Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Heisann

Hei alle medpasienter, jeg heter Fredrik og er også en klokkoholiker.

Bor på Frogner i Oslo og har fulgt forumet en stund nå som en del av forberedelsene før kjøpet av mitt første mekaniske ur.

De seneste 10 årene har jeg dessuten stort sett gått uten klokke (er det mulig?) men i vår meldte interessen seg plutselig. Har nå brukt store deler av sommeren på å lese meg opp... Skremmende hvor fort det går.

30-årsdagen min til neste år er en ypperlig anledning og jeg sparer flittig. Andre dyre interesser (sykkel, hifi, foto, kone og barn) prioriteres selvsagt ned...

Dessverre er smaken litt for dyr (grails er to dressklokker: Breguet classique og Vacheron Constantin Patrimony...) men en Glashutte Original med noen komplikasjoner eller Jaeger-Lecoultre i Master Control-serien håper jeg skal være innen rekkevidde. For noen kunstverk!

Når det gjelder førstnevnte hadde jeg et ypperlig besøk hos urmaker Tidemann i Akersgaten, som ga meg en virkelig imponerende gjennomgang og like flotte bøker (fra både Glashutte og Breguet). Strålende kundebehandling.

Etter det er drømmen å komplementere med en mer sporty klokke, trolig Panerai. Har også overrasket meg selv med å begynne å titte mer og mer på Rolex... Hvem skulle trodd.

Synes Tidssonen virker som en utrolig bra samling av andre gærne mennesker, er glad for å bli med her! Tusen takk til alle som poster bilder av klokkene sine, "dagens klokke" er utrolig avhengighetsdannende. Vi sees på forumet ... :cool:
 
Hei alle medpasienter, jeg heter Fredrik og er også en klokkoholiker.

Hei og velkommen til Tidssonen, Fredrik!

Hyggelig at du tar deg tid til en skikkelig introduksjon, og det blir spennende å se hvilke kjøp du ender opp med :)

Mvh. BG alumnus
 
Ny for dagen!

Hallo alle sammen,

Jeg likte klokker helt fra jeg var guttunge, lommeur var fine greier på den tiden, men i 1974 fikk jeg øye på en fantastisk klokke, det sto ROLEX i urskuven på den, så hadde den en krone istedenfor 12 tallet....og ikke minst, den hadde "riktig urverk". (på midten av 70 og 80 tallet ble vi oversvømmet av quarts i alle former og farger..) Jeg bestemte meg, en slik klokke ville jeg ha da jeg ble stor. Og det ble jeg. Den første SS DJ kom på armen høsten 1985.
Jeg er ikke samler, men har klokker fordi jeg synes en mann fortjener et flott smykke. Tiden får vi vite som en bonus, og kommer du noen minutter for sent på jobben er det alltids noen som sier i fra. ;)

Jeg har bestandig likt Rolex godt, men har oppgjennom årenes løp hatt diverse andre klokker også. ....men automatklokke med sjel er noe spesielt da. Tenk dere og sovne til lyden av en tikkende klokke med fredelig sjel?

JA, så får vi bare håpe at vi kan få mange konstruktive diskusjoner i årene fremover. Etter hva jeg har lest meg opp til i de siste dagene på forumet, virker det jo som det er umettelig mye hyggelige folk, med en felles interess....klokker. Jeg anser det ikke som en sykdom, men en livsstil. :cool:

Ha en fin dag til alle sammen.
 
Velkommen hit, Manx!

Jeg tror du raskt vil oppdage mange her inne med samme lidenskapen for klokker med krone istedenfor 12!:D
 
Hvor har jeg vært hele tiden?

Mårn!

Registrerte meg i går, men har lest forumet og "modnet" i flere måneder.

Kort om meg selv: Jeg er 42 år, har samboer og en liten datter. Bor i Brumunddal. Er ingeniør og jobber som konstruktør i en av nabobyene. Er hobbysnekker, hobbymekaniker, hobbyskytter, hobbysyklist, hobbypadler mm. Og nå også dette.
Det begynte for noen måneder siden, da den batteridrevne "duppeditten" som bl.a sa meg når det var tid for lunsj og når det var leggetid for dattera vår osv, sårt trengte avløsning.
Som jeg pleier, når noe nytt skal erverves, så begynner letingen på internett. Her kom jeg over dette forumet og begynte å lese om disse mekaniske urene. Da først skjønte jeg det, det er jo slik klokke en ingeniør skal ha! Hvor har jeg vært??

Jeg ble revet med og kjøpte ganske snart, hold dere fast, en Parnis Portugese homage på ebay. Selv om den ikke er av de respekterte manufakturene så ser den utrolig bra ut og har en presisjon på +5 sek pr døgn.
Etterhvert ble det til at jeg ville ha noe mer "ordentlig" nylig kom det en brukt Speedmaster Automatic i posten. Jeg er kjempefornøyd. Det er slik at min samboer forbyr meg å stå å stirre på klokka, i hvert fall ute blant folk. Hun er redd folk skal oppfatte meg som tilbakestående! ;)

Jeg har ingen stor samling, disse to også et lommeur. Jeg vil nok forsøke å holde beina noenlunde på bakken. (jeg har lest deres spådommer om hvor vannskelig det er, men jeg er jo tross alt hedmarking). Jeg merker at jeg har sansen for vintage, og har lyst på en vintage Omega eller Longines. Et langsiktig mål, som jeg skjønner flere har, er en Longines legend diver. Vi får se, "time vil show".
 
Velkommen og gratulerer!

Du har helt rett, en hver ingeniør burde ha mekanisk klokke. De der forbaskade T-touchene går meg på nervene! :p
 
Velkommen

Det er slik at min samboer forbyr meg å stå å stirre på klokka, i hvert fall ute blant folk. Hun er redd folk skal oppfatte meg som tilbakestående! ;)

+1

Jeg vil nok forsøke å holde beina noenlunde på bakken. (jeg har lest deres spådommer om hvor vannskelig det er, men jeg er jo tross alt hedmarking). Jeg merker at jeg har sansen for vintage, og har lyst på en vintage Omega eller Longines. Et langsiktig mål, som jeg skjønner flere har, er en Longines legend diver.

Haha, du er så kjørt du. Jeg sa akkurat det samme da jeg falt inn her i januar. Det har blitt åtte klokker så langt i år. Spår at du har alle tre innen året er omme.
:p
 
Anonym leser

Tenkte bare å si "hei". Mann på 30, bergenser men bor i Østfold. Jeg havnet vel egentlig inn her ganske tilfeldig etter noen googlesøk. Jeg var egentlig bare på utkikk etter modell/navn på en klokke jeg eide som guttunge.

Har lest en del her inne de siste ukene, og det har vel først nå gått opp for meg hvor fascinert jeg er av de små ingeniørkunstverkene som blir presentert her på sidene!

Som småbarnsfar må jeg foreløpig fortsatt drømme om submariner som alltid har vært en drøm å eie. Men de siste ukers lesing har fått meg til å bestille en Seiko SNZF17J1 som er på vei i posten nå, og jeg vurderer også sterkt en Tissot PRC200 T17.1.516.32 som ser veldig fin og lommebokvennlig for en småbarnsfar.

Jeg fant forresten ut at uret jeg fikk av min gudfar som guttunge var en Citizen Noblia Moonphase :)
 
Hei, på tide jeg introduserer meg selv. Jeg har dog vært medlem ett år, men ikke så aktiv før i det siste.

Jeg er en gutt/mann på 37 som bor i groruddalen. Men er opprinnelig fra Lillestrøm, ett par mil nord for her jeg bor nå.

Jeg ble intressert i klokker da jeg arbeidet på Chrono i Hønefoss, da jeg bodde der noen år. Den butikken førte i hovedsak de tre seikomerkene, men sjefen hadde rolex, og klokkeblader, så da ble det tent en intresse, for mekaniske klokker, selv om det var mest quartz det gikk i der. Butikken hadde også foto.

Jeg vet da søren hvordan jeg klarte å velge ett så dårlig nick, men jeg søkte sikkert etter mens watches eller noe sånt.

Foruten klokker, har jeg en annen ting på hjernen og det er vinyl. Jeg har en relativt stor musikksammling, som er helt klart med på å begrense muligheten for de dyreste klokkemerkene. :)

Jeg har etter mange tips her på forummet, nylig anskaffet en rimelig Longines Hydroconquest klokke, med automatikk, men dette blir neppe den siste. Selv om jeg er veldig fornøyd med den. Ett par forskjellige mekaniske seiko klokker har jeg fra før.
Mvh
Morten
 
Velkommen ut av dekning da! :p

Let gjennom vinylsamlingne etter cover som har "svarte menn med blåseinstrument" på, så får du vel fort finansiert en Rolex også! ;)



Ps. Leser du Rocky vet du hvor jeg har sitatet fra. ;)
 
Velkommen "ut av skapet"!

Høres ut som økonomien din også er med hurtigekspressen ned i det sorte hullet det er å bli smittet av denne interessen. Longines er forøvrig en av mine favorittmerker!:D
 
Min første mekaniske klokke var en Longines Hydroconquest som jeg kjøpte brukt av en hyggelig TS'er...
Kjempefornøyd!

2011-06-17112951.jpg