Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Flaskefontene på en juleøl jeg har gledet meg til i minst tre uker.. Sånt skjer, selv hos større mikrobryggeri, men kjipt åkke som!

-Er et større mikrobryggeri et såkalt millibryggeri?

Ergerlig når slikt skjer. Kaster engstelige blikk bort på resten av juleølbeholdningen nå. Kanskje tryggest å desimere den jo før, jo heller!
 
  • Haha
Reaksjoner: Preacher
-Er et større mikrobryggeri et såkalt millibryggeri?

Ergerlig når slikt skjer. Kaster engstelige blikk bort på resten av juleølbeholdningen nå. Kanskje tryggest å desimere den jo før, jo heller!
Ja, tror det er tryggest å få det unnagjort, jo før jo heller.
Men det viser jo at det er et håndverk, som i og for seg (sett fra en hjemmebryggers øyne) er noe positivt.
 
Hvorfor ikke ta seg en nydelig sykkeltur på tørre veier (med piggdekk) julaften, svinge inn på en mindre vei for å oppdage at den er svært glatt, slutte å tråkke for å prøve å stoppe slik at jeg får snudd, bare for å miste alt veigrepet og lande på albuen!

Heldigvis blør man ikke så lett i 13 kuldegrader og med tettsittende tøy.. fikk samlet meg og syklet 6 km tilbake til start. Oppdaget at flengen i armen var ganske stor, uryddig og dyp, og at det blødde friskt inne i varmen. Heldigvis kunne fruen kjøre meg til legevakt. Gode 3 timer ristende på legevakten, før en lege dukker opp og syr meg i hui og hast, frykter brudd og sender meg til sykehus. Hva ser de på røntgen? Ingen brudd, men det ligger et halvt pukkverk inne i armen - masse strøsand. Etter at en turnuslege og deretter en ortoped jobbet i halvannen time med skylling, skraping, graving m.m. kunne såret nesten lukkes, og jeg sendes hjem. Rakk akkurat ribbemåltidet, som ble hyggelig! Takk for røntgen, sykehus, Tramadol og svigermors fortreffelige ribbe! :)

Det verste er at jeg glatt sykler også julaften neste år..

På den positive siden: Hadde på meg Apple Watch, som helt umiddelbart ulte og ville tilkalle hjelp. Ikke så verst vurdering av situasjonen. Min Garmin sykkelcomputer, som også skal oppdage ulykker/fall, skjønte ikke at det var fare på ferde.
 
Redigert:
At Gianluca Vialli er død...
Screenshot_20230106_110450_com.twitter.android.png
 
Folk, og særlig de representantene som har såpass dårlig nattsyn at de må ha en lyskaster på hodet på opplyste stier. Hell i uhell er lyset såpass sterkt at enhver som slumper til å møte en slik presumptivt slipper å måtte ta i øyesyn sølebefengte tights, tilårskommen Dæhliejakke, desperasjon, aldersfrykt, dårlig skjønn samt pulsklokke...
 
Folk, og særlig de representantene som har såpass dårlig nattsyn at de må ha en lyskaster på hodet på opplyste stier. Hell i uhell er lyset såpass sterkt at enhver som slumper til å møte en slik presumptivt slipper å måtte ta i øyesyn sølebefengte tights, tilårskommen Dæhliejakke, desperasjon, aldersfrykt, dårlig skjønn samt pulsklokke...

Som en bonus så ødelegger de ditt nattsyn. Men det kommer tilbake igjen etter 20-30 minutter....

8- (
 
O-løpere pleier å være trivelige folk, men det er tre ting jeg aldri har forstått med dem; hvorfor de har så rare farger på draktene, hvorfor de klumper seg sammen rundt Ås og Moholt i Trondheim og hvorfor i himmelens navn de skal forpeste resten av verden med hodelykter som dykkere ville takket nei til.

Hvis man venner seg til mørket er det veldig sjelden så mørkt at man ikke kan løpe, og hvis man ikke tåler naturfenomenet "natt" så kan man heller holde seg hjemme og løpe på mølle.
 
O-løpere pleier å være trivelige folk, men det er tre ting jeg aldri har forstått med dem; hvorfor de har så rare farger på draktene, hvorfor de klumper seg sammen rundt Ås og Moholt i Trondheim og hvorfor i himmelens navn de skal forpeste resten av verden med hodelykter som dykkere ville takket nei til.

Hvis man venner seg til mørket er det veldig sjelden så mørkt at man ikke kan løpe, og hvis man ikke tåler naturfenomenet "natt" så kan man heller holde seg hjemme og løpe på mølle.

Det minner meg om en morsom opplevelse i lysløypa i Bodø. Jeg syklet, men hadde ikke lykten tent, siden jeg tross alt selv så veldig godt pga. skyer og lysforurensning fra byen, og lys som det naturlig nok er en del av i en lysløype. Jeg fikk huden full av en gubbe i en gjeng med løpere, fordi jeg ikke hadde lykten tent.. god plass var det også, og ingen fare for at noen skulle komme borti hverandre. Ganske vittig.

Bortimot de eneste gangene jeg har lykten tent i marka rundt Oslo, er når det er fare for å møte på biler eller tømmertransport eller når det er vått/fukt på veien og den blir veldig mørk. Jeg kjøpte meg nylig ny lykt, og den har et modus med veldig svakt lys, som ikke forstyrrer nattsynet mitt, men likevel gjør meg litt synlig. I skumring og med et slikt lys tent møtte jeg på en vittig dame med løs hund. Hunden kom naturlig nok først, og den løp rett mot meg. Jeg sakket av flyttet meg over til venstre side av veien, og hunden fulgte etter, rett mot forhjulet. Jeg stoppet.. og ventet på eieren, som kjapt dukket opp. Hva er problemet, hunden har da refleks, sa damen... WTF? Flott med refleks, men hverken jeg eller hunden hadde problemer med å se hverandre ;) Uansett kudos til de som lar hunden gå løs på skogsbilveier.. sikkert det lureste man kan gjøre med hunden.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det minner meg om en morsom opplevelse i lysløypa i Bodø. Jeg syklet, men hadde ikke lykten tent, siden jeg tross alt selv så veldig godt pga. skyer og lysforurensning fra byen, og lys som det naturlig nok er en del av i en lysløype. Jeg fikk huden full av en gubbe i en gjeng med løpere, fordi jeg ikke hadde lykten tent.. god plass var det også, og ingen fare for at noen skulle komme borti hverandre. Ganske vittig.

Bortimot de eneste gangene jeg har lykten tent i marka rundt Oslo, er når det er fare for å møte på biler eller tømmertransport eller når det er vått/fukt på veien og den blir veldig mørk. Jeg kjøpte meg nylig ny lykt, og den har et modus med veldig svakt lys, som ikke forstyrrer nattsynet mitt, men likevel gjør meg litt synlig. I skumring og med et slikt lys tent møtte jeg på en vittig dame med løs hund. Hunden kom naturlig nok først, og den løp rett mot meg. Jeg sakket av flyttet meg over til venstre side av veien, og hunden fulgte etter, rett mot forhjulet. Jeg stoppet.. og ventet på eieren, som kjapt dukket opp. Hva er problemet, hunden har da refleks, sa damen... WTF? Flott med refleks, men hverken jeg eller hunden hadde problemer med å se hverandre ;) Uansett kudos til de som lar hunden gå løs på skogsbilveier.. sikkert det lureste man kan gjøre med hunden.
Jammen bra damen ikke vet det er båndtvang....

8- D
 
Vinter kan ta seg ei bolle. Jeg er lei væromslag fra -11 til +4 på mindre enn 24 timer. Surt og beinkaldt! Kom mai du skjønne milde..

Hedde man enda kunne hatt noenlunde stabilt vintervær, sånn -5 til -10 på det jevne så. Nå er det jo -22 og +4 i ulike intervaller. Snart så man burde emigrere til sydligere strøk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher