Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Damer (de opererer gjerne i par) som stopper på dørstokken for å tenke seg om eller slå av en prat. Dette gjelder også rulletrapper. Gen-feil spør du meg. :)
 
Køkulturen! Utrolig irriterende å stå i lang kø og det begynner å nærme seg din tur, plutselig åpner kassa ved siden av og alle idiotene bak deg stormer til den ledige kassa. Jævlig irriterende!!

Dessverre kan jeg irritere meg over det hele veien hjem...
 
Redigert:
Nei det jeg ikke kan jeg ikke
... er å gå tom for Nespressokapsler og ikke gidde å ta turen innom butikken_fra_helvete_med_køer_som_gjør_at_man_klikker_i_helgen
 
Nei det jeg ikke kan jeg ikke
... er å gå tom for Nespressokapsler og ikke gidde å ta turen innom butikken_fra_helvete_med_køer_som_gjør_at_man_klikker_i_helgen

+1. Når man står der på morgenkvisten og gleder seg til kaffekoppen, griper en kaffepose som er bekymringsfullt lett og febrilsk begynner å lete i skapene etter reserven man sverger på at man kjøpte før helgen, men selvsagt glemte.
 
Redigert:
Når man skal til å nyse, men nysen trekker seg tilbake i siste liten, og man sitter igjen med tårer i øyekrokene og tidenes minst intelligente ansiktsuttrykk.
 
Redigert:
Jeg kan ikke like fuktig ved, uoppdragne bikkjer, Inga Marte Torkildsen, dårlige sko, duskregn som lurer meg til å gå ut uten regntøy og bli søkkvåt, Toro, for store skjortemansjetter, kjønnskvotering, rushtrafikk, overmodne klementiner, blyhaglforbudet, ørehår, det meste på TV, folk som kaster søppel på gaten, Trond Giske, bløtkakehus, gjengroing av utmark, luebruk innendørs, kattemennesker, skvipeøl, bobiler, min hang til sentimentalitet, papirkutt, eggelikør, lange vitser, nedbygging av Forsvaret, naturødeleggende vindmøller, historieløshet, lunken kaffe, bomskudd, feil skismørning, rosenkål, vennepar som krangler med hverandre på fest, dårlige kniver, glatte skolisser, sportsjournalistikk, ubalanserte hjul, biler som varsler og piper hele tiden, folkemengder, knott, strømpesig, at jeg kjefter for mye på ungene, overpynt, feilformede vinglass, duftlys, tørketromlet undertøy, tradjazz, romjulsfredningen, P4, eviglange nødrimsbefengte bryllupssanger, lyspærers levetid, bortskjemte barn, tyggegummityggere, markedsføringssjargong, Anne Holt-bøker, forvirrende supporttjenester, telefonkøventemusikk, muntlig skriftspråk, drinker hvis eneste funksjon er å skjule brennevinssmaken, døden, lektorbortfallet i skolen, Gerd-Liv Valla, nuppende gensere, skjev flislegging, bake-offbrød, prostataundersøkelser, hvordan hovedstaden har blitt på mindre enn tyve år, somlere i forbikjøringsfeltene, den årlige forsikringspremieøkningen, utbytteskatt, alternativbevegelsen, shabby chic, nugatti, folkemeningen, brus til mat, gjenstridig emballasje, billige pipenøkkelsett, offentlig reguleringsiver, søt tannkrem, butikkansatte som er uvitende om produktene de selger, piratkopister, flip-flops, selebuksebærere med selene hengende under rumpa, å ikke klare å nyse, myke skruehoder, granplantefelt i gammel løvskog, piggtråd, squashtap, venteromsblader, kjønns"forskere", å gå sko- og belteløs gjennom sikkerhetskontrollen, min to timer forskjøvede døgnrytme, religion, busstransport, telefonoppringinger på upassende tidspunkter, symbolpolitikk, karameller som setter seg fast i tennene og ferdigknyttede smokingsløyfer. Ja, også folk om irriterer seg over småting. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: morbra
Haha Hopalong. Ser for meg at du tørket svette av pannen når du var ferdig med å skrive det der ferdig på skrivemaskinen din, for så levere skrivet til en pode for å diktere det inn på en iPad der du fornøyd kunne trykke; legg til...

Jeg liker ikke; karakterdrap, voksne lærere som harselerer med elevene fordi de kan og i visshet om at de må gjøre det før eleven forstår at læreren egentlig ikke er respektert av de andre lærerne, trailere med unormale skilt, å se på at folk lager maten min når jeg betaler for den, liker ikke at alt var bedre før, selvom det var det. Kunstnertyper som er synlig inspirert av andre kunstnere uten å innrømme det. At folk trykker på overgangsfelt-knappen og like etter løper over veien slik at bilister må stå på rødt lys uten at det er noen som går over, At folk med dårlig ånde takker nei til tyggegummi når du diskret byr dem, folk som er tilgjort ydmyke og beskjedne. Min egen holdning til å like å være tidlig ute når jeg reiser.
 
Væsken som er i pølsepakker er ganske irriterende for meg.
+1

Britisk vann, folk som knepper skjorten helt igjen uten slips/sløyfe, sagging, singletter, pensko med flate tupper, vegg-til-vegg tepper, folk som knepper igjen alle knappene på dressjakken, søt hvitvin, piercinger, folk som ligger under fartsgrensen, tagging, folk som spiser med åpen munn, ørevoks, arveskatt, folk som går med palestinaskjerf fordi det er "kult", å gå tom for dopapir, Grete Faremo, dårlige forelesere, hvite sokker, klær som farger av, formatet på Financial Times, fiskepudding, Ryan Air, høyhalser under blazer, adidasbukser, sokker i sandaler, rumpetasker, dansker i skibakken, overbruk av parfyme og sminke, leopardmønster, folk som lager kvalm på byen....

sist men ikke minst:


598972_3375129310228_542087078_n.jpg
 
+1

Britisk vann, folk som knepper skjorten helt igjen uten slips/sløyfe, sagging, singletter, pensko med flate tupper, vegg-til-vegg tepper, folk som knepper igjen alle knappene på dressjakken, søt hvitvin, piercinger, folk som ligger under fartsgrensen, tagging, folk som spiser med åpen munn, ørevoks, arveskatt, folk som går med palestinaskjerf fordi det er "kult", å gå tom for dopapir, Grete Faremo, dårlige forelesere, hvite sokker, klær som farger av, formatet på Financial Times, fiskepudding, Ryan Air, høyhalser under blazer, adidasbukser, sokker i sandaler, rumpetasker, dansker i skibakken, overbruk av parfyme og sminke, leopardmønster, folk som lager kvalm på byen....

sist men ikke minst:


598972_3375129310228_542087078_n.jpg


Høyhals under blazer? Det er jo fantastisk :cool:

vgn5e1.jpg
 
Haha Hopalong. Ser for meg at du tørket svette av pannen når du var ferdig med å skrive det der ferdig på skrivemaskinen din, for så levere skrivet til en pode for å diktere det inn på en iPad der du fornøyd kunne trykke; legg til...

Høh. Jeg tør gjøre oppmerksom på at jeg har en høythengende EDB-utdanning (valgfag 8. klasse) med imponerende eksamensresultat (G) og er hjernen bak dette lille BASIC-programmet som fikk en svært god mottakelse (hos alle guttene i klassen, og læreren):

10 PRINT "GUDRUN HAR STORE PUPPER";
20 GOTO 10
RUN
 
Drosjesjåfører, ikke bruker de blinklys og synes generellt de oppfører seg arrogant i trafikken..........
Jeg liker de når jeg skal hjem og ikke er kjørbar, men da er jeg også mindre kritisk
 
Folk som bekrefter at vi har en avtale, men bryter den eller drar det så langt ut i tid at jeg får problemer med å levere til kunde.. SATAN I HELVETE ALTSÅ
 
Folk som konsekvent presser seg inn i heisen i 2.etg for så å trykke på 3.etg når både piler, lys og lyder signaliserer at heisen går NED.

Parkeringshus i juletiden, spesielt Sandvika storsenter sine:(

Menn i garderober, som tar på både sokker, skjorte, tørker håret og pakker baggen før de tar på seg undertøyet, og selvfølgelig har de skap rett ved siden av deg. Greit nok at de har lyst til å flashe utstyret, men de trenger strengt tatt ikke å dytte det opp i ansiktet til folk, bare for å sikre at det har brent seg fast på netthinnen.


Det med douchebags på trening har jeg lærte å leve med;)
 
Redigert av en moderator:
Gikk opp for meg i kveld da jeg var ute på tur med hunden hvor intenst jeg misliker mørketiden vi har her i nord. Joda, man lager til ekstra kos inne og det er vel og bra, men når det pøser ned regn er det virkelig noe dritt - spesielt om du har hund som trenger minst 2x30min turer til dagen. Med snø på bakken kan det dog bli ganske så koselig... Men lykke til med det i Stavanger.

Regntunge skyer i mørketiden som gjør dagslyset grått og kveldene ekstra mørke, nei det kan jeg ikke like... :mad:
 
Redigert:
Folk med klistremerker på laptopen, ord delings feil, servicepersonell som ikke yter service, håndkleder som lukter surt, utslitte teflonpanner, ledende spørsmål, personer som kommer konsekvent for sent til avtaler, personer som ikke tar ut øreproppene før de prater, vann på badegulvet som igjen fører til våte sokker, våte sokker, veiarbeid.... Det er sikkert mer!
 
Syklister i trafikken som ikke kan bestemme seg for om de skal være "harde eller myke" trafikanter, syklister i trafikken generelt, bilførere i indre Oslo generelt (annet enn meg selv seff ;)), folk som går feil vei rundt buffeten i kantinen, datautstyr som ikke fungerer som det skal, fotgjengere som går ut i veien når det ikke er grønn mann, folk som liker alternativ rock og på død og liv skal sette på dette på "vorspiel" og i alle andre sosiale sammenhenger, oliven, trailere som tar forbikjøringer for så å legge seg rett foran deg.

Ser av mitt eget resonnement av ting jeg misliker at jeg antakelig er en irritert bilist :)
 
Redigert:
Kvinnfolk ( ja det er desverre de som er i overtall ) som setter fra seg bilen fremfor å parkere den.
Enkelte klarer å sperre en hel bensistasjon ved å sette fra seg bilen uten å bruke hue....
 
Mange fine ting å irritere seg over her, jeg kommer ikke på noe å tillegge sånn rent generelt.

Derimot har jeg noe helt konkret. Etter å ha prøvd meg på en av kantinas tvilsomme kyllingbaguetter fikk jeg et alvorlig tilfelle av magetrøbbel på vei hjem fra jobben i går. Det er full krise og to hjul i svingen. Jeg børner opp innkjørselen, kappgår som en pingvin på amfetamin opp trappa og river febrilsk i låst dør. Fruen har dratt på møte, for en gangs skyld tatt med seg nøkkelen istedet for å legge den under matta, og jeg har som alltid glemt min egen.

Da tenkte jeg at dette, dette kan jeg ikke like noe særlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: TCCW