Nei det kan jeg ikke like – KLOKKE edition

Person A: Jeg hater klokker som blir brukt med plast på! Få det bort, klokker er da til for å brukes! Battlescars, hairlines, dings og merker, DET er sjarm og patina!

Person B: Klokke til salgs. Noen deskdiver merker på lås og lenke

Person A: *bruker hvert eneste merke på klokken til å prute i pris, og kaller person B en uforsiktig lømmel, som har vanskjøtt klokkene sine* , snur seg og i andre tråder lekser opp de som bruker klokkene forsiktig.
 
Min mening er at skal det være datovindu, og det skal det jo, så skal det være den fargen som passer best. I de aller fleste tilfeller vil det si samme farge som skiven, men Pelagos for eksempel tror jeg ser bedre ut med hvit og ikke sort datovindu. Så, skal det være dstovindu skal det være i skrivende farge, med unntak.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84 og Grendel
Det nytter ikke å brenne inne med dette lenger, så her kommer utblåsningen:
-Pilformede visere av (nesten) alle typer, men kanskje spesielt de fra Omega. Jeg har ingen anelse om hvorfor jeg har utviklet en fobi for denne typen visere, da jeg ikke hadde dette problemet til å begynne med.
-"Rolexkjennere" eller dårlig kamuflerte invistorer om du vil. De jeg tenker på er ofte opptatt av "komplett, norsksolgt, grønn tag, prisøkning, ventelister og ikke minst om modellen er "discontinued".
-Bruktpriser som refererer til utenlandsk bruktmarked "pluss mva" når det gjelder prisantydning. Eller bare bruktprisene generelt (ikke nødvendigvis her på TS, men alle andre steder).
-At jeg ikke finner den perfekte klokka.
-At det går mye mer tid og penger på denne interessen enn det jeg skulle ønske.
-At det ikke finnes nok klokkerelatert stoff av god kvalitet på internett til å slukke "tørsten".
-At jeg kjøpte en speedmaster kun fordi det er en etablert sannhet at "alle må ha en speedmaster", og i tillegg endte jeg opp med å like den forbaskede klokka.
-At klokkekontoen er skadeskutt, og redningen ikke er i nærheten.
-At Seiko har ødelagt den nye mm300 (i mine øyne).
 
- Invistorer
- Facebook
- De som skriver:
—- Quartz når det heter kvarts
—- Horn eller lugs når det heter remfester
—- AD når det heter forhandler
—- Automatic når det heter selvtrekkende (eller til nød automatisk (opptrekk))
.... og så videre.
- (Nesten alle) annonser på Finn.no

Det du kaller remfester heter faktisk ører;)
 
- Invistorer
- Facebook
- De som skriver:
—- Quartz når det heter kvarts
—- Horn eller lugs når det heter remfester
—- AD når det heter forhandler
—- Automatic når det heter selvtrekkende (eller til nød automatisk (opptrekk))
.... og så videre.
- (Nesten alle) annonser på Finn.no

Hvis dette er de største problemene i livet ditt så har du det nok ganske bra :cool:
 
Enkel skillemåte på invistor og klokkeinteressert.

Har han en klokkerelatert OCD: genuint interessert.
Har han ikke: .....