Hei! Tore her. Bor i Bergen med kone og to barn. Lærer. Fant nettopp denne tråden, så jeg får skrive et par ord om meg selv:
Har alltid vært interessert i klokker, men jeg har så mange interesser at det ikke har blitt plass til det, dvs mye barn, lite tid og penger. Men for en som er mer enn gjennomsnittlig interessert i formgivning og håndtverk, og glad i mekanikk, så måtte jo klokkene ta meg til slutt. Det skjedde etter at min gamle automatiske Tag Heuer tok kvelden etter 15 års hardt liv på armen min. Nå var det ikke verdt å reparere den lenger. Etter å endelig ha funnet en klokke jeg likte (brukte laaang tid på det) fant jeg plutselig en mengde klokker jeg likte, og inn kom de rekende en etter en. Jeg skrev i "dagens klokke"-tråden at etter fire klokker på fire uker måtte jeg roe ned litt. Nå teller jeg seks, mindre enn to uker etterpå. Men med mange dyre interesser og kommunal lønn tar jo pengene fort slutt, så da blir jeg nødt til å bruke mer tid på jakting og grubling, som jo egentlig er poenget. Har i alle fall funnet ut at jeg foretrekker mange spesielle klokker fremfor en eller to grails. Den høyeste prisklassen utgår uansett, men det er mye flott og unikt å finne i middels og lavere prisklasser har jeg funnet ut. Må fylle på med litt vintage også etter hvert. Hjemmet vårt er møblert med 50- og 60-tall, så det skulle bare mangle
Ellers er hovedinteressene mine sykkel (alt fra utfor til landevei + MC) og musikk. Sistnevnte drar naturligvis med seg litt hifigalskap, inkl vinyl selvsagt (Platespiller og klokker er begge historiske mekaniske presisjonsinstrumenter, fascinasjonen for begge er beslektet)
Mitt mest vågale og gledelige kjøp til nå er en Speedmaster Alaska Project. Den er nettopp gått ut av tollen, og jeg gleder meg som et barn. Natoreim ligger klar og venter. Bilder kommer selvsagt