Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Turbohavari på konebilen. Lønner seg ikke å fikse (2008 Touran med 210.000 på telleverket og tilløp til rust i kanalene).

Det er mange år siden jeg var borte der, men på Ramstadsletta/Blommenholm utenfor Sandvika var det et firma som het Turboservice (tror jeg det var). De gikk for å være (veldig) flinke og rimelige. Om de holder på enda vet jeg ikke...

8- (
 
Det er mange år siden jeg var borte der, men på Ramstadsletta/Blommenholm utenfor Sandvika var det et firma som het Turboservice (tror jeg det var). De gikk for å være (veldig) flinke og rimelige. Om de holder på enda vet jeg ikke...

8- (

Takk for tipset. Etter litt nærmere undersøkelser ser det ut til at verkstedet bare vil drive mersalg. Turboen er ikke havarert, men slitt (hvilket kanskje ikke er rart på en bil som har gått 210K). De fant olje i den, men det er ikke det samme som turbohavari.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
At jeg for 25 år siden kjøpte et slikt verktøy kun som humor. Stor suksess da min far fikk den på julaften med latter fra hele familien i lang tid. Ikke-humor når jeg nylig kjøpte tilsvarende i fullt alvor:(
F391B0F4-D704-4A30-8FE2-921FBBE05704.jpeg
 
At jeg for 25 år siden kjøpte et slikt verktøy kun som humor. Stor suksess da min far fikk den på julaften med latter fra hele familien i lang tid. Ikke-humor når jeg nylig kjøpte tilsvarende i fullt alvor:(
Vis vedlegg 129841

Ha, ha - har en nesten lik selv. Dessverre en nødvendighet når man har bikket 40 :eek:

Ikke bra når hår begynner å stikke ut av nese og ører :oops: