Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Litt av en samling Helsvett! Gleder meg til å se bilder av alle klokkene dine, og ikke minst bilder av UN når den er i hus :)
 
Velkommen alle nye, sonen vokser! Dette forumet er vel relativt nytt. Hva gjorde alle før? Utenlandske fora? Eller bare sitte og svette i fosterstilling i den tro at nesten ingen andre har det slik :eek:
 
Hei til alle her på ts.
Må nesten presentere meg jeg også.
Har vært medlem en stund, og gjest enda lenger men ikke postet noe særlig.
Navnet er Bjørn.
Samboer (finansminister) og ett barn.
Jeg er 1979 modell fra Oslo som helt siden militæret har vært interessert i ur.
Startet med en Citizen diver, og det har etter jeg begynte å vanke her utviklet seg litt.
Hehe, noen som kjenner seg igjen?
I skuffen pr nå befinner det seg litt ymse, men det er selvsagt på vei inn en Rolex.;)
Listen er som følger:
Tag Heuer Aquaracer chronograph.
Hamilton Jazzmaster Auto Chrono.
Seiko Premier SPB005J1.
Seiko SKZ325K1.
Seiko Glossy Diver
+ en noe gammelt qvarts skrap.

Koser meg stort her og gleder meg til fortsettelsen, og til å treffe noen av de
kunnskapsrike menneskene som henger her.
Vet at bilder sier mer enn tusen ord, så jeg lover å komme med presentasjon av min samling etter hvert.
 
Velkommen alle nye, sonen vokser! Dette forumet er vel relativt nytt. Hva gjorde alle før? Utenlandske fora? Eller bare sitte og svette i fosterstilling i den tro at nesten ingen andre har det slik :eek:

Forumet har vel vært her siden sent 2007. Så det går på 6. året. Men før det tenker jeg det var mye fosterstilling rundt om ja ;)
 
Velkommen til nye medlemmer- til galskapen satt i system. Jeg ser noen av dere er hardere rammet enn andre, men felles for oss alle, er vel at ønskelistene er proporsjonalt lange med nasjonalbudsjettet, og i størrelse med BNP :eek:
 
Hei,

Christian her.

Fikk sykdommen etter jeg begynte å jobbe i et flyselskap da jeg fikk observert pilotenes fine ur på nært hold (anno 2007).

Kjøpte min første ordentlige klokke februar 2009 i Samnaun i Sveits. En liten by som ligger midt i skibakken "duty-free run" som går fra Ischgl i Østerrike og ned til Samnuan i Sveits. Det ble en Longines HydroConquest automat forhåndsbestilt fra Norge. Butikken var noe mer eksklusiv enn jeg hadde regnet med (Hangl Uhren und Schmuck), så det var litt flaut å stå der i knallgule skibukser og slalåmstøvler og utføre handelen, men de var nok vant.

Deretter merket jeg fort at én klokke ikke var nok (dessverre) og kjøpte en Breitling Chrono Colt allerede i mai måned samme år.

Heldigvis har jeg klart å holde meg siden da (bortsett fra noen billige homages), men nå klør det i kjøpefingeren igjen. Blir nok en Rolex Submariner no-date når feriepengene kommer (så bare ta kontakt om dere har et fint eksemplar komplett med boks, manualer, cert etc til salgs).

Er utdannet og jobber som flyingeniør.

Holder til i Sandvika i Bærum.

Foruten klokkeinteressen er jeg ekstremt opptatt av alpint. Blir gjerne 2 alpeturer per vinter, helgene tilbringer jeg i norske fjell og et par kvelder i uka finner dere meg i Kirkerudbakken utenfor Sandvika. Går derfor under navnet "Ole Bramserud" av en eller annen merkelig grunn (er også like glad i gadgets som Bramserud).

På sommeren blir det terrengsykkel for å holde lårene i gang.

Spilte mye trommer som ung og har fortsatt et akustisk og digitalt sett, men har en kunstpause fra denne hobby akkurat nå. Blir garantert noe senere da jeg er veldig glad i musikk.

Tjingeling
 
Velkommen til TS, her er du hjertelig velkommen til å dele klokkegalskapen med oss andre frelste :)

Ble forresten lagt ut en no-date på kjøp og salg i dag, som du sikkert alt har sett ;)
 
Velkommen Super 80! Bra innlegg!
Artig å høre hvem du er og hva du diver med.
Flotte ur også. :D
 
Presentasjon

Hei,

Mitt navn er Christer og jeg bor i Bergen med samboer, 2 barn og en boxer :)

StigW introduserte meg for forumet og så var det gjort. Panerai og Rolex pirrer mest, men alle klokker lokker ;) Idag er jeg lykkelig eier av en Pam 312 og er kjempe fornøyd.

Kanskje noen kan gi meg nybegynner tips om min fremtidige første Rolex?


-Christer
 
Ny på forum

Heisann!

Er 85 modell og kommer fra Haugesund, derav den lekre dialekten :D. Ble introdusert på forumet av Maggi: "Meld deg inn i www.tidssonen.no. Tidenes forum"... Så hvis kjæresten begynner å klage på fremtidig galskap, så skylder jeg på han! :D Bare vært tilskuer på forumet siden mars og ikke hatt noen nevneverdig ur enda grunnet trange studentkår. Skal nå til tigerstaden i finansverden i august, så på tide å skaffe seg et skikkelig dressur til å begynne med.

Har i det siste fått sansen for Hamilton (Auto eller Maestro) som virker som en grei entry inn til mekaniske klokker hva cost/benefit angår. Ellers smugtitter jeg på Omega PO, Breitling SO Heritage, Rolex Submariner, Mont Blanc Timewalker. Ikke blitt noe voldsomt fasinert av Panerai, som jeg skjønner mange andre på forumet er. Men merker jo at ting har en del til å vokse på en her inne. It's like a social virus :D
 
Velkommen til Super 80, Crizt og Mr. Bee .
Hyggelig med nye folk som kan dele (og spre) galskapen her inne.:D

Nybegynner tips ang. Rolex er enkelt.
Kjøp en sportsmodell i stål. Det er bankers.

Mr. Bee har helt rett i at ting kan vokse på en underveis.
Å forandre smak et par ganger i måneden er ikke noe å bekymre seg over.;)
 
Hei,

Heter Andreas og etter mye lurking ser jeg ingen annen utvei enn å bli med på morroa. Klokkeinteressen har alltid vært der, men dårlig med kjøp, om man ser bort i fra en Seiko.

Kjenner at det nærmer seg at jeg går på en skikkelig smell, noe som potensielt kan utløse bråk med finansministeren, så hvorfor ikke melde seg inn? Her vil man hvertfall være blant likesinnede :)
 
NY på TS

Hei,

Mikkel her og ny på TS. Må si det er super kult med ett norsk klokkeforum og imponert over alle de flotte klokkene og kunnskapsnivået!!! Mitt nivå er ganske lavt, bor i Geneve med fristerinner left, right and centre.

Har en Perrelet First Class, index dial med hvit skive og brun gator som jeg er supper glad i. En Breitling for Bentley Motors, brun skive, lenken og brun skinnrem. Fy fy klokke for mange her inne kanskje?, men jeg elsker den sammen med hettegenser :)

Dagens derimot er jeg ganske så sikker flertallet på TS liker ;)

rolex.jpg