Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Kl. 17: Jeg: tar en snartur på butikken for å kjøpe øl! Kona: nei, jeg tar det, skal uansett handle noen andre småting.

En time senere:
Vis vedlegg 245632
beer.jpeg

Kl. 17: Jeg: tar en snartur på butikken for å kjøpe øl! Kona: nei, jeg tar det, skal uansett handle noen andre småting.

En time senere:
Vis vedlegg 245632

Dette er en lille sak...
Jeg har selv stått i køen til kassen og sett det er noen som svetter med øl bak i køen.
De har blitt veldig glade da jeg sier; "Hei du der. Gå inn foran meg her så du rekker å betale ølet ditt!"
(Og så har slemme meg bidratt med litt glede...)

8- )

Dette er en lille sak...
Jeg har selv stått i køen til kassen og sett det er noen som svetter med øl bak i køen.
De har blitt veldig glade da jeg sier; "Hei du der. Gå inn foran meg her så du rekker å betale ølet ditt!"
(Og så har slemme meg bidratt med litt glede...)

8- )

Dagen kassene skal bli direkt koblet på atomklokken skal jeg tro på de når de sier at jeg kommer 30 sekunder for sent.

• Wow
Reaksjoner: Grendel
Dagen kassene skal bli direkt koblet på atomklokken skal jeg tro på de når de sier at jeg kommer 30 sekunder for sent.

-Det er her det er fint med en liten nærbutikk. For noen år siden var jeg innom en butikk i nærheten her like før ølsalget stengte, og tenkte at jeg ikke gadd stresse med å forsøke å nå det - så handler i ro og mak og kommer til kassen fem over åtte - uten øl.

"Om du ikke rakk ølsalget er det ikke noe stress, vi kan slå det inn neste gang du er innom" sier jenta i kassen.

Jeg løp tilbake og hentet meg en sekser, og følte for en stakket stund at jeg bodde i et sivilisert land.

-Det er her det er fint med en liten nærbutikk. For noen år siden var jeg innom en butikk i nærheten her like før ølsalget stengte, og tenkte at jeg ikke gadd stresse med å forsøke å nå det - så handler i ro og mak og kommer til kassen fem over åtte - uten øl.

"Om du ikke rakk ølsalget er det ikke noe stress, vi kan slå det inn neste gang du er innom" sier jenta i kassen.

Jeg løp tilbake og hentet meg en sekser, og følte for en stakket stund at jeg bodde i et sivilisert land.

Joda, det har sin sjarm det - nesten danske tilstander. Dog ulovlig. Hysj!

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord

Jeg pleier å handle øl i god tid.
Men mange år siden kom jeg på kassen og var sagt at det var over med ølsalget.
"Nei, jeg har fortsatt 3 minuter" sa jeg "min klokke er nøyaktig og ble regulert i dag på atomklokken"
Etter litt frem og tilbake ble jeg sagt at de stengte "litt før" (liksom 5mnt) for å bli sikker på at de ikke skulle selge etter klokken:rolleyes:
Jeg fikk pilsene mine etter litt krangel.
WTF...

Har selv stått i kø og sett klokken passere toppen av timen. Men det var ikke noe problem, en «voksen» i butikken bare trakk ansattkortet sitt på kassa og fikk gjennomført salget likevel, siden jeg stod i kø før kl 20. Ingen problem.

Edit: Kjenner ikke til hvordan regelverket er utformet her, og hvordan det eventuelt tolkes i praksis.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har selv stått i kø og sett klokken passere toppen av timen. Men det var ikke noe problem, en «voksen» i butikken bare trakk ansattkortet sitt på kassa og fikk gjennomført salget likevel, siden jeg stod i kø før kl 20. Ingen problem.

Ikke bra!
Ulik praksis! (Lekkerbisk for å stille en politiker til veggen!)
Her borte i butikken er de nådeløse. Kassen nekter, og de ansatte nekter. Er du i faresonen blr ølet sendes først forbi 'kassen'. Det høres jo ut som det skulle vært Indre Sørlandet....

8

RIP Jim Steinman.

If light were dark and dark were light
The moon a black hole in the blaze of night
A raven's wing as bright as tin
Then you, my love would be darker than sin

"Pandoras Box" et av mine gamle favoritt-album....

8- (

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: sunshine