Min garasje er fylt med...

Ha en herlig tirsdags kveld :)

3A0D5C92-D742-47BE-9270-117F84A7EC01.jpeg
956D807C-559B-4890-B2F5-9AAE626E8CFF.jpeg
3C46FA05-BD14-4A49-8417-7181A769DFD5.jpeg
 
Siste år med skikelig lyd, for EU knerta lydbildet på disse
Lydbildet er jo halve poenget med bilen. Man skal ikke ha det for mye moro før noen lager regler mot det.

Edit: Da regner jeg med det er en 2019 modell?
Fun Fact ( eller tvert i mot ): i 2024 blir db-strupingen ytterligere strammet inn så da er det vel ikke mye glede igjen annet enn på eldre biler.
 
Lydbildet er jo halve poenget med bilen. Man skal ikke ha det for mye moro før noen lager regler mot det.

Edit: Da regner jeg med det er en 2019 modell?
Fun Fact ( eller tvert i mot ): i 2024 blir db-strupingen ytterligere strammet inn så da er det vel ikke mye glede igjen annet enn på eldre biler.
Märklin tog er vel og bra det og sparker sikkert fælt, men det er noe med svidd gummi, bensinlukt og "vart du skremt no?" som tiltaler meg i alle fall
 
  • Elsker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
Kommer jo litt an på hva slags coating du har. Når det gjelder garanti og varighet på keramisk coating, så er det noen av de som rett og slett ikke lar seg fjerne med vanlige avfettinger og liknende. Dvs den må mekanisk slites vekk over tid.

Gyeon Wetcoat er et prima latskapsprodukt. Vask bilen godt, spyl den ren, deretter sprayer du på wetcoat på våt bil, og så spyler av igjen. Holder typisk 1-3 mnd og beader som bare det. Ulempen, synes jeg, er at den kan bli litt skjoldete på enkelte biler, litt avhengig av farge på bilen. Men jeg synes ikke det er en erstatning for voks likevel. Av vokser så er det så utrolig mye å velge i at man kan bli svimmel. Hybrid, parafinbasert, carnuba / naturvoks osv. Spørs veldig hvilke egenskaper du setter høyest.

Enig om bruk av Gyeon Wetcoat. Jeg har brukt det i 3-4 år, og er veldig fornøyd. Er bilen polert og forseglet i bunn, så er Wetcoat (og sikkert andre like produkter) genialt. Jeg merker stor forskjell på bybilen og langturbilen - det holder veldig, veldig mye lenger på bybilen, som også står utendørsparkert, enn det gjør på langturbilen. Samtidig tjener Wetcoaten sin hensikt også på langturbilen, som er mye enklere å gjøre ren på selvvask, f.eks. etter en tur til hytta (27 mil), i tillegg kan den bli "ren" etter en solid regnskur. Jeg er så frekk at jeg har med egen flaske i bilen til enhver tid, og kan påføre ved behov på selvvask :) Etter at jeg begynte med Wetcoat-produktet har jeg bortimot aldri opplevd vanskeligheter med å vaske bort insekter på fronten, mens de tidligere kunne sitte som limt.

Skjolder har jeg heldigvis unngått. Som du sier er jo påføringen upresis. Kan for øvrig anbefale produktet i f.eks. toalettskålen. Da får man en hel rekke brukssykluser med betydelig redusert heft på porselenet... :D

Jeg polerte nylig langturbilen med Rupes gul pad og polish etter avfett&skum/vask/claybar/vask, renset med sprit/petroleumsbasert guffe fra AutoGlym og la AGs keramiske coating. Det blir spennende å se hvor lenge jeg opplever effekt av den. Jeg avslutter annenhver-hver tredje vask med litt Gyeon Wetcoat. Bilen ble betydelig blankere etter polish, og jeg fikk bort veldig mange riper fra vinter og annen bruk. AGs keramiske coating var også relativt enkel å legge i oppvarmet garasje.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Bjarnetv
AGs keramiske coating var også relativt enkel å legge i oppvarmet garasje.

Det var kjekt å høre - har en boks liggende, som jeg har planlagt å legge på jaguaren nå i ferien, etter en skikkelig flerstegs polish.
Har dog vært litt engstelig for at det skal gå galt, siden jeg aldri har lagt coating før ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM
Siden det er sommer og varmt må du være obs på at den kan tørke ganske kjapt. Jeg jobbet i garasje med varmeovner på og hadde kanskje 20-21 grader, men ikke nødvendigvis så mye utskifting av luften, og det tørket likevel relativt kjapt. Ett sted tørket det før jeg rakk gni av "hazen", og da la jeg bare et syltynt lag ny coating over, før jeg lot det "haze" og så tørket over. Relativt problemfritt, men ikke ta for store områder av gangen. Mye enklere å jobbe med enn voks og andre typer "hjemmeforsegler".
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjarnetv