Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

+1

Britisk vann, folk som knepper skjorten helt igjen uten slips/sløyfe, sagging, singletter, pensko med flate tupper, vegg-til-vegg tepper, folk som knepper igjen alle knappene på dressjakken, søt hvitvin, piercinger, folk som ligger under fartsgrensen, tagging, folk som spiser med åpen munn, ørevoks, arveskatt, folk som går med palestinaskjerf fordi det er "kult", å gå tom for dopapir, Grete Faremo, dårlige forelesere, hvite sokker, klær som farger av, formatet på Financial Times, fiskepudding, Ryan Air, høyhalser under blazer, adidasbukser, sokker i sandaler, rumpetasker, dansker i skibakken, overbruk av parfyme og sminke, leopardmønster, folk som lager kvalm på byen....

sist men ikke minst:

598972_3375129310228_542087078_n.jpg

Høyhals under blazer? Det er jo fantastisk :cool:

vgn5e1.jpg

Haha Hopalong. Ser for meg at du tørket svette av pannen når du var ferdig med å skrive det der ferdig på skrivemaskinen din, for så levere skrivet til en pode for å diktere det inn på en iPad der du fornøyd kunne trykke; legg til...

Høh. Jeg tør gjøre oppmerksom på at jeg har en høythengende EDB-utdanning (valgfag 8. klasse) med imponerende eksamensresultat (G) og er hjernen bak dette lille BASIC-programmet som fikk en svært god mottakelse (hos alle guttene i klassen, og læreren):

10 PRINT "GUDRUN HAR STORE PUPPER";
20 GOTO 10
RUN

Drosjesjåfører, ikke bruker de blinklys og synes generellt de oppfører seg arrogant i trafikken..........
Jeg liker de når jeg skal hjem og ikke er kjørbar, men da er jeg også mindre kritisk

Folk som bekrefter at vi har en avtale, men bryter den eller drar det så langt ut i tid at jeg får problemer med å levere til kunde.. SATAN I HELVETE ALTSÅ

Folk som konsekvent presser seg inn i heisen i 2.etg for så å trykke på 3.etg når både piler, lys og lyder signaliserer at heisen går NED.

Parkeringshus i juletiden, spesielt Sandvika storsenter sine:(

Menn i garderober, som tar på både sokker, skjorte, tørker håret og pakker baggen før de tar på seg undertøyet, og selvfølgelig har de skap rett ved siden av deg. Greit nok at de har lyst til å flashe utstyret, men de trenger strengt tatt ikke å dytte det opp i ansiktet til folk, bare for å sikre at det har brent seg fast på netthinnen.

Det med douchebags på trening har jeg lærte å leve med;)

Redigert av en moderator:
Gikk opp for meg i kveld da jeg var ute på tur med hunden hvor intenst jeg misliker mørketiden vi har her i nord. Joda, man lager til ekstra kos inne og det er vel og bra, men når det pøser ned regn er det virkelig noe dritt - spesielt om du har hund som trenger minst 2x30min turer til dagen. Med snø på bakken kan det dog bli ganske så koselig... Men lykke til med det i Stavanger.

Regntunge skyer i mørketiden som gjør dagslyset grått og kveldene ekstra mørke, nei det kan jeg ikke like... :mad:

Redigert:
Folk med klistremerker på laptopen, ord delings feil, servicepersonell som ikke yter service, håndkleder som lukter surt, utslitte teflonpanner, ledende spørsmål, personer som kommer konsekvent for sent til avtaler, personer som ikke tar ut øreproppene før de prater, vann på badegulvet som igjen fører til våte sokker, våte sokker, veiarbeid.... Det er sikkert mer!

Syklister i trafikken som ikke kan bestemme seg for om de skal være "harde eller myke" trafikanter, syklister i trafikken generelt, bilførere i indre Oslo generelt (annet enn meg selv seff ;)), folk som går feil vei rundt buffeten i kantinen, datautstyr som ikke fungerer som det skal, fotgjengere som går ut i veien når det ikke er grønn mann, folk som liker alternativ rock og på død og liv skal sette på dette på "vorspiel" og i alle andre sosiale sammenhenger, oliven, trailere som tar forbikjøringer for så å legge seg rett foran deg.

Ser av mitt eget resonnement av ting jeg misliker at jeg antakelig er en irritert bilist :)

Redigert:
Kvinnfolk ( ja det er desverre de som er i overtall ) som setter fra seg bilen fremfor å parkere den.
Enkelte klarer å sperre en hel bensistasjon ved å sette fra seg bilen uten å bruke hue....

Mange fine ting å irritere seg over her, jeg kommer ikke på noe å tillegge sånn rent generelt.

Derimot har jeg noe helt konkret. Etter å ha prøvd meg på en av kantinas tvilsomme kyllingbaguetter fikk jeg et alvorlig tilfelle av magetrøbbel på vei hjem fra jobben i går. Det er full krise og to hjul i svingen. Jeg børner opp innkjørselen, kappgår som en pingvin på amfetamin opp trappa og river febrilsk i låst dør. Fruen har dratt på møte, for en gangs skyld tatt med seg nøkkelen istedet for å legge den under matta, og jeg har som alltid glemt min egen.

Da tenkte jeg at dette, dette kan jeg ikke like noe særlig.

• Liker
Reaksjoner: TCCW
Mange fine ting å irritere seg over her, jeg kommer ikke på noe å tillegge sånn rent generelt.

Derimot har jeg noe helt konkret. Etter å ha prøvd meg på en av kantinas tvilsomme kyllingbaguetter fikk jeg et alvorlig tilfelle av magetrøbbel på vei hjem fra jobben i går. Det er full krise og to hjul i svingen. Jeg børner opp innkjørselen, kappgår som en pingvin på amfetamin opp trappa og river febrilsk i låst dør. Fruen har dratt på møte, for en gangs skyld tatt med seg nøkkelen istedet for å legge den under matta, og jeg har som alltid glemt min egen.

Ouch! På den ene siden vil jeg vite hvordan dette endte, og på den andre helst ikke. :p

Og, nei.
Jeg ønsker ikke å vite hvordan dette gikk, skal jeg være helt ærlig, men det var en sjeldent morsom beskrivelse av en skikkelig pinefull situasjon.
Jeg må innrømme at jeg lo så lenge, at min medmenneskelighet burde dras i tvil;)

Jeg misliker:
Folk som klager og syter uten den minste grunn
Lavpanner i trafikken, enten syklister eller bilister
Å miste ting på gulvet
Ting som ikke funker når du trenger de som mest
Folk som unnskylder seg uten å trenge det
Rot
Folk som avbestiller i siste liten eller ikke møter uten og avbestille
Tiltaksløshet