Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Bilister som:
- ikke bruker blinklys
- ikke blender ned når det kommer biler imot
- ikke er klar over at de kjører uten lys
- ikke holder fartsgrensen
- ikke holder avstand (1001 - 1002 - 1003)
- ikke stopper for fotgjengere
- ikke slipper forbi køen bak seg
- bruker tåkelys bak på en klar solskinnsdag
- har lavt blodsukker :)
 
Folk som subber med beina.
Forutsatt at det er grunnet latskap, og ikke en legitim grunn som jeg ikke vet om.
 
Liker definitivt ikke når autotrekk betalinger stoppes fordi maksbeløpet for perioden er overløpt. Betal regningene min Ò store teknologi.
 
Seter som mystisk blir trange? Hørtes veldig plausibelt ut..?
Men skjønner godt at du ikke liker grunnen til at togseter oppleves trangere enn før:)

Jeg liker ikke at jeg trolig blir drept innen 2013 av en viss butan...
 
Har du sett hvordan de nye setene i togene har blitt? Blir mildt sagt "too close for comfort" og sitte i midten av en tre-rader, det er vanskelig å drikke uten og fike til naboen. Hva NSB tenkte er vanskelig å forstå, men om tanken var å varme opp toga med kroppskontakt har de lykkes! ;)
 
Prokrastinering i ifm skolearbeid. Rart hvordan siste dagene før innleveringsfristene alltid blir et helvete :rolleyes:
 
mqx.jpg
 
Prokrastinering i ifm skolearbeid. Rart hvordan siste dagene før innleveringsfristene alltid blir et helvete :rolleyes:

Skippertakforeningen vokser stadig :D




Kan ikke like:

Carl Berners Plass i rushet. Den som designet dette krysset bør sendes i gulag!

Ryanair

At den siste melkeskvetten i kjøleskapet har surnet, så i dag ble det English Breakfast Tea uten melk. The horror!
 
Skippertakforeningen vokser stadig :D




Kan ikke like:

Carl Berners Plass i rushet. Den som designet dette krysset bør sendes i gulag!

Ryanair

At den siste melkeskvetten i kjøleskapet har surnet, så i dag ble det English Breakfast Tea uten melk. The horror!

Designeren av Carl Berners fortjener ikke gulag med en medalje.

Krysset oppfører seg nøyaktig slik det ble designet; det er laget for å være en propp i trafikken for å motivere folk til å kjøre andre veier eller ta bussen.

De som derimot burde sendes i gulag er de som *bestilte* at det skulle bli slik.

For å sitere Statens Vegvesen:

Målet med ombyggingen av Carl Berners
plass er økt framkommelighet for kollektivtrafikken, bedre trafikksikkerhet og økt
bokvalitet for beboerne i området

Mer info:

CARL BERNER - Denne er laget for å få folk til å kjøre omveier

Det ble altså brukt 286 millioner kroner på å redusere effektiviteten på rundkjøringen med 40%.

tard-grumpy-cat-good-sad-13529885618.jpg
 
Designeren av Carl Berners fortjener ikke gulag med en medalje.

Krysset oppfører seg nøyaktig slik det ble designet; det er laget for å være en propp i trafikken for å motivere folk til å kjøre andre veier eller ta bussen.

De som derimot burde sendes i gulag er de som *bestilte* at det skulle bli slik.

For å sitere Statens Vegvesen:



Mer info:

CARL BERNER - Denne er laget for å få folk til å kjøre omveier

Det ble altså brukt 286 millioner kroner på å redusere effektiviteten på rundkjøringen med 40%.

tard-grumpy-cat-good-sad-13529885618.jpg

Vi har et likt fenomen her i Stavanger med Tjensvollkrysset Skoleelever åpner Tjensvollkrysset - Nord-Jæren - NRK Nyheter
For min del liker jeg slike tiltak veldig godt, men så bor jeg omtrent i sentrum og kan la oljebrenneren stå hjemme og hive meg på rokken.
 
Vi har et likt fenomen her i Stavanger med Tjensvollkrysset Skoleelever åpner Tjensvollkrysset - Nord-Jæren - NRK Nyheter
For min del liker jeg slike tiltak veldig godt, men så bor jeg omtrent i sentrum og kan la oljebrenneren stå hjemme og hive meg på rokken.

Nja, likt og likt.

Der fikk dere jo en sykkelvei mens trafikken forble uendret for bilene?

Carl Berner er som sagt bygget eksplisitt for å hindre trafikk og redusere fremkommelighet.

Dette påvirker selvsagt også bussene som gjerne står fast i krysset. Det er kjipt å komme seg over til fots, i buss, med trikk og til bil. Syklister går av og bruker fotgjengerfeltet da det overhodet ikke er noe tilrettelagt for sykler i praksis.

Carl Berner er en bastion for alt hva som er feil med samferdselspolitikken i Oslo og sikkert landet generelt.

Edit;

Viktig å forstå:

Det virket ikke i form av at det er mindre kø rundt Carl Berner - det står nå minst like ille som det gjorde før bare at enda færre biler kommer seg gjennom.

En kompis drev en Peppes restaurant litt ovenfor Carl Berner og de kranglet med en annen Peppes restaurant nedenfor om hvem som skulle ha området som måtte gjennom Carl Berner - nettopp fordi det alltid er kaos og de tapte penger om de fikk et område som førte til at de måtte bruke krysset.
 
Joda, det ble en sykkelvei på toppen, men det fantes strengt tatt fra før av også i form av små enkeltstående broer som gikk over veiene. Denne store betongklumpen de har brukt en ugudelig mengde millioner på har egentlig endret veldig lite.

Når det er sagt, så ser jeg poenget ditt om Carl Berner veldig godt.
 
Joda, det ble en sykkelvei på toppen, men det fantes strengt tatt fra før av også i form av små enkeltstående broer som gikk over veiene. Denne store betongklumpen de har brukt en ugudelig mengde millioner på har egentlig endret veldig lite.

Når det er sagt, så ser jeg poenget ditt om Carl Berner veldig godt.

Så det var mer en diger betongklump uten noen reell mål eller mening? Flott :rolleyes:
 
Nja, likt og likt.

Der fikk dere jo en sykkelvei mens trafikken forble uendret for bilene?

Det er her du tar feil.
Trafikken ble enda tregere. Nå er det kø til langt nede på Madla...på en søndags ettermiddag.:mad:

Er det noe som får blodkar til å sprekke i skallen min må det være dette misfosteret av en rundkjøring.
Var det ikke 120mill. som ble brukt av fellesskapets penger på dette?:confused:
 
Det er her du tar feil.
Trafikken ble enda tregere. Nå er det kø til langt nede på Madla...på en søndags ettermiddag.:mad:

Er det noe som får blodkar til å sprekke i skallen min må det være dette misfosteret av en rundkjøring.
Var det ikke 120mill. som ble brukt av fellesskapets penger på dette?:confused:

120 mill på en rundkjøring er en dråpe i havet i forhold til hva vi bruker på annen feilpolitikk.
 
Det er her du tar feil.
Trafikken ble enda tregere. Nå er det kø til langt nede på Madla...på en søndags ettermiddag.:mad:

Er det noe som får blodkar til å sprekke i skallen min må det være dette misfosteret av en rundkjøring.
Var det ikke 120mill. som ble brukt av fellesskapets penger på dette?:confused:

Det bør sies at rundkjøringen på Tjensvoll er laget i sammenheng med den nylig vedtatte Eiganestunnellen. Når denne står klar, vil Tjensvollkrysset utføre sin tiltenkte oppgave for lokaltrafikken. Slik det er i dag, går jo E39 igjennom denne rundkjøringen. Det var aldri meningen at det skulle være den permanente løsningen.
Jeg skjønner at det kan være frustrerende å stå i denne køen enn så lenge, men vil vi kjøre på med frepper-tenking i veiplanleggingen, kan vi jo like godt legge ned kollektivtransport.... fristet til å si kollektiv tenking ;)
SÅ, der er denne politiske katta ute av sekken :)