Noe mange er opptatt av og har sterke meninger om...

Skjønner meg ikke på enkelte medlemmer her inne, legger ut annonser der de ønsker profittørers forslag der pepper'n gror, samtidig som deres egen prissetting er om ikke rent profittjag, preget av å være fortjenestesbasert. Her har man en LN116710 i bra stand, med manglende papirer, men ellers er alt på stell - 68k:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=124596735

Har sett folk prøve seg på 78-82k for samme modell, gjerne par-tre år gamle og.
 
Jeg skjønte heller ikke den. Ikke rart klokka er relativt lavt priset når ingen ting er på stell. Jeg hadde ikke kjøpt den...
 
At den ikke er tjuvegods skjønner jeg ikke. Hvem oppbevarer kortet utenfor boksen om man faktisk beholder boksen?
 
Trodde kun det var invistorer som solgte til markedspris? De med klokkeglede selger vel til kostpris eller lavere? Ref denne tråden...

Ikke vet jeg... Er heller ikke den ivrigste leseren eller bidragsyteren i denne tråden.
Men skulle jeg da lagt den ut til 120.000 på k/s. Hvis så flere er interessert i å kjøpe den; Skal det da avgjøres ved søknad, eller ved loddtrekning?
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Trodde kun det var invistorer som solgte til markedspris? De med klokkeglede selger vel til kostpris eller lavere? Ref denne tråden...
Så klokkeglede er lik elendig forretningssans? Vi taper vel nok på denne hobbyen? Om vi har mulighet til å selge til markedspris som i svært få tilfeller er høyere enn kostpris. for å begrense tap så er vel det innafor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vestante og darkcho
Ikke vet jeg... Er heller ikke den ivrigste leseren eller bidragsyteren i denne tråden.
Men skulle jeg da lagt den ut til 120.000 på k/s. Hvis så flere er interessert i å kjøpe den; Skal det da avgjøres ved søknad, eller ved loddtrekning?

Du har vel sannsynligvis kjøpt eller solgt en klokke til fastpris på forumet eller andre arenaer før antar jeg? Hvordan foregikk det da? Helt uproblematisk selvsagt.

Misforstå meg korrekt, jeg er helt for at man skal selge klokker til markedspris. Jeg er derimot ikke tilhenger av de som gjør narr av "#invistorer", for så å legge ut egne klokker til saftige påslag :)

Så klokkeglede er lik elendig forretningssans? Vi taper vel nok på denne hobbyen? Om vi har mulighet til å selge til markedspris som i svært få tilfeller er høyere enn kostpris. for å begrense tap så er vel det innafor.

Det er jeg helt enig i, og det er også poenget mitt. Derimot er det flere på forumet som latterliggjør "invistorene", samtidig som de selv legger ut klokker med saftig påslag. Blant annet trådstarter @Loevhagen ..
 
Denne er vel ikke lagt ut med saftig påslag?
Minstepris er jo ett lite stykke under veil. pris....

At auksjonen tar av kan vel ikke selger lastes for?

Du har vel sannsynligvis kjøpt eller solgt en klokke til fastpris på forumet eller andre arenaer før antar jeg? Hvordan foregikk det da? Helt uproblematisk selvsagt.

Misforstå meg korrekt, jeg er helt for at man skal selge klokker til markedspris. Jeg er derimot ikke tilhenger av de som gjør narr av "#invistorer", for så å legge ut egne klokker til saftige påslag :)



Det er jeg helt enig i, og det er også poenget mitt. Derimot er det flere på forumet som latterliggjør "invistorene", samtidig som de selv legger ut klokker med saftig påslag. Blant annet trådstarter @Loevhagen ..
 
Enig med @Jone , denne er jo lagt ut til en meget fair minstepris og et hav under gråmarkedspris. Hvis så skulle være at det kun var én interessent som bød 120k for denne hadde det vært en kanonhandel for vedkommende og ingen hadde kommentert invistorpåstander. Selger kan ikke lastes for at budgivningen går over veiledende. Fair play IMO.
 
Helt enig @GrimReaper , hadde absolutt ikke kommentert noe som helst om den ble lagt ut til salgs for 120k. Men med auksjon ønsker/håper/antar vel selger at den selges for mer enn det?

Igjen, jeg er helt for at klokkene skal selges til markedspris....
 
Herregud... Trekke inn Eivind i denne tråden for den auksjonen er det dummeste jeg har lest her på lenge.. Nå må folk klippe neglene, sette seg tilbake og la tastaturet få litt fred.

Det MÅ være lov å ha en auksjon her. Minstepris er jo ikke akkurat invistir materiale. Om noen har fulgt med på auksjoner her, så tar de ikke akkurat helt av, så Eivind var nok ganske klar over det.