Mogens drar tilbake...

Espen sa om 14 dager for 14 dager siden. Tittet innom i stad og de var ikke klare ennå, skjer nok ila en uke håper jeg.

Gratulerer med en utrolig fin klokke! Er på min andre IWC nå og er veldig fornøyd - mer fornøyd enn både Rolex og Tag som jeg har hatt parallelt. Er forøvrig enig i synspunktene på verkene.

Takk for to svært velskrevne og lærerike innlegg! Jeg suger til meg kunnskapen;) Det er slike innlegg som gjør tidssonen til den kunnskapskilden som det er.

Utrolig artig å lese innleggene dine, Mogens, du har mye kunnskap og er flink til å formidle den! Keep 'em coming :p

Oj da, mye fine IWC her:D
Og så flott skrevet.. ser fram emot videre inlegg her

Jeg tok meg selv i å la biffen bli godt stekt idag, fordi jeg måtte lese ferdig. :D

Gleder meg til å følge videre.

For min egen del (og uten å være for bombastisk) handler klokkeglede for meg mye om utvikling. Min første skikkelige klokke er Perrelet classic A1000 refr. 2. Et dressur, som får meg til å føle meg vel. I det siste har det ikke fått mye WT fordi mitt tredje ur har vært så morsomt å gå med. På søndag og idag har det imidlertid blitt brukt. Fy søren det har vært deilig å gå med, det sitter helt perfekt på mine håndledd, det har karakteristiske riller på sidene, og folk ser virkelig to ganger på håndleddet. spesielt om de har noe automatisk selv. For meg ser jeg for meg at klokkeglede skal være noe som det å ha flere barn. (nå har jeg null barn, men.. ) Det å annerkjenne de forskjellige klokkene, deres egenskaper rent teknisk, for ikke snakke om image og kommunikasjonsvirkemiddel er for meg veldig spennende.
Perrelet_dagens.jpg

Seikoen (mitt andre mekaniske ur) brukes når jeg ikke orker å bry meg, ikke vil bli oppfattet som snobbete, og når jeg er i forhandlinger med folk som synes prisen er noe stiv på det jeg selger.
Perreleten brukes i sosiale lag der penklær er naturlig, samt møter der jeg vet det er klokkeinteresserte tilstedet, eller med folk som er opptatt av design.
Helson brukes når jeg vil ha en ubeskjeden rugg på armen, som for meg er evigvarende. Bronse SD er for meg veldig stor klokkeglede. Mest fordi klokken naturlig forandrer seg over tid.

Klokker, hvis man beholder dem, forteller en del om hva som har vært prioriteringene i forskjellige faser i livet. Hvertfall sett i retrospect, og slik jeg tolker Mogens så var cartier klokken noe han ønsket for å være litt gæærn.

For meg er klokkeglede det meste rundt selve klokken. Minnene rundt jakten, hvorfor man besluttet å handle. Gleden ved å se at en klokke som var superkul for lengesiden, en dag blir kul igjen.. etc etc.

Takk for at du deler Mogens. Håper jeg ikke besudlet tråden din for meget.

Nydelig ur! Noen sier gratulerer, men dette er vel et du har plukket ut av safen? Kan for så vidt gratulere uansett :) Har Top Gun samme kasseform og mål som Pilot Chrono?

Gleder meg til neste ur ut!

Nok en gang veldig interessant og et utrolig spennende ur :D
Gleder meg allerede til neste!

Takk for et meget nyttig innlegg! Her lærte jeg mye nytt, samt flotte bilder av et lekkert ur :) Er selv på jakt etter en IWC om dagen, herlige ur. Gleder meg masse til Alf Lie åpner sin IWC butikk på Aker Brygge.

Takk for to svært velskrevne og lærerike innlegg! Jeg suger til meg kunnskapen;) Det er slike innlegg som gjør tidssonen til den kunnskapskilden som det er.

Utrolig artig å lese innleggene dine, Mogens, du har mye kunnskap og er flink til å formidle den! Keep 'em coming :p

Oj da, mye fine IWC her:D
Og så flott skrevet.. ser fram emot videre inlegg her

Grattis med rååå klokke !

Takk for hyggelige kommentarer, alle sammen! Jeg setter stor pris på responsen...
Skal se at det ikke kommer et innlegg eller to til her etterhvert!:p:p:p

Gratulerer med en utrolig fin klokke! Er på min andre IWC nå og er veldig fornøyd - mer fornøyd enn både Rolex og Tag som jeg har hatt parallelt. Er forøvrig enig i synspunktene på verkene.

Takk Solli! Det er nok slettes ikke alle som er enige i min vurdering her. Men vi skal være glad for litt alternativer;) Forøvrig kan jeg ikke huske å ha sett bilder av din IWC?

Takk for at du deler Mogens. Håper jeg ikke besudlet tråden din for meget.

Takk skal du ha, Prippa! Tvert imot, jeg har slettes ikke monopol på klokkeglede:p Flott innlegg!

Nydelig ur! Noen sier gratulerer, men dette er vel et du har plukket ut av safen? Kan for så vidt gratulere uansett :) Har Top Gun samme kasseform og mål som Pilot Chrono?

Gleder meg til neste ur ut!

Takk for det, Tore! Det er riktig at uret ikke er rykende ferskt, men det gjør ikke "klokkegleden" mindre:p

Den første Top Gun-klokken lignet mer på Pilot Chrono. Det er en langt mindre interessant klokke IMO. Den var riktignok 2mm større enn Pilot Chrono (44mm vs 42mm).
Denne har klart flere likheter med Spitfire Double Chronograph som er 44mm (også samme verk), men denne er altså 46mm og en relativt stor klokke. Allikevel bidrar den lave vekten til den keramiske kassen til at klokken ikke føles stor og ubehagelig på armen, selv om det nok ikke går i kategorien dressur:p

Det er tråder som dette som får det til å rykke i kjøpefoten.;)
Sto det ikke en Aquatimer Vintage collection på ønskelisten mon tro?
Er enig i mye av det du sier om in-house kontra ETA. Spesielt når det gjelder IWC.
De har såpass med horologisk tyngde at de ikke trenger å rettferdiggjøre bruk av ETA ebauche i sine modeller.

En klassiker denne tråden her.
Fortsett å holde liv i den med flere betraktninger.:D

Det er tråder som dette som får det til å rykke i kjøpefoten.;)
Sto det ikke en Aquatimer Vintage collection på ønskelisten mon tro?
Er enig i mye av det du sier om in-house kontra ETA. Spesielt når det gjelder IWC.
De har såpass med horologisk tyngde at de ikke trenger å rettferdiggjøre bruk av ETA ebauche i sine modeller.

En klassiker denne tråden her.
Fortsett å holde liv i den med flere betraktninger.:D

Skal se om jeg ikke finner et par klokker til som fortjener litt oppmerksomhet! Det har da pleid å ligge en IWC på lur i boksen din?

Er det bevisst at denne tråden er flyttet?

Ja, jeg ba Juice om å flytte den ut i det åpne forumet da jeg innså at jeg ikke har rett til å "klage" over at f.eks IWC ikke får nok oppmerksomhet hvis jeg ikke bidrar med det lille jeg har også...:)