Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Ser deg og høyner - 265/75R16 BFG A/T = DEKKSTØY!!!

(Drukner uansett i lyden fra rakledieselen, vindstøyen som oppstår når man forsøker å dytte en murstein gjennom luften osv - så dekkstøyen plager meg ikke.)
Nå solgte jeg en diesel fordi jeg ville høre bensinmotoren. Kjørte også elbil i 9-10 måneder, men der er det lite dekkstøy gitt (i3 med sykkelhjul).
 
Bor ikke vi på samme side av landet?? Her snødde det heftig søndag, og det var kuldegrader om morningen.

Laugh.gif

climate-cycles.jpg
 
Enkel fiks. Kjøp deg en dyr Tysk bil. De kommer uten blinklys.
PS! Og som bonus kan du også ligge i venstre kjørefelt selv om du ikke holder på med en forbikjøring. Du kan bare ligge der å cruise i den farten du vil og styre trafikken slik du best føler det.
PS2! Og som ekstra, ekstra bonus trenger du heller ikke kjør rundkjøringer riktig. Du kan bare velge det sporet du har lyst på, og som nevnt først i svaret så trenger du ikke blinke verken inn eller ut da disse bilene som sagt kommer uten blinklys.

Skriver han som sitter i glasshus og kaster steng med to Tyske biler parkert på utsiden :)

Glasshus? Jeg trodde dette var inkludert i prisen?
 
Enkel fiks. Kjøp deg en dyr Tysk bil. De kommer uten blinklys.

-Nå tror jeg nok at eiere av tyske premiumbiler får litt ufortjent tyn av og til - blant annet fra undertegnede - men jeg velger å se på det som et kompenserende tiltak for alle gangene de finner på et eller annet tanketomt uten å få tyn for det... :)

For noen år siden var jeg på vei ned en bakke her på Hareid med en liten autobahn-maskin bak meg - rett bak meg. Nederst i bakken er et kryss, og der kommer det susende inn fra venstre en kar som frasier seg vikeplikten - i den grad at han suser rett under vikepliktskiltet Vegvesenet pedagogisk nok har satt opp for å understreke at parkeringsplassen ved Spar ikke er å anse som forkjørsveg.

Jeg velger å ikke benytte meg av påkjørselsretten, hugger i bremsene, og rekker å gløtte opp i bakspeilet akkurat i tide til å se før nevnte premiumbil nærme seg meget raskt. Skallen som elegant frasa seg vikeplikten for et par sekunder siden gir meg en umiskjennelig gest idet han suser forbi en halvmeter foran panseret mitt - også tysk bil, forøvrig, solidariteten er død- og så kommer autobahnmaskinen og forsøker å ta Dieseldyret i toeren. Dunk.

Jeg sukker, trekker til håndbrekket og går ut, akkurat i tide til å møte føreren av den lille tyske - som skjeller meg ut etter noter for ikke å følge med - man kan da for f**** ikke bråbremse slik når det kommer folk like bak!

Han blir spakere og spakere da jeg bare står og ser på ham - og synker litt sammen da jeg spør om vi skal ta med akkurat det utsagnet i skademeldingen.

Jaja. Skader på Dieseldyret - ny kopp til hengerfestet, nitten kroner hos Biltema.

På den lille tyske - ny karbongrill (!), radiator, oppretting og lakk av panser++ - vesentlig mer enn nitten kroner.
 
Bor ikke vi på samme side av landet?? Her snødde det heftig søndag, og det var kuldegrader om morningen.
Heftig, faktisk? Ikke her heldigvis. Heck - det er nesten ikke vits med vinterdekk i desember og januar heller. Det saltes jo på hovedveiene hele tiden. Kjører nesten aldri på andre veier enn hovedfartsårer.
 
-Nå tror jeg nok at eiere av tyske premiumbiler får litt ufortjent tyn av og til - blant annet fra undertegnede - men jeg velger å se på det som et kompenserende tiltak for alle gangene de finner på et eller annet tanketomt uten å få tyn for det... :)

For noen år siden var jeg på vei ned en bakke her på Hareid med en liten autobahn-maskin bak meg - rett bak meg. Nederst i bakken er et kryss, og der kommer det susende inn fra venstre en kar som frasier seg vikeplikten - i den grad at han suser rett under vikepliktskiltet Vegvesenet pedagogisk nok har satt opp for å understreke at parkeringsplassen ved Spar ikke er å anse som forkjørsveg.

Jeg velger å ikke benytte meg av påkjørselsretten, hugger i bremsene, og rekker å gløtte opp i bakspeilet akkurat i tide til å se før nevnte premiumbil nærme seg meget raskt. Skallen som elegant frasa seg vikeplikten for et par sekunder siden gir meg en umiskjennelig gest idet han suser forbi en halvmeter foran panseret mitt - også tysk bil, forøvrig, solidariteten er død- og så kommer autobahnmaskinen og forsøker å ta Dieseldyret i toeren. Dunk.

Jeg sukker, trekker til håndbrekket og går ut, akkurat i tide til å møte føreren av den lille tyske - som skjeller meg ut etter noter for ikke å følge med - man kan da for f**** ikke bråbremse slik når det kommer folk like bak!

Han blir spakere og spakere da jeg bare står og ser på ham - og synker litt sammen da jeg spør om vi skal ta med akkurat det utsagnet i skademeldingen.

Jaja. Skader på Dieseldyret - ny kopp til hengerfestet, nitten kroner hos Biltema.

På den lille tyske - ny karbongrill (!), radiator, oppretting og lakk av panser++ - vesentlig mer enn nitten kroner.

På. Angående skade på Diesel Dyret, så kan det være skader under bilen som følge av at hengerfeste har skjøvet på karosseriet. Få bilen sjekket på seriøst verksted. Det går jo på andre selskapet.

8
 
På. Angående skade på Diesel Dyret, så kan det være skader under bilen som følge av at hengerfeste har skjøvet på karosseriet. Få bilen sjekket på seriøst verksted. Det går jo på andre selskapet.

-Jeg duret inn på jobb, boltet fri staget hengerfestet er boltet på og sjekket det mot et rettholt; det var ingen tegn til skjevhet. Problemet (for den lille tyske) var at han fikk hengerfestet gjennom grill og radiator før han krøllet panseret mot nevnte tverrstag. Jeg var litt engstelig for at han kunne kommet langt nok frem til å ha gjort unevnelige ting med dieseltanken, men han hadde heldigvis stoppet noen cm før den.

(Det hører med til soga at Dieseldyret er over 20 år gammel og fra en tid da stål var meget billig. Det skal dog sies at Toyota gjerne kunne brukt mer penger på (effektiv) rustbeskyttelse i denne perioden...)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Ser deg og høyner - 265/75R16 BFG A/T = DEKKSTØY!!!

(Drukner uansett i lyden fra rakledieselen, vindstøyen som oppstår når man forsøker å dytte en murstein gjennom luften osv - så dekkstøyen plager meg ikke.)

Skal bytte til 275 foran og 315 bak... det er ikke så verst med piggfritt på 255. Det ser i det minste litt finere ut å fylle hjulbuene med 315 bak da, det skal sies.
 
Bayersk firehjulstrekker med litt for store hjul...! :)

Men det er klart, jeg vet ikke om denne KÅRÅNNA-situasjonen vil gjøre meg i stand til å bære de opp fra boden. De var ganske tunge å bære ned dit..
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Trulle75