Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Velkommen Bromie :)

Vi gleder oss til unboxing-trådene dine fremover! ;)
 
hei

mitt navner tom ,44 år,gift ,bor i oslo hvor jeg er født.driver innen transport og er fersk i klokkeverden.har vel alltid vært facinert av mekaniske ur men det har på en måte vært utenfor rekkevidde helt til i fjor da jeg kjøpte en submariner av en kamerat.har pr i dag 3 ur som jeg er veldig fornøyd med. lærer litt for hver dag og er innom ts daglig. sykdommen forverrer seg for hver dag,noe min kone lar meg høre tilstadig.
07052011074.jpg
21042011054.jpg
29042011060.jpg
 
Velkommen lilletom :)

Jeg har ingen planer om å ønske deg god bedring :p

Flotte klokker du har fått deg!
 
Velkommen begge to!

Ser ut som du har fått en flying start lilletom :) Flott samling!
 
Hei

Hei! Jeg er en 1979 årgang fra Sandefjord med litt over medium interesse for mekaniske ur :D. Meldte meg inn som medlem for bare noen dager siden, men har lenge fulgt med som tilskuer på dette forumet.
 
Hei, nytt medlem...

Har oppdaget at det blir mer og mer vanlig å introdusere seg selv på slike forum, så hei på dere.
Jeg begynte med klokker for et halvt års tid siden. Etter at jeg fikk mobiltlf for 17 år siden sluttet jeg med klokke. Men så begynte jeg å reise offshore for 3 år siden, og trengte klokke. Kjøpte billig quarts hos Claes Ohlson til 99 kr. Så ble jeg oppmerksom på at flere kollegaer hadde riktige klokker. Jeg kjøpte en pen nyoverhalt Omega Seamaster fra 1957 fra Dag Braanaas i NURK. Siden kjøpte jeg en billig Invicta Pro Diver som arbeidsklokke, og en Jacques Lemans Geneve dressklokke. Neste kjøp blir en Certina DS1, og så en Seiko FFF.
Jeg er 42 år, arbeider som børsemaker og Wireline Operator.
 
Hei og velkommen!

Det er ikke for sent å snu!!! Om du ikke har planer om å pansette hus, bikkje og båt for å kjøpe klokker hadde jeg holdt meg langt unna tidssonen. Forumet fungerer ufattelig dårlig på oss som har litt dårlig impulskontroll.

Fra spøk til revolver (pardon the pun) artig med en børsemaker, tror ikke vi har det her inne ennå.

Du må gjerne ta litt bilder av klokkene dine å legge ut:)

-mathfjeld
 
Takk for det, jeg har vært medlem på watchuseek et par måneder, så jeg sjønner hva det går i...! Er offshore nå, skal sende inn bilder av min beskjedne samling når jeg kommer hjem.
 
Velkommen skal du være!


Tror nettopp det kom noen regler om at nye medlemmer som reiser offshore og er børsemaker på siden må legge ut bilder av klokker og børser mens man forteller litt om hvordan børsa er skrudd sammen, virker og er utsmykket. ;)
 
Hei, og velkommen hit:)

Vi har en egen tråd for slike presentasjoner, men denne delen av forumet er ikke akkurat så overtrafikkert, så det blir neppe noe problem......

Klassisk Omega Seamaster fra Dag (som er en velkjent good-guy her) er jo en bra start! Du får komme deg i land og poste noen bilder, det pleier å være populært!

Vær for øvrig ikke redd for å delta aktivt og spørre dumme spørsmål, kompetansen her er bred, variert og meget vennligsinnet:)
 
Hei!

Jeg er en 1982 modell som bor i Oslo.
Jeg har vært en av sikkert mange "kikkere" på dette forumet, og må si at det er mange her som har helt utrolige og fantastiske klokker. :D
Det er helt utrolig hva dere besitter, og "dagens klokke" må sjekkes flere ganger daglig.
Selv håper jeg en dag jeg kommer meg dit hvor jeg kan invistere i en skikkelig klokke, da jeg anser meg selv som klokkeavhengig. En klokke må på armen uansett, glemmer jeg den på morningen før jobben kaller, må jeg snu og hente en. :D
 
Velkommen Fossdal - small world indeed. :)

Edit: etter at denne tråden ble sammenslått - selvsagt velkommen til Galex også :)
 
Velkommen, Galex!

Synd for deg. Dette er galskapens nettforum.
Du bør komme deg vekk herfra før det er for sent.
Hvis ikke starter en ny tidsregning for deg og dine nærmeste - før og etter tidssonen.
Og det er bare du som blir "lykkelig".:mrgreen:
 
Velkommen, Galex!

Synd for deg. Dette er galskapens nettforum.
Du bør komme deg vekk herfra før det er for sent.
Hvis ikke starter en ny tidsregning for deg og dine nærmeste - før og etter tidssonen.
Og det er bare du som blir "lykkelig".:mrgreen:

Hehe ja det forundrer meg ikke. :D
Nå er jeg heldig å har ei kone som selv også er litt over gjennomsnittet intressert i flotte klokker, så håper det går bra. :D Selvom det da betyr at hun også vil ha et skikkelig urverk, så skjønner jo fort hvordan dette kan gå.. ;) Men blir nok en stund til ett eller to kjøp finner sted, så koselig å sitte å drømme på tidssonen! :cool:
 
På tide...............

Har vanket på TS en god stund og er derfor klar over at her treffer man veldig mange trivelige mennesker med felles galskap, er vel derfor på tide at jeg presenterer meg.
Jeg er i “40 års alderen” skremmende nær 50 år, gift og med 2 voksne barn. ;)
Er opprinnelig fra Oppegård, har bodd de siste 26 år i Aurskog hvor jeg også jobber.
Har vel hatt interesse for klokker så langt tilbake jeg kan huske.
Har hatt veldig mange klokker opp gjennom tiden, husker godt min far kalte meg for “klokkedødare” i oppveksten, har vel alltid vært “litt” uforsiktig noe som har resultert i mange vrak av både klokker og annet.
(Noe over 350 sting, skruer og plater forskjellige steder på kroppen er et vitnemål om)
Synd at klokkene ble kastet etterhvert, hadde vært artig å hatt dem idag uansett tilstand.
Har likevel endel klokker som har fulgt meg siden oppveksten og som derfor, om ikke annet, har stor affeksjonsverdi.
Har stor sans for Omega, (gjerne vintage) Seiko og endel merker ellers som ikke alle har f.eks Ulysse Nardin, aldri vært veldig fascinert av Rolex, selvom jeg merker at smittefaren her inne er stor!
Har vel egentlig aldri brukt sinnsykt mye penger på klokker, men noen lapper har det jo blitt.
(Kommer vel litt an på øyet som ser, men....)
Av andre interesser kan jeg nevne MC, HiFi/musikk, hunder, sportsfiske og ellers det vanlige med familie, hus, hytte, båt etc.
Lover å komme med en bedre presentasjon av mine ur, her er en oversikt over det som finnes i kofferter og windere pr. idag: (+ en kommende om snaue 2 uker)

Omega Constellation Steel 1958 Vintage
Omega Constellation Steel Vintage (1960-65)
Omega Seamaster Pro 300m 150th anniversary Titan/hvitt gull (1998
Omega Seamaster Pro 200m. Steel Vintage (ca.1990)
Omega Seamaster Pro 200m. Steel/Gold Vintage (ca.1990)
Omega Speedmaster Pro X-33 versjon I
Omega Seamaster DeVille Gold Vintage (Konf. gave, etter bestefar)
Omega Automatic Gold Vintage
Omega DeVille Gold Quarts (ca 1982)
Omega Constellation Steel/Gold (ca 1993)
Omega Lommeur

Longines legend diver (2011)
Longines Dolce Vita (1999)

Certina DS Podium titan (2002)
Certina DS Action titan (2005)
Certina DS titan (1990)
Certina DS Podium (Quadra) (2005)
Certina Waterking AutomaticVintage (ca.1960, min far brukte denne i mange år)

Seiko SKX 007 (2008
Seiko SKX 009 (2009)
Seiko 5 sports aero (2010)
Seiko 5 sports military (2010)
Seiko “Glossy diver” (2011)
Seiko “Orange Monster” (2010)
Seiko Diver 150m. (ca 1985) (Hatt siden den var ny)
Seiko “Alpinist” SARB 017 (2010)
Seiko “Samurai” (2008
Seiko Kinetic Diver 200m (2011)

Eterna KonTiki Chrono (2010)

Archimede Pilot H (2010)

Tissot Seastar Automatic ca. 1975 (Hatt siden den var ny)

Heuer Pro 200m Quarts

BWC Automatic ca.1975 (Hatt siden den var ny)

Roamer Anfibio Vintage mod. 430-1120-003
Roamer Gold ca. 1976 (Konf. gave, hatt siden den var ny)

KOMMENDE:
Ulysse Nardin Dual Time 42mm (2011- 50års gave fra min kone 6/6-11) :)

Som man kan ane av min liste så blir ting sjelden solgt når de først har kommet i hus.

Har hatt:
PAM 111, Omega Seamaster Great White, IWC Potuguese Chrono
og selvfølgelig en haug med Seiko - Casio - Tissot og Certina Quarts av ymse slag.