Blir visstnok enda verre i morgen.![]()
Artig. Kanskje jeg får hyre som «special professional driver».
Blir visstnok enda verre i morgen.![]()
Haha...jeg satt og tenkte på akkurat det samme rett før jeg leste detteNår man blir påvirket så mye av TS, at man skriver invistering i seriøse jobbmailer![]()
Parkeringsbulk over hele forskjermen og førerdør. Et eller annet menneskelig utslett har ikke engang tatt seg bryet med å rygge vekk etter sammenstøt for å minimere skade, men fortsatt svingen og klart å ødelegge for en 20-30 tusen.
![]()
Men all ære til If.., som tar skaden uten at det går ut over bonus, med en egenandel på 800 kroner, inkludert leiebil. Det tyder vel egentlig bare på at jeg betaler for mye i forsikring.
![]()
Jævlig kjedelig!Parkeringsbulk over hele forskjermen og førerdør. Et eller annet menneskelig utslett har ikke engang tatt seg bryet med å rygge vekk etter sammenstøt for å minimere skade, men fortsatt svingen og klart å ødelegge for en 20-30 tusen.
![]()
Men all ære til If.., som tar skaden uten at det går ut over bonus, med en egenandel på 800 kroner, inkludert leiebil. Det tyder vel egentlig bare på at jeg betaler for mye i forsikring.
![]()
Innta mindre kalorier enn man bruker og finne nullpunktet når man er tilfreds med vekten. Det er faktisk så enkelt.Den generelle befolkningens manglende kunnskap om hvordan endre livsstil (gå ned i vekt i langsiktig og bli værende der). 99 % tror at det som funker er å kutte ut alt av karbohydrater og/eller kun spise bittesmå måltider tilsvarende 100-200 kcal pr. Det funker ikke![]()
Innta mindre kalorier enn man bruker og finne nullpunktet når man er tilfreds med vekten. Det er faktisk så enkelt.
Ja, på papiret er det det, men folk flest gjør feilen og tror at gå fra store porsjoner av usunt kosthold (= mange kalorier, som gjorde dem feite i utgangspunktet) til små porsjoner av sunt kosthold er oppskriften på langvarig vekttap. Det er det ikke. Har man 20 kg ekstra på magen, og går fra å spise 3500-4000 kalorier i gjennomsnitt på en dag (ved usunn mat og drikke) til å spise 1000 kalorier (fordi sunn mat er kalorifattig), vil man oppleve et vekttap i starten, men gradvis vil metabolismen tilpasse seg det nye kaloriinntaket (som ikke er mulig å overholde resten av livet), så når man da har gått ned vekten man ønsker så tenker man at da kan man spise som før, men i mer moderasjon av usunn kost. Det funker dårlig, da metabolismen da vil være vant med lite kalorier og de nye kaloriene på daglig basis vil presse vekten oppover igjen. I tillegg skjer det katabolisme (muskelnedbrytning) ved ekstremt lavt kaloriinntak, som ikke er det ønskede ved vekttap. Nøkkelen til et langvarig vekttap er å starte med et veldig lite kaloriunderskudd, for så gradvis øke dette kaloriunderskuddet når vekttap stopper opp. Samt variere mellom opptrapping av diverse kardio.