjorte eller annet for den saks skyld... :)

Her er Nomos Zürich Blaugold:

20160614_185319_20160614201057002_zpsuxgy1j5x.jpg


Førsteinntrykk er meget bra!
Skiven er kanskje ikke så blå i virkeligheten som bildet viser, men fortsatt nydelig. Den heller litt mot grønnskjær og er litt mørkere enn jeg trodde. Den fremstår også veldig forskjellig avhengig av lys; innendørs kan den fremstå som sort men også dyp klar mørk blå. Ute i skyggen fremstår den faktisk som litt flat/matt og lite shine. I solen, ja da kommer sunburst-effekten frem, men ikke overkill. Og Nomos-logoen fremstår som mye mindre dominerende enn på bilder.

Veldig fornøyd! ☺
 
Ikke tålmodighet til skikkelig unboxing akkurat nå, men fikk en hyggelig telefon fra Thune Aker Brygge, klokken var kommet allerede! Det er vel min første skikkelige dressklokke (ingen komplikasjoner utenom sekunder, ikke lume, ikke for stor og på skinn), samtidig som den er sporty nok til å brukes til jeans og skjorte eller annet for den saks skyld... :)

Her er Nomos Zürich Blaugold:

20160614_185319_20160614201057002_zpsuxgy1j5x.jpg


Førsteinntrykk er meget bra!
Skiven er kanskje ikke så blå i virkeligheten som bildet viser, men fortsatt nydelig. Den heller litt mot grønnskjær og er litt mørkere enn jeg trodde. Den fremstår også veldig forskjellig avhengig av lys; innendørs kan den fremstå som sort men også dyp klar mørk blå. Ute i skyggen fremstår den faktisk som litt flat/matt og lite shine. I solen, ja da kommer sunburst-effekten frem, men ikke overkill. Og Nomos-logoen fremstår som mye mindre dominerende enn på bilder.

Veldig fornøyd! ☺

Gratulerer, flott klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch