Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Skamme seg hen, det er ikke lov å være uenig på Tidssonen!

Min beste hvitløksopplevelse fikk jeg av min gamle chilenske nabo som laget empanadas med en fantastisk god hjemmelaget salsasaus. Noen som vil dele sin beste hvitløksopplevelse?
Ellers merker jeg at jeg kan egentlig altfor lite om hvitløk. Noen som har noe litteratur å anbefale?

Forumet skal få det til å ha fred uten med mine politiske meninger.

Min beste hvitløksopplevelse var i Puerto Angel (Mexico) på stillehavets kysten da jeg spiste hvitløksfriterte store reker på lokal restaurant (hver dag) med Dos Equis pils.
Det var tilbake i 1993.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
En gammel kollega serverte meg en gang grillet hvitløk.
Dette anbefales.
Han tok en hel hvitløk og "kappet toppen av den". Du kunne da se rett ned til fed'ene. Denne ble lagt i aluminiumsfolie. Før aluminiumsfolien ble lukket fylte han på med olje og (mye) salt. (Pga oljen var det lurt å legge aluminiumsfolien rundt først.) Hele pakken ble deretter lagt i glørne til grillen. Her ble det liggende til det var ferdig. Da kunne du bare klemme ut fed'ene og nyte. En hel løk pr pers.
(Dette burde kanskje vært i en annen tråd, men med mine kokkeferdigheter (som ligger i grenselandet 'begrenset' og 'begredelig' så klarer jeg neppe å finne en mattråd). Dette virker med vanlig REMI-hvitløk og kan anbefales.

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
En gammel kollega serverte meg en gang grillet hvitløk.
Dette anbefales.
Han tok en hel hvitløk og "kappet toppen av den". Du kunne da se rett ned til fed'ene. Denne ble lagt i aluminiumsfolie. Før aluminiumsfolien ble lukket fylte han på med olje og (mye) salt. (Pga oljen var det lurt å legge aluminiumsfolien rundt først.) Hele pakken ble deretter lagt i glørne til grillen. Her ble det liggende til det var ferdig. Da kunne du bare klemme ut fed'ene og nyte. En hel løk pr pers.
(Dette burde kanskje vært i en annen tråd, men med mine kokkeferdigheter (som ligger i grenselandet 'begrenset' og 'begredelig' så klarer jeg neppe å finne en mattråd). Dette virker med vanlig REMI-hvitløk og kan anbefales.

8- )

Jeg kjenner trikset, men i ovnen og mange hel fedd med hud på som stekkes med vaktler (y)
Men da, enten er det middag for to eller sover du alene for natten:LOL:
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
DHL som sender administrasjonsgebyrer for MVA- og tollfrieforsendelser :mad:

1619603212519.png
 
Redigert:
Et ledd som har fått en smell så kraftig, at hånda ikke er brukbar og jeg biter tennene sammen i smerte. Jaja. Går vel over.
 
  • Trist
Reaksjoner: Grendel
Et ledd som har fått en smell så kraftig, at hånda ikke er brukbar og jeg biter tennene sammen i smerte. Jaja. Går vel over.
Bra det ikke var et oyster-ledd! De går for noen $$$$ på K****riet. Spøk til alvor, det er jækla vondt og sikkert greit å få sjekket...
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Venter på videre undersøkelser. Ille, men kunne vært så mye verre. Har kollegaer som sliter med kreft - det setter ting i perspektiv. Hadde det vært Oysterledd - hadde det vært høystbydende på k*******t. Umiddelbar profitt.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Å våkne til at hunden har fått løs mage i løpet av natten og spraylakkert kjøkkengulvet med d×××!
Når du som håndtverker kommer hjem til kunde som har flytta ut av huset sitt og eimen av kattesjit slår i mot deg.
Viste seg at katten hadde "levert" under teppet og lagt teppet pent over etter endt tømming.
Det lukta minst like jævlig som det så ut
20210511_132705.jpg
 
  • Trist
Reaksjoner: sunshine og Grendel