Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Terrassegulv lagt for tett. Snekker’n som la det gulvet er en ufaglært, og jeg har ei høne å plukke med han. Dog er han en forbasket grinebiter som tåler kritikk dårlig, men jeg tror han har skjønt tabben..
Noen tips @Kenneth R?
Har sett at det kan fikses med sirkelsag. Men kan det tenkes at han har tenkt på at bordene krymper når de tørker? (ikke at det funker i Bergen....forresten)
 
Terrassegulv lagt for tett. Snekker’n som la det gulvet er en ufaglært, og jeg har ei høne å plukke med han. Dog er han en forbasket grinebiter som tåler kritikk dårlig, men jeg tror han har skjønt tabben..
Noen tips @Kenneth R?
Jeg har tatt en test på noen kvadrat hos meg. Har skjært mellom bordene med dykksag. Ser ut som det funker, kan ikke se at bordene er skjært. Får spalte på 2-3mm. Hos meg er dette en nødløsning for å forlenge levetiden ett par sesonger før jeg skifter bord og bygger om terrassen litt.
 
Han tenkte nok som så at det var greit å få de så tett som mulig, slik at det skulle krype fint sammen. Men materialene var nok en del tørrere enn antatt (til tross for å bo i Bergen..) ved legging, så spørs om smellen traff der.

@Kenneth R Nei, det spørs om det ikke må til med dykksag altså. Saligkatt for et stykke arbeid jeg har laget for meg selv i så fall. Men skal den vare i litt mer enn to sesonger til, så må jeg nok bare bite i det særs sure eplet.
Får man skinne på 8 meter? o_O
3 stk lange Festool skinner så er du der. En god drittjobb. Jeg gidder ikke å ta hele min siden den skal byttes innen få år men må kutte noen meter slik at jeg får vannet vekk. Har ca 100m2, der 80m2 ligger helt tett...
 
Ja, det blir nok ikke hele for mitt vedkommende heller, men som du sier, så må vannet vekk. Det står jo en tomme vann på gulvet på det verste..
Det er jo helt krise. Gulvet blir så sleipt at det er ekstremsport å bevege seg over det hvis det er fuktig. Kjedelig på helt ny terrasse, min er i det minste gammel.
 
Snø. Har den ikke kommet så langt denne vinteren, kan den til helv**e holde seg unna nå!
Nå kjente jeg på metning hva motgang angår..liten tue velter stort lass.

-Amen. Ti cm våt, tung, snø, brøyteplogen la nettopp igjen 30-35cm brøytekant øverst i oppkjørselen, hjemmebarnehage, ungene synes det er litt i overkant surt vær til å være ute i, men kan knapt være alene inne mens jeg måker...

Ai, ai. (Land Cruiseren synes bare slikt er morsomt, mens konebilen, en Passat med sportsunderstell (!) - den liker ikke høye brøytekanter. Ikke at det har motivert fruen til noensinne å måke, mind. Om hun fortsatt insisterer på en folkevogn, tror jeg at jeg må finne en pent brukt Amarok. Uten sportsunderstell.)
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM og Grendel
Siste dag før en lang "ferie".
Endelig godt man har tid til å vaske vinduer. Typ 100 kvm glass.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jupp. Måtte gå over med piasavakosten idag, for å unngå noen stygge fall. Blir å gå på med skrubb, såpe og dødsforakt når det blir bittelitt mindre snø i luften.
Men har dessverre bare meg selv å takke..
3485F12C-52E5-42B5-BCD7-BA2A7A9A8EA1.jpeg

Her ser du enkelt hvor det kuttet og ikke.
56F4B6F7-2392-4B99-8EFD-E8407D1C7F03.jpeg
4A780FFA-6DAD-489D-8198-3FE1B9F29954.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Jeg kan virkelig ikke like svarene jeg får da jeg tar kontakt med noen som har en wtb liggende ute. Virker ikke som de egentlig har interesse for klokka de «ønsker seg», men kun er ute etter kupp og rask gevinst. Nei, selger heller billig til noen med genuin interesse.
 
robbery.gif


"The official narrative that the Fed and mainstream media are pushing is that what’s happening today is not like the last financial crisis – meaning those Wall Street behemoth banks that were never reformed after the last crisis are not responsible for the new crisis.
All the blame must be directed at the “Chinese virus,” to quote President Trump, so that the Fed can once again bail out Wall Street with trillions of dollars and no questions asked by Congress until the bailout is completed.
But the facts simply do not align with that narrative.
According to the New England Journal of Medicine, the first confirmed case of coronavirus was reported in the United States on January 20, 2020.
But according to the Fed’s own minutes, between September 17, 2019 and December 10-11, 2019, the date of its December federal open market committee meeting, the Fed had been pumping “roughly $215 billion per day” in emergency loans to Wall Street’s trading houses or more than $6.23 trillion in cumulative loans – before there was any coronavirus crisis in the United States."

https://wallstreetonparade.com/2020...t-items-vs-2-3-trillion-on-its-balance-sheet/
 
rob.gif


"The first coronavirus COVID-19 case was discovered in China in December 2019 and didn’t become a major issue in the United States until February 2020. But on October 7, 2019 we reported that Wall Street banks had announced a staggering 68,000 job cuts as the Fed pumped $310 billion more in unprecedented loans to Wall Street.
That doesn’t sound like there was “nothing fundamentally wrong with our economy,” the narrative that Powell is pushing.

On October 9 we reported that Powell had appeared at a speaking event in Denver at the National Association of Business Economists and acknowledged that a larger, long-term bailout of Wall Street was on its way.
That also doesn’t sound like everything was fine in the financial world before the coronavirus hit.

On January 27, 2020, again before any reported death from coronavirus in the U.S., we reported that Fed Repos Have Plowed $6.6 Trillion to Wall Street in Four Months; That’s 34% of Its Feeding Tube During Epic Financial Crash.
Again, that doesn’t sound like there was nothing fundamentally wrong before the coronavirus hit."