Velkommen i klubben for "grumpy old men"Jeg hater 1.april.. Av alle idiotiske ting som blir holdt ved like, er vel dette den mest idiotiske.
Voksne folk som ikke har bedre å ta seg til enn å drive gjøn med andre voksne, klarer jeg ikke ta seriøst.
Velkommen i klubben for "grumpy old men"Jeg hater 1.april.. Av alle idiotiske ting som blir holdt ved like, er vel dette den mest idiotiske.
Voksne folk som ikke har bedre å ta seg til enn å drive gjøn med andre voksne, klarer jeg ikke ta seriøst.
Jeg hater 1.april.. Av alle idiotiske ting som blir holdt ved like, er vel dette den mest idiotiske.
Velkommen i klubben for "grumpy old men"![]()
Ah, håper jeg aldri får innpass i den klubben.![]()
Joda.. et medlemskap kommer gradvis med alderenAh, håper jeg aldri får innpass i den klubben.![]()
Mulig, jeg er allerede halvveis til seksogseksti. Og da kommer min on-topic her: Jeg kan ikke like unge jyplinger som oppfører seg som gretne gamle gubber
Jo takk. Er jo ikke tørr bak ørene engang, fyller 30 i novemberMulig, jeg er allerede halvveis til seksogseksti. Og da kommer min on-topic her: Jeg kan ikke like unge jyplinger som oppfører seg som gretne gamle gubber
Edit: Ok, med unntak av deg, da, @Skogsmatrosen
Eller fordi ting kan bli ødelagt i posten"Kan sendes for kjøpers regning og risiko" Nei Nei Nei. Det er selger som bærer risiko ved forsendelse. Hvorfor skriver flere og flere selgere dette? Planlegger de å si sorry, den forsvant gitt, for så å beholde pengene fra kjøper OG heve forsikringen selv?
Det er ikke langt i fra. Kjøper har undersøkelsesplikt like mye som selger har opplysningsplikt, og om selger skriver 'Selges som den er', og kjøper i etterkant oppdager feil som han likegodt kunne ha oppdaget ved besiktigelse/prøvekjøring, er det kjøpers skjegg i uglen.Det er vel samme grunnen som at folk skriver "selges som den står" om bilen de selger, og tror at de dermed er fritatt for alt ansvar i forbindelse med eventuelle feil og mangler. Men sånn fungerer det jo ikke.
EON er 50K.
Hva er alternativet for klokker over denne summen? Personlig overlevering?klokker til mer enn 50K via EON
Selv reiste jeg med fly for å hente Red Sub. Å sende med EON tok jeg som kjøper ingen risiko på (f.eks. forklare at en over 40 år gammel klokka var forsvunnet og argumentere for at den er verd mer enn 200 kroner). "Frakten" koster litt mer, men man får også en litt annen opplevelse av "handover".Hva er alternativet for klokker over denne summen? Personlig overlevering?
Spør av ren nysgjerrighet.
Er man heldig, kommer man jo tur/retur for prisen av EON, så det er vel det beste alternativet.Selv reiste jeg med fly for å hente Red Sub. Å sende med EON tok jeg som kjøper ingen risiko på (f.eks. forklare at en over 40 år gammel klokka var forsvunnet og argumentere for at den er verd mer enn 200 kroner). "Frakten" koster litt mer, men man får også en litt annen opplevelse av "handover".![]()
Riktig. Min flytur/-retur kostet 3% av klokka.Er man heldig, kommer man jo tur/retur for prisen av EON, så det er vel det beste alternativet.
Men uansett, ved klokkekjøp til over 50k - hva er vel en flytur til 1000kr i tillegg?