Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Er du sikker på at du vil jobbe i en organisasjon som holder på slikt?
Søker du jobb som MI-operatør i E-tjenesten? Eller er det et hodejegerfirma som føler at de må gjøre noe ekstra for betalingen de tar?

Er nok hodejegerne som skal prøve å skille seg ut i jungelen av andre hodejegere, men for de fleste jobber som ikke medfører muligheten til å gjennomføre droneangrep i inn og utland, velte demokratier eller egenhendig gamble bort oljefondet framstår dette som "en smule" overdrevet.

p.s.. så vidt meg bekjent medfører ikke den aktuelle stillingen noen av mulighetene ovenfor. Dessverre.
 
Kanskje denne kan være aktuell? :mrgreen:

4D25EDD9-E222-4AD7-B9BE-3FD16BC9B3F6.jpeg
 
Ta bort "verft" så hørtes egentlig det ganske forlokkende ut.

-Absolutt, jeg kunne se for meg verre skjebne (beklager, arvingene i den fremste jula-er-gøy-alderen) enn å tilbringe julekvelden på Piratininga eller Ipanema mens det største spørsmålet man har å gruble over er om man skal ta seg en caipirinha til før man drar etter en førsteklasses biff, eller ikke.

B-Port frembringer dog ikke helt de samme assosiasjonene. Jaja. Om ikke annet blir det grilfest første juledag. Jeg har et litt ambivalent forhold til det brasilianske kjøkken, men gi dem en grill og det meste ordner seg!
 
Julaften på et verft i Brasil, ser det ut til.

Filho da puta.

Vel... Det blir et minne., for både deg og familien.

Legg opp til at arvingene får en feiring når du kommet hjem også. Da blir det TO julaftener!

Det blir nok et godt plaster på såret.

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE
Fytti F.
Er på hytten og skulle (heldigvis) reise hjem tidlig.

Bilen er død. Batteri 100% dødt. I alle fall er det ingen tegn til liv...

Venter på Viking. 2-3 timer sa de. Det var klokken 14... ikke hørt noe enda.

Vel... sikkert ikke.mye trafikk når vi skal kjøre hjem....


8- (
 
Først, du er fra Oslo og da heter det hyttA, bare Bergensere sier hytten;) Ellers, anbefales det alltid å ha et jumpstart batteri med i en bil som parkeres på fjellet vinterstid. Noe slikt noe er veldig greit å ha med på tur.https://www.thansen.no/bil/utstyr/e...pstarter-1200a-js-1200-l-raze/n292/pn1070338/
Håper det løste seg for deg.

Jeg ventet i seks timer.. så kom Viking og fikk en femminuttersjobb. Det var jo litt plunder å få opp boksen der hvor "polen" til batteriet var. Selvfølgelig var vi heldige som kunne sitte inne og lage middag etc....

Årsaken var at jeg ikke hadde lukket bagasjelokket ordentlig! Vanskelig å forstå, men det var nå slik....

En slik jumpstarter vil jeg virkelig vurdere. Det er jo andre enn meg (håper jeg) som vil kunne sette pris på at jeg har en slik på hyttEN, hyttEN, hyttEN.

Takker for tips, @Gin

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Vel... Det blir et minne., for både deg og familien.

Legg opp til at arvingene får en feiring når du kommet hjem også. Da blir det TO julaftener!

Det blir nok et godt plaster på såre

-Jøssda, for egen del skulle jeg nok kunne trives helt fint med julemiddag på Ipanema, men det er jo litt kjedelig å feire 10' km unna ungene. Nå ser det ut til å løse seg på beste måte - brasilianerne ble bedt om å fikse litt logistikk i sin ende før vi tok turen, og gikk spontant i nedsmelting før de nå påpeker at det ikke er helt slik de fungerer - med planlegging og slikt, altså - og at det egentlig kunne passe dem glimrende om jeg kom nedover ca. tredje januar istedet?

Det kan jeg nok akseptere. :D
 
Først, du er fra Oslo og da heter det hyttA, bare Bergensere sier hytten;) Ellers, anbefales det alltid å ha et jumpstart batteri med i en bil som parkeres på fjellet vinterstid. Noe slikt noe er veldig greit å ha med på tur.https://www.thansen.no/bil/utstyr/e...pstarter-1200a-js-1200-l-raze/n292/pn1070338/
Håper det løste seg for deg.

Takker for rådet, @Gin .
Nå ligger det en slik lader/jumpstarter i posten alt. Den skal til meg og i følge logistikken så får jeg den i morgen.

Høres lovende ut.

8- )
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Hvordan oppleves "the sequal" kontra første reis? Har fortsatt ikke hatt det enda, man kan jo undres når resten av heimen har hatt det.

Er Lil’Zilla som er down med covid.
Han er som alle store menn; pjusk med hoste og litt feber. Men ellers ok. Jeg og de to andre tester fortsatt negativt. Men føler meg litt forkjølet. Ellers null feber eller andre symptomer. Frykter at jeg tester positivt innen 24t. Håper uansett at vi alle er friske til den 24, slik at familien kan samles. Time Will Show
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Hvordan oppleves "the sequal" kontra første reis? Har fortsatt ikke hatt det enda, man kan jo undres når resten av heimen har hatt det.
Hadde det for tredje gang forrige/denne uken - de to første var bare sår hals, denne gangen var det skikkeig manflu - vondt i kroppen og sliten. Mistenker dog en cocktail med influensa i tillegg:rolleyes:
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Er Lil’Zilla som er down med covid.
Han er som alle store menn; pjusk med hoste og litt feber. Men ellers ok. Jeg og de to andre tester fortsatt negativt. Men føler meg litt forkjølet. Ellers null feber eller andre symptomer. Frykter at jeg tester positivt innen 24t. Håper uansett at vi alle er friske til den 24, slik at familien kan samles. Time Will Show
Pjusk er jo som kjent ganske alvorlig for menn. Satser på at jr. er i siget igjen til den store dagen, og at resten av familien styrer unna :)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Overtråkk 2.0 på mandag for min del, med påfølgende forsikrings- og legestyr, og junior med brukket fortann i bassenget idag. Godt vi skal hjem i morgen..

Få tak i en kopi tannlegejournalen + kontakt "skoletannlegen" slik at de kan journalføre traumet + ha kontroller fremover.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver