Nei det kan jeg ikke like – KLOKKE edition

Der har vi det: firkantet klokke med firkantete pushere og romertall. Ouch! :)
Min gode mann, jeg har en slik i en skuff eller pappkasse. Kjøpt før jeg ble klokkeinteressert.

A20DB602-21A4-40C2-9301-C36CAFC8DE2F.jpeg
 
Liker ikke den interne Rolex-sjargongen, folk slenger ut tallkombinasjoner som om alle forstår hvilke modeller det er.

Liker ikke forkortelsen AD, liker heller ikke hvordan dette skrives uten forklaring som om alle skjønner hva det skal bety.

Liker ikke kombinasjonen klokke og bil. Harryometeret sprenger. (Men så har ikke jeg lappen heller, da).
 
Folk som ikke skjønner at det er finnes folk som som elsker batteri klokker av dyrere typer, noen Omega og endel Tag Heuer for eks.

Er ikke videre glad i mesh "stropp" jeg heller!

Har også mistet litt sansen for de standard Rolex modellene som alle har eller vil ha.

(min første post)
 
Folk som ikke skjønner at det er finnes folk som som elsker batteri klokker av dyrere typer, noen Omega og endel Tag Heuer for eks.

Er ikke videre glad i mesh "stropp" jeg heller!

Har også mistet litt sansen for de standard Rolex modellene som alle har eller vil ha.

(min første post)

Et realt spark i første post kl midt på natta krever baller og går som oftest rett vest, men må si meg enig med deg her:) Selv om de punktene du tar opp ikke er veldig viktige for meg.

Uansett: velkommen!

Når jeg først er inne på temaet «ikke liker klokke-versjonen» ønsker jeg å uttrykke sterk misnøye med det evige maset om «for høyt prisede og invistorbeskyldninger» i Finn-tråden! La nå folk annonsere Hulken sin for 370’ om de så vil. Uansett om den er bjerkesolgt/kjøpt, tatt ut, stjålet fra flyttelass uten mvaplikt eller alt annet som er «feil».

Slenger på en «liker ikke hverdag» også: å være våken nå pga valp.

Ha en strålende søndag:) God morgen, plommer i gården - når dere også står opp:)
 
Kan ikke like enkelte merkers sprik mellom kommunisert brand og realitet.
Mener eksempelvis:
Vi er high end heute horologuruer av ypperste sort..... og det tar 14mnd for standard service.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: darkcho
High end heute horologuering tar tid..
Philippe dufour lager 10-20 klokker pr år. Han jobber i klokkemuseet i la chaux de fonds en gang i uken.
Det ypperste i klokkeverden i mange sine øyne tar i underkant en måned å lage fra scratch.
Merkelig at servicer på verk uten komplikasjoner tar flere måneder
 
Philippe dufour lager 10-20 klokker pr år. Han jobber i klokkemuseet i la chaux de fonds en gang i uken.
Det ypperste i klokkeverden i mange sine øyne tar i underkant en måned å lage fra scratch.
Merkelig at servicer på verk uten komplikasjoner tar flere måneder
Lager han egentlig klokka fra scratch? Kasse, skive, visere etc. kommer fra tredjepartsleverandører og han fabrikkerer sikkert ikke verket heller. Men han sitter vel en måneds tid å polerer de famøse kantene og finisherer og monterer verket. En måned virker likevel overraskende lenge.