Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Etter noen måneder med "sniking i gangene" her på forumet er det vel på tide å presentere seg selv sånn for høflighets skyld: 38 år gammel designer med to barn og kone, hjemvendt nordlending etter 12 år i Oslo. Forkjærlighet for det enkle og funksjonelle:

http://http://www.vitsoe.com/en/gb/about/dieterrams/gooddesign

Klokkefascinasjonen har alltid vært latent, men begynte nok å blomstre rundt 2008 da jeg oppdaget Panerai. Etter år med sikling over ulike modeller derfra har jeg imidlertid innsett at mine pike-håndledd ikke kan bære en slik klokke…

Noen klokkesamling kan jeg ikke skryte på meg, har en skuff full av diverse novelty-ur (vi snakker da type Swatch og dets like) som sjelden ser dagens lys.

Min første skikkelige klokke kjøpte jeg via forumet rett før påske fra den særdeles hyggelige Flyback, vi snakker om en Omega Seamaster Pro. Co-Axial, midsize (noen rynker nok på nesen over størrelsen nå, men vent til dere ser de tidligere nevnte pike-håndleddene…)

Har så langt hatt stor glede av forumet og lært mye, ikke minst at min aversjon mot Rolex var påtatt. For tiden kan jeg nemlig ikke tenke på noe annet enn Sea Dweller f-serie (tror jeg skal kunne fikse 40 mm.) Største problemet med den drømmen er vel faren for at kona flipper MEG den dagen jeg realiserer den ;—)

EOM
 
Hei,
Er ny her på TS men har rukket å lage en egen tråd på "newbie"-område.
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?11396-Tag-Heuer

For ca. 1 måned siden kjøpte jeg en Tag Heuer Aquaracer calibre S, og etter det begynte det å gro en liten klokkeinteresse.
På tråden min der ligger det også en video jeg laget for å vise tidtakingen på klokken som er litt spesiell.

Etter å ha saumfart forumet her på TS etter klokkekjøpet mitt ser jeg jo at det er Omega og Rolex som gjelder.
Etter at interessen begynte å gro har jeg fått et helt annet syn på klokker og urverk, og har peket ut en må-ha/skal-ha-hvis-råd/når-råd. Det må bli en Planet Ocean.

Grunnen til at førstevalget mitt ble en Tag Heuer er at jeg forelsket meg i den hos urmakeren. Egentlig skulle jeg kjøpe en Certina til 4k, men det ble det altså ikke.
Kjører til vanlig en Alfa Romeo 159 SW TI så jeg handler bestandig på følelser. Kanskje ikke helt fornuftig til tider, men har fortsatt til gode å angre på de noe "dyrere" invisteringene mine.

Sjekk ut tråden min og kom gjerne med tilbakemeldinger på hva dere syns :)
 
Ny interesse

Hei,

Jeg husker min første vintage klokke laget laget av Gino Valle, Solari Emera 5 fra 60 tallet.

http://www.youtube.com/watch?v=uJedFrhufd0

Dette er en helt fantastisk veggklokke som jeg blir mer og mer glad i. Men utover dette så har jeg aldri vært noe spesielt interessert i klokker. Men etter at jeg begynte i ny jobb for ca 1 år siden så er det en kollega av meg som har fått meg til å se litt nærmere på denne interessen.
Nå har jeg kjøpt meg en vintage Tudor Prince Oysterdate som jeg får om et par uker, dette gleder jeg meg skikkelig til. Dette blir nok noe annet enn den Pulsar klokken som går på batteri som jeg har hatt noen år.
Har også sett på Rolex Explorer I, dette er jo også utrolig fin klokke. Det blir nok en slik klokke på meg når jeg finner en riktig pris som jeg synes er akseptabelt.

Jeg meldte meg inn i går på dette forumet, og har allerede fått mange svar på ting jeg lurte på. Takk for det!!
 
Nyfrelst.

Hei.
Jeg er en nyfrelst klokkeinteressert 28-åring fra Trondheim. Utdannet automatiseringsingeniør, og jobber med styring, lokal- og fjernkontroll av vannkraftverk. Har samboer og sønn.

Kjøpte meg ett Tissot-ur i 2007 (Tissot T-Touch Titanium Multifunction Chronograph T33.7.788.51) pga "gadget-faktoren", men interessen kom først da jeg, for ett par uker siden, var innom urmakeren min for batteribytte. Derfra fikk jeg med meg den siste Tissot-katalogen, og oppdaget automatiske mekaniske ur.

Er nå helt oppslukt av tanken på snart å eie mitt første mekaniske ur. Snuser litt på en Tissot Seastar 1000 (ikke chrono), men skal se på alternativer før jeg bestemmer meg. Trenger ikke nødvendigvis være Tissot, selv om jeg har en aldri så liten forkjærlighet for merket som har vært min trofaste tidsmaskin de siste 5 årene. ;)
 
Starten

Hei!

Tenkte jeg skulle presentere meg for forumet og fortelle litt om meg selv

Jeg har alltid vært interessert i tid, men hvordan jeg fikk vite den hadde ingen mening. Min aller første klokke fikk jeg til jul av min oldemor. Det var en digital Casio, som den dag i dag fortsatt virker perfekt uten å ha byttet batterier. Fortsatt i bruk også!

Min klokke fascinasjon vil jeg si begynte for 1 år siden. Fikk bare lyst på en klokke ettersom jeg bare brukte mobilen til å se tiden med. Et halvt år senere kjøpte jeg meg en Victorinox Chronograph Quartz modell. Jeg var redd for at min klokke mani skulle ta slutt og bestemte meg da for å heller investere i en litt billigere klokke.

Nå et halvt år senere etter dette kjøpet har det da ikke gitt seg. Det har bare blitt verre! Hehe

Har i dag blitt den stolte eier av en Breitling Superocean 44. Min første automatiske klokke og ikke min siste! Legger til et bilde her:

w00t034.jpg


Beklager kvaliteten på bilde, men det er tatt med en telefon :)
 
Hei!

Tenkte jeg skulle presentere meg for forumet og fortelle litt om meg selv

Jeg har alltid vært interessert i tid, men hvordan jeg fikk vite den hadde ingen mening. Min aller første klokke fikk jeg til jul av min oldemor. Det var en digital Casio, som den dag i dag fortsatt virker perfekt uten å ha byttet batterier. Fortsatt i bruk også!

Min klokke fascinasjon vil jeg si begynte for 1 år siden. Fikk bare lyst på en klokke ettersom jeg bare brukte mobilen til å se tiden med. Et halvt år senere kjøpte jeg meg en Victorinox Chronograph Quartz modell. Jeg var redd for at min klokke mani skulle ta slutt og bestemte meg da for å heller investere i en litt billigere klokke.

Nå et halvt år senere etter dette kjøpet har det da ikke gitt seg. Det har bare blitt verre! Hehe

Har i dag blitt den stolte eier av en Breitling Superocean 44. Min første automatiske klokke og ikke min siste! Legger til et bilde her:

w00t034.jpg


Beklager kvaliteten på bilde, men det er tatt med en telefon :)

Velkommen! Fet Breitling, jeg synes de er skikkelig kule.
 
Det er litt av en klokke du har kjøpt deg, gratulerer så mye!

Velkommen skal du være på forumet, og husk at du må poste mange bilder - ofte:D
 
Gratulerer med flott Breitling...

Og velkommen til TS det er nå morroa starter... :D :D
 
Takker for en varm velkomst! :D

Har hatt en liten case me klokkespotting de siste månedene og fått noen rare blikk, men er man nysgjerrig så er man nysgjerrig
 
Hei, jeg er ny her... Jeg fant dette forumet etter å ha vært på watchuseek en stund. Jeg er 42, og kommer fra sørlandet. Jeg er for tiden mest interessert i mekaniske lavbudsjettsklokker. Samlingen min er ikke stor men inneholder blandt annet Vostok (Amphibia & Komandirskie), HMT, Sea-Gull og Shanghai. Til daglig går jeg med en Seiko 5 SNK809 som jeg er godt fornøyd med.