Vanlige trusler er innafor mao?
På gata, jeg slår folk som deg ja.
Men her er vi på et forum bak et skjerm.
Vanlige trusler er innafor mao?
Plasten ER forferdelig med mindre man gjør som du skriver, og gjenbruker den.Alt plasthysteriet og at plastposen er så forferdelig. Etter å ha sett DENNE videoen, så er jeg glad for hver platspose jeg kan ta videre.
Videoen anbefales.
Mais, jeg bare liker det ikke.
Papirposer er jo i følge NRKs folkeopplysning helt forferdelig. Så, at noen kan selge papirposer her på forumet er forkastelig. Noen prøver til og med å selge / auksjonere bort miljøfarlige papirposer som (er farget) grønne...Plasten ER forferdelig med mindre man gjør som du skriver, og gjenbruker den.
Jeg er stor synder på dette punktet selv ,og det kan jeg ikke like.
Håper det kommer flere løsvekt-forretninger fremover.
Forskjell på at Bjerke gir dem bort, og at noen ÆVKSJONERER dem bort her som et gjenbruksformål imho.Mais smaker stål - og empirisk, så er kroppen enig.
Papirposer er jo i følge NRKs folkeopplysning helt forferdelig. Så, at noen kan selge papirposer her på forumet er forkastelig. Noen prøver til og med å selge / auksjonere bort miljøfarlige papirposer som (er farget) grønne...
Marinering av industrikjøtt er vel en forlengig av best før problematikken meg bekjent?Plast ER ille. Problemet er at alternativene er så mange ganger verre.
Kjøttproduksjon derimot, der er det noe å ta tak i.
Trenger vi virkelig 17 forskjellige ferdigmarinerte kjøttslintrer i plastbegre å velge mellom?
Eller skulle vi kanskje klart å nytte mer av hele dyret som slaktes, og heller klare å marinere kua/grisen/fuglen selv?
"Redde planeten". Helt ærlig? Jeg bryr meg ikke. Jeg sier ja til plastposer jeg tar med fra butikken, putter søppel i dem og kaster dem i restavfall (som NRK nevner).
Jeg kjøper rødt kjøtt, og jo nærmere det indre i dyret jeg kan kjøpe av uprosessert kjøtt - jo bedre.
Har innsett at jeg utgjør et så lite fotavtrykk på denne planeten med tanke på plast- og kjøttkonsum, at hva jeg foretar meg betyr nada. Nada.
Så hjertens enig. Langreist, billig og muligens dårlig kjøtt?
Hva skjedde med en god gammel slaktebutikk, med kortreiste kvalitetsprodukter?
"Redde planeten". Helt ærlig? Jeg bryr meg ikke. Jeg sier ja til plastposer jeg tar med fra butikken, putter søppel i dem og kaster dem i restavfall (som NRK nevner).
Jeg kjøper rødt kjøtt, og jo nærmere det indre i dyret jeg kan kjøpe av uprosessert kjøtt - jo bedre.
Har innsett at jeg utgjør et så lite fotavtrykk på denne planeten med tanke på plast- og kjøttkonsum, at hva jeg foretar meg betyr nada. Nada.
Jeg vet, og du er vel en av de få jeg vet om som bruker deler av dyret som får de fleste andre til å rynke på nesen, til å lage rimelig smude retter. Så kudos til deg Eivind![]()