Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Tar 2-3 dager å flytte pakken over to kontinenter, men opptil 3 uker for de siste 10km.

-Jeg var en gang så uendelig frekk at jeg ringte postens kundesenter for å spørre om de hadde noen god forklaring på hvordan det kunne ha seg at en pakke brukte kortere tid fra Hong Kong til Breivika (sorteringsterminal for Ålesund) enn den brukte fra Breivika til Aspøya en god mill unna.

Svaret jeg fikk var noe slikt som at "Med det utgangspunktet er det åpenbart at du ikke vil forstå, selv om jeg forklarte det for deg."

Akk.
 
UPS, DHL og Posten som konkurrer om å være mest ubrukelig når det kommer til hjemlevering.
Dessverre så vinner samtlige denne konkurransen :cautious:

Tar 2-3 dager å flytte pakken over to kontinenter, men opptil 3 uker for de siste 10km.
Ekstra minus ettersom samtlige aktører har helt horrible kundesentere:poop:

Det er nok din egen feil. Du burde valgt PostNord ;)
 
UPS, DHL og Posten som konkurrer om å være mest ubrukelig når det kommer til hjemlevering.
Dessverre så vinner samtlige denne konkurransen :cautious:

Tar 2-3 dager å flytte pakken over to kontinenter, men opptil 3 uker for de siste 10km.
Ekstra minus ettersom samtlige aktører har helt horrible kundesentere:poop:

DHL Express levert på service point er alltid en vinner!
 
20221013_124233.jpg

Ferie i USA med leiebil. Bilen er en helt ny Ford Mustang med firesylindret 2.3L EcoBoost-motor på angivelig 317 hk. Dessverre er bilen også utstyrt med automatkasse. En vanlig automat med momentomformer. Det er en dårlig kombinasjon. Girkassa virker fullstendig daukjørt, den er veldig treig på kickdown, klarer ikke å bestemme seg for hvilket gir den skal ligge i ved moderat fart (girer opp og ned hele tiden) og er generelt en plage å kjøre med. Fungerer greit på interstaten når man ligger i jevn fart over flere timer, for da trenger den jo ikke å gire i det heletatt. Sport-giret er en vits, det utgjør ingen merkbar forskjell. Gir man full gass ved forbikjøring for eksempel, bruker den omtrent et halvt døgn på å finne ut at den må gire ned, og når den da under akselerasjonen skal gire opp klarer den ikke det. Det eneste som skjer er at det begynner å rykke i bilen. Slipper man gassen litt girer den opp.

For en elendig girkasse. Ford får også trekk i poeng for juksemotorlyd inni bilen ved pådrag. Ellers en fin bil.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TomB
UPS.

24 timer fra Tokyo til Gardermoen. Imponerende.

10 dager senere er forsendelsen fremdeles hos UPS.

På tross av:

Daglige telefonsamtaler og flere innsendinger på epost, av de samme papirene som følger med forsendelsen, hjelper ikke.

Inkompetansen er komplett hos UPS.

Måtte de få diare hele gjengen.
 
UPS.

24 timer fra Tokyo til Gardermoen. Imponerende.

10 dager senere er forsendelsen fremdeles hos UPS.

På tross av:

Daglige telefonsamtaler og flere innsendinger på epost, av de samme papirene som følger med forsendelsen, hjelper ikke.

Inkompetansen er komplett hos UPS.

Måtte de få diare hele gjengen.

+ 1. Fikk en dress og diverse andre klesplagg levert fra UK denne uken, UPS kødda det til denne gangen også. :mad: Etter brexit er det nå flere butikker i UK som selger i USD ved eksport utenfor EU, men UPS regnet MVA fra opplyst beløp i GBP, pakken kom jo fra UK!? :cautious: Og som «alltid» med UPS så mottok jeg melding om at pakken var forsøkt levert, men at ingen var hjemme, til tross for hjemmekontor og tilgjengelighet hele dagen:mad: Jeg ønsker UPS gjengen langt større plager enn bare litt diare:mad::mad::mad:
 
Case som del av en interrvjuprosess: interessant og lærerikt for alle parter.

Case som del av en intervjuprosess hvor det skal gjennomføres som et rollespill i et eget rom rigget med kameraer, observasjonsvindu med enveis speilfilm for vurderingspanel og fokus på kroppsspråk og framtoning: lukter 1984 lang vei.

man vil selvsagt ikke si fra seg interessante muligheter, men herrefred da...
 
Redigert:
Case som del av en interrvjuprosess: interessant og lærerikt for alle parter.

Case som del av en intervjuprosess hvor det skal gjennomføres som et rollespill i et eget rom rigget med kameraer, observasjonsvindu med enveis speilfilm for vurderingspanel og fokus på kroppsspråk og framtoning: lukter 1984 lang vei.

man vil selvsagt ikke si fra seg interessante muligheter, men herrefred da...
Er du sikker på at du vil jobbe i en organisasjon som holder på slikt?
 
Case som del av en interrvjuprosess: interessant og lærerikt for alle parter.

Case som del av en intervjuprosess hvor det skal gjennomføres som et rollespill i et eget rom rigget med kameraer, observasjonsvindu med enveis speilfilm for vurderingspanel og fokus på kroppsspråk og framtoning: lukter 1984 lang vei.

man vil selvsagt ikke si fra seg interessante muligheter, men herrefred da...
Søker du jobb som MI-operatør i E-tjenesten? Eller er det et hodejegerfirma som føler at de må gjøre noe ekstra for betalingen de tar?
 
  • Haha
Reaksjoner: Chronodiver og Pippen