Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Mange fine ting å irritere seg over her, jeg kommer ikke på noe å tillegge sånn rent generelt.

Derimot har jeg noe helt konkret. Etter å ha prøvd meg på en av kantinas tvilsomme kyllingbaguetter fikk jeg et alvorlig tilfelle av magetrøbbel på vei hjem fra jobben i går. Det er full krise og to hjul i svingen. Jeg børner opp innkjørselen, kappgår som en pingvin på amfetamin opp trappa og river febrilsk i låst dør. Fruen har dratt på møte, for en gangs skyld tatt med seg nøkkelen istedet for å legge den under matta, og jeg har som alltid glemt min egen.

Da tenkte jeg at dette, dette kan jeg ikke like noe særlig.

Ouch! På den ene siden vil jeg vite hvordan dette endte, og på den andre helst ikke. :p
 
Mange fine ting å irritere seg over her, jeg kommer ikke på noe å tillegge sånn rent generelt.

Derimot har jeg noe helt konkret. Etter å ha prøvd meg på en av kantinas tvilsomme kyllingbaguetter fikk jeg et alvorlig tilfelle av magetrøbbel på vei hjem fra jobben i går. Det er full krise og to hjul i svingen. Jeg børner opp innkjørselen, kappgår som en pingvin på amfetamin opp trappa og river febrilsk i låst dør. Fruen har dratt på møte, for en gangs skyld tatt med seg nøkkelen istedet for å legge den under matta, og jeg har som alltid glemt min egen.

Da tenkte jeg at dette, dette kan jeg ikke like noe særlig.

Og, nei.
Jeg ønsker ikke å vite hvordan dette gikk, skal jeg være helt ærlig, men det var en sjeldent morsom beskrivelse av en skikkelig pinefull situasjon.
Jeg må innrømme at jeg lo så lenge, at min medmenneskelighet burde dras i tvil;)
 
De nye smilefjesa vi har på forumet.

lol.gif
 
Jeg misliker:
Folk som klager og syter uten den minste grunn
Lavpanner i trafikken, enten syklister eller bilister
Å miste ting på gulvet
Ting som ikke funker når du trenger de som mest
Folk som unnskylder seg uten å trenge det
Rot
Folk som avbestiller i siste liten eller ikke møter uten og avbestille
Tiltaksløshet
 
Jeg kan ikke like prolapsen i ryggen som har plaget meg i snart 2 år og plager meg den dag i dag. Smerter, yey :rolleyes:
 
Det er ganske mye, faktisk. Det gjelder å telle til ti :cool:

For å begynne et sted, hater jeg PC-problemer generelt, og Mcafee og Norton "antivirusprogram" spesielt. For noe herk! Umulig å avinstallere og slå av over tid, og når denne scanningen går stopper alt annet opp. Forbanna dritt.! åtte-ni-ti! Puh!.
Og jeg misliker sterkt at jobb-PCen min nå bruker ca 10 minutter på å bestemme seg for om den skal knirke seg i gang. Tror det kan være lite internminne. Frustrerende er det i alle fall :p

Levering/henting i barnehage i øsende regn.

Trassete treåring som ikke vil spise middagen sin eller som vil stå opp kl 5.30.

Folk som kommer inn på tennisbanen mens vi spiller. GTFO!

Vondt i ryggen.

Regn.

Å måtte bruke masse tid på uvesentligheter, feks svare ulike instanser på noldusspørsmål.

Veiarbeid med håpløs eller mangelfull dirigering.

Jeg stopper der av hensyn til blodtrykket ;)
 
Når jeg skal åpne et program på PCen, et program som er installert på C-disken, så må jeg vente på at de 3 eksterne diskene skal spinne opp fra dvalemodus før det tillates at programmet, som ikke har noe med disse diskene å gjøre i det hele tatt, kan starte. Ofte spinner de ikke opp samtidig en gang, men én etter én, noe som resulterer i en ventetid på 20-25 sekund bare for å åpne spotify.

Om jeg noen gang ser en ekstern harddisk fly ut av et vindu, så vil jeg forstå hvorfor. :mad:
 
Redigert:
Jeg tåler ingen, ingen, INGEN forsinkelser og høy responstid på dataverktøy jeg bruker i jobbsammenheng. Trege laptoper, trege nett, krypterte disker, dårlig software, aaarrrgh :mad: Jeg får helt vondt i magen og vanskelig for å puste. Hjemme tåler jeg det bare marginalt bedre.

Muligens en effekt av å jobbe med softwareutvikling, men jeg ser det er mange andre som lider av det samme.

Heldigvis har jeg alltid nyere og oppdatert hardware, og full kontroll over hva jeg som er installert. På min egen jobb-laptop that is. Ute hos endel kunder er jeg prisgitt barbarene. Som i sin sadistiske ondskap gjerne gir meg en gammel tokjerne HP med XP, 2 GB ram. Fullkryptert selvsagt. Jeg gråter i det stille, når mørket senker seg.

Akkurat nå sitter jeg på et virtuelt Windows 7 image som bare såvidt er tolererbart. Min nye MBP 15" retina står ved siden av og spiller Spotify ...
 
Bestille varer fra utlandet.

NOK 155,- i mva
NOK 155,- i mva utleggsprovisjon...?!:confused:

Da fikk jeg betalt akkurat 50% av varens verdi i avgifter gitt...

Heia UPS
Heia Norge

ShakeelX2_320_1203107639_1203107654.jpg
 
Her må du bare vise hvem som er sjefen! Stå på krava. He he

Det er kjerringa som er språklæreren i familien. Hun kommuniserer også på rumensk, hvilket er en stor fordel i dette tilfellet. Jeg skal få mine bekymringer oversatt og kommunisert slik at Alexandra tar poenget.

;)
 
Nå er det ikke så mange folk oppi dalom, så mye mulig de har funnet på noen alterego for å krydre opp litt.
Du får gå å betale "vaskehjelpa" nå Minuteman;)
 
Åh, trodde det var kona du beklaget deg over jeg.
Klager aldri på kjerringa. Hun gjør stort sett som hun får beskjed om.

Nå er det ikke så mange folk oppi dalom, så mye mulig de har funnet på noen alterego for å krydre opp litt.
Du får gå å betale "vaskehjelpa" nå Minuteman;)

Betaling? Det må vel være betaling nok med fri kost i arbeidstiden. Hun får forresten noen kroner til vaskemiddel.
 
Ny ting jeg ikke liker: at jeg ikke får tak i Jack Links beef jerky til fornuftige priser. 29kr for 25g? 80kr for litt større pose når jeg først finner den noe jeg aldri gjør lenger ?

Man får jo disse i gigantiske partypacks borte i statene.... til en slikk og en ingenting. Nesten så jeg vurderer å gråmarkedsimportere beef jerky....
 
Ny ting jeg ikke liker: at jeg ikke får tak i Jack Links beef jerky til fornuftige priser. 29kr for 25g? 80kr for litt større pose når jeg først finner den noe jeg aldri gjør lenger ?

Man får jo disse i gigantiske partypacks borte i statene.... til en slikk og en ingenting. Nesten så jeg vurderer å gråmarkedsimportere beef jerky....

Jeg er med om du bestiller, har undersøkt litt og sliter med å finne noen som selger til ok priser og som shipper til Norge.
 
Bilister som som legger seg klistra i ræva di! Flere enn meg som tilter og får lyst til å bråbremse?