Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Velkommen til alle nye, spennende med mange nye medlemmer. Og ikke minst mange nye fine klokker.

tidssonen.no er kanskje ikke nye facebook, men Juice har gjort en god jobb med å fylle en relativt stor etterspørsel:)
 
24 år fra Oslo, jusstudent! Har mange klokker, men få som er fine. Det skal nok rettes på!
 
God aften.


Christian,30år fra Bærum, bor på Lilleborg.

Sysler endel med sti og utforsykling på fritiden, hører mye på musikk.

Første skikkelige klokke jeg kjøpte, var en Seamaster Apnea i 2004.

Liker enkle linjer, med lav blingfaktor.
 
VELKOMMEN

Til alle dere nye jeg ikke har fått "hilst på" ennå,- VELKOMMEN!

Muligens har dere allerede oppdaget at dette forumet er klart det største seriøse stedet for og av klokkeinteresserte her til lands. Blant brukerne av TS finnes det stor spredning i alder og enorm bredde av kunnskap, så kom gjerne med spørsmål, tanker og andre innspill.

En presentasjon, gjerne med bilder, er vi takknemlige for.

Ikke la deg "skremme bort" om noen viser fram klokker til mange ti-talls tusen eller imponerende samlinger til kanskje flere 100-tusen. Vi har alle begynt med den ene enkle...;)

Som maggi har skrevet et sted, det er bedre med noe klokker på armen enn sparepenger på bok! :D

Velkommen til en noe gal klokkeverden!
 
24 år fra Oslo, jusstudent! Har mange klokker, men få som er fine. Det skal nok rettes på!

Velkommen!
Og velkommen til Chalshus!
Det er ikke hvor fornemme urene er, men hvilke emosjoner som ligger bak, som teller.
Merk Brios kloke ord. Selv har jeg brukt mange gode år på å trade meg opp.
Det viktigste er at dere poster MASSE BILDER av urene.:D:D:D
 
Velkommen til dere nye :)

Herfra går interessen oppover og saldoen nedover... Enjoy! :D
 
Velkommen til dere nye :)

Herfra går interessen oppover og saldoen nedover... Enjoy! :D


Takker. Med tråsykler og hifi/musikk som interesse og et friskt lån er økonomien passe presset fra før. En klokke her og der vil det allikevel være mulig å få presset inn. ;)

Desverre her jeg interesser og smak som ikke sammenfaller med min vanlige lønn.
Regner med jeg ikke er den eneste...
 
...

Desverre her jeg interesser og smak som ikke sammenfaller med min vanlige lønn.
Regner med jeg ikke er den eneste...

Det er nok et fåtall av dem som er her inne som faktisk har "råd" til å drive med dette. Men, det handler om prioriteringer ;)
 
Hei.

Først og fremst: Beklager at jeg har lagt inn flere poster før denne presentasjonen.

Skikkelig døl, 61-modell, jobbet i bilbransjen med salg/markedføring hos henholdsvis forhandler/importør i ca 25 år. Etter å tilbrakt 18 år i hovedstaden flyttet jeg tilbake til min barndoms dal Valdres, for omlag seks år siden.

Holder i dag på med helt andre ting, i all hovedsak ting jeg ikke har greie på. Er vel hva man kan kalle autodidakt innen de områdene jeg interesserer meg for, men ingen typisk spesialist. Alt som kan utføres med gravemaskin og annet som durer er artig :)

Hovedsaken for meg er at jeg i dag lever det gode liv uten for mye stress og mas, og hvor det stort er jeg som stiller kravene til meg selv. Skulle vel sagt at jeg var min egen sjef, men konemor, eller kjerringa som vi sier her oppe, er nok av en annen oppfatning.

Klokkeinteressert, men ikke i nærheten av det nivået som tydeligvis er gjengs her på TS. Interesser ellers er mc, litteratur (noe mellom kiosk og Tolstoj), bikkjer, vin, kunst, politikk, reiser - litt av hvert egentlig, men ikke nerd på noe område.

Er klar for å lære litt mer om ur, men ser ikke for meg at Panerai og dess like blir økonomisk prioritert med det aller første. Artig å lære litt allikevel :)
 
Selv om det kanskje er litt "sent", så får man likevel si velkommen, Minuteman :)
 
Velkommen "døl" m.fl.

Hyggelig med det stadig økende antallet forumbrukere! Tror vi har en ganske god spredning i alder, bakgrunn og entusiasme her på TS. Alle klokkeinteresserte er like velkomne.
Både de som "sitter på gjerdet" og avventer med sine innlegg og de som skriver til "innleggstelleren" gløder, er alle like viktige for TS! ;)

God påske!
 
Hei,
etter flere år i mørket er det vel bare å ta steget ut av skapet og stå fram som "litt over snittet interessert i klokker".
Jeg er akkurat passert 40, og har alltid vært opptatt av ur, selv om det tok en stund før jeg forsto forskjellen på automatisk og quartz.
Har de siste årene samlet opp litt forskjellig, felles for dem er vel at de ikke er super mainstream, bla 3x Anonimo, 1x Ebel BTR Gmt, 1x Panerai 49, 1x Fortis B42 Chrono,
1x Maurice Lacroix Diver samt Breitling Colt GMT beateren.

Som dere ser, way beyond repair...

Takk til dere som står bak og som bidrar til et flott og lærerikt forum.
 
Velkommen!

Host gjerne opp noen bilder av din Anonimos. Det er vi ikke altfor bortskjemt med på forumet her..!
 
Heisann.
Jeg er en kar fra Bergen som har hatt en svært økende kurve i klokkeinteressen, den har forsåvidt alltid hvert der men steget en god del det siste året. Personlig liker jeg urene min så enkle som mulig, og har en liten forkjærlighet til Omega.
Har lagt ut bilder av min lille samling, som jeg håper kan vokse seg stor og sterk :)

Favoritten: Omega Seamaster 1959
5672487829_9f2ea654cd.jpg
 
Velkommen til Lobwedge og justandreas! Omega er min greie også, og Anonimo har jeg selv også vært eier av, så jeg gleder meg til bilder!!
 
Velkommen, folkens!
Håper dere deler masse av de flotte urene dere har i samlingen!:D:D:D
 
Heisann folkens :)
Jeg er da en trønder som er bosatt i Oslo.
Er vel som de fleste her inne, litt over middels interisert i klokker :D
Jeg har vel ingen spesielle klokker i min samling, enda..... men det er en JAEGER LE COULTRE på vei i posten :)
Jeg har ikke så mye greie på klokker, men det kommer seg litt etter litt ;)
Ellers har jeg en Aviator, Sector,Wenger og et par andre :)

E.R