Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Forskjellen da, min gode mann @Gin, er at da får han pent vaske opp etter seg selv:mad::cool:
He he, bare vent. ;)
Når den tid kommer om så skjer, så tror jeg de fleste bare vil få "takraset" i seng og bli ferdig med det. En menigsløs prinsipp diskusjon med en som en av to; står og flirer av deg, eller der og da skal uttrykke tårevåte kærlighets og taknemmlighets erklæringer, gidder du ikke.
Hver alder på eget avkom har sin sjarme og gleder, men retrospektivt tror jeg at småbarns alderen var den aller koseligste tiden, selv om den kan oppleves som slitsom når enn står midt oppe i det.
 
Når "Ankommet utleveringssted og klar for henting" egentlig betyr "Pell deg hjem og slutt å plage meg fordi det gjenstår 40 minutter av arbeidsdagen min som skal anvendes til Instagram og Tinder" mens dagens lass med post forblir usortert på pallen. :mad:
Greit at det mye å gjøre før jul, men makan til frekkhet og latskap slutter aldri å forundre meg :confused:

cb94f5cb4642fa5bb832ea6b1971988f362a25621a02851b64a19e5336d8f2a2.jpg
 
"Hvordan klokke er dette?"
Manglende evne til å anvende spørreord korrekt blant voksne :( Forekommer skremmende frekvent på en viss FB-gruppe for horologi/PADI-interesserte ;)

Hvis vi snakker om samme FB-gruppe har jeg også bitt meg merke i dette. Eksempel fra tidligere i uken:

pdshRkF.png


EDIT: Nå skal det sies at det kan godt være at "åssen klokke" er fullt lovlig å si, men jeg har aldri hørt det før.
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen og Agassiz
Testet ut auksjon for første gang med klokke av litt verdi. Resultat:
- vinneren ber meg slette annonsen (greit nok, han skal nok selge den med profitt)
- vinneren tar kontakt dagen etter. Klokka er pakket ned. Han vil ikke lenger ha den. Var blakk. Grrreit..
- andre høyeste bud takker nei til å kjøpe
- tredje høyeste bud er lavt nok til at jeg heller beholder den sjæl.
20161213_163805.jpg

Tap: Noen minutter på nedpakk og annonseskriving, samt litt fortvilelse i går.
Gevinst: lærdom om å aldri kjøre auksjon på FB så lenge det ikke er Oris/Seiko/Sinn. Fikk også budvinner til å melde seg ut av gruppen frem til han hadde noe på konto. Et velment råd.
 
Redigert:
Holdt meg fint til i dag..

stod i en oppoverbakke i går og bilen foran holdt ikke bremsene.

traff fronten på bilen min og kjørte bare videre. Jeg blinket og tutet før det skjedde da jeg visste at han kom til å treffe. Ingen reaksjon fra fører som begynte å kjøre unna. Jeg fulgte klart etter, tutet og blinket, men sjåføren reagerte ikke. Han snakket i telefon. Har heldigvis opptak og alt, så alt faller på min side uansett. Får se hva de sier på verksted på tirsdag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Listen over musikere som har forlatt oss i 2016 blir bare lengre og lengre..
http://www.bt.no/nyheter/utenriks/George-Michael-er-dod-328149b.html

Jeg har et par gode minner med George Michael. "Last Christmas" er vel den pop-låten jeg har spilt mest. Fortsatt er dette "Julelåten" til en gammel rocker.

"Careless Whisper" bringer, for meg, minner om en flott sommertur. Det var siste helgen før jeg skulle ut i militæret. Min gode kammerat mente jeg fortjente en god fest tur, og vi dro på hytten til hans foreldre på Hvaler. Det ble en herlig helg med sol og skyfri himmel. Fortsatt sitter minnet om å danse på svabergene i solskinn klokken fire om morgenen mens "Careless Whisper" kommer ut av ghetto blasteren. Minner!!

(Derimot kan jeg ikke forstå at det skal være så vanskelig å finne ut at Jean Michel Jarre er en fransk (vestlig) artist som var i Kina før Wham!. Jean Michel Jarre sin "The Conserts in China" med opptak fra konserten kom ut allerede i 82. (http://www.allmusic.com/album/the-concerts-in-china-mw0000423830). Wham! var derfor ikke første vestlige artist i Kina, men de andre. Det er jo ikke så galt det heller.)

8
 
Jeg har et par gode minner med George Michael. "Last Christmas" er vel den pop-låten jeg har spilt mest. Fortsatt er dette "Julelåten" til en gammel rocker.

"Careless Whisper" bringer, for meg, minner om en flott sommertur. Det var siste helgen før jeg skulle ut i militæret. Min gode kammerat mente jeg fortjente en god fest tur, og vi dro på hytten til hans foreldre på Hvaler. Det ble en herlig helg med sol og skyfri himmel. Fortsatt sitter minnet om å danse på svabergene i solskinn klokken fire om morgenen mens "Careless Whisper" kommer ut av ghetto blasteren. Minner!!

(Derimot kan jeg ikke forstå at det skal være så vanskelig å finne ut at Jean Michel Jarre er en fransk (vestlig) artist som var i Kina før Wham!. Jean Michel Jarre sin "The Conserts in China" med opptak fra konserten kom ut allerede i 82. (http://www.allmusic.com/album/the-concerts-in-china-mw0000423830). Wham! var derfor ikke første vestlige artist i Kina, men de andre. Det er jo ikke så galt det heller.)

8
Episk. Høres ut som en guttetur helt i salige Michaels ånd.