Jeg kan ikke like fuktig ved, uoppdragne bikkjer, Inga Marte Torkildsen, dårlige sko, duskregn som lurer meg til å gå ut uten regntøy og bli søkkvåt, Toro, for store skjortemansjetter, kjønnskvotering, rushtrafikk, overmodne klementiner, blyhaglforbudet, ørehår, det meste på TV, folk som kaster søppel på gaten, Trond Giske, bløtkakehus, gjengroing av utmark, luebruk innendørs, kattemennesker, skvipeøl, bobiler, min hang til sentimentalitet, papirkutt, eggelikør, lange vitser, nedbygging av Forsvaret, naturødeleggende vindmøller, historieløshet, lunken kaffe, bomskudd, feil skismørning, rosenkål, vennepar som krangler med hverandre på fest, dårlige kniver, glatte skolisser, sportsjournalistikk, ubalanserte hjul, biler som varsler og piper hele tiden, folkemengder, knott, strømpesig, at jeg kjefter for mye på ungene, overpynt, feilformede vinglass, duftlys, tørketromlet undertøy, tradjazz, romjulsfredningen, P4, eviglange nødrimsbefengte bryllupssanger, lyspærers levetid, bortskjemte barn, tyggegummityggere, markedsføringssjargong, Anne Holt-bøker, forvirrende supporttjenester, telefonkøventemusikk, muntlig skriftspråk, drinker hvis eneste funksjon er å skjule brennevinssmaken, døden, lektorbortfallet i skolen, Gerd-Liv Valla, nuppende gensere, skjev flislegging, bake-offbrød, prostataundersøkelser, hvordan hovedstaden har blitt på mindre enn tyve år, somlere i forbikjøringsfeltene, den årlige forsikringspremieøkningen, utbytteskatt, alternativbevegelsen, shabby chic, nugatti, folkemeningen, brus til mat, gjenstridig emballasje, billige pipenøkkelsett, offentlig reguleringsiver, søt tannkrem, butikkansatte som er uvitende om produktene de selger, piratkopister, flip-flops, selebuksebærere med selene hengende under rumpa, å ikke klare å nyse, myke skruehoder, granplantefelt i gammel løvskog, piggtråd, squashtap, venteromsblader, kjønns"forskere", å gå sko- og belteløs gjennom sikkerhetskontrollen, min to timer forskjøvede døgnrytme, religion, busstransport, telefonoppringinger på upassende tidspunkter, symbolpolitikk, karameller som setter seg fast i tennene og ferdigknyttede smokingsløyfer. Ja, også folk om irriterer seg over småting.