Lommebok - merker og modeller

Kom over noe nytt i dag, en særdeles forsegjort kortholder, plass til 2 kort med hver sin knapp for å skyve de opp. Og et rom på utsiden der man kan ha penger evt. kort. Veldig bra sammensatt sak, føltes veldig velbyggd.

http://www.kbcardbox.no/Default.aspx
 
The wallet for people who hate wallets

En orange Jimi "The wallet for people who hate wallets" har vært min favoritt i 5 år. En "no nonsense" seddel- og kortholder, akkurat stor nok for meg.

jimi-wallet.jpg
 
Hadde en slik når de var helt fersk på markedet.. Var ikke veldig imponert over produktet da, ble ødelagt ganske fort også.
Men det kan jo ha forandret seg på alle de årene. :p
 
Hadde en slik når de var helt fersk på markedet.. Var ikke veldig imponert over produktet da, ble ødelagt ganske fort også.
Men det kan jo ha forandret seg på alle de årene. :p

Da har jeg vært heldig med mine. Jeg kjøpe to stk. Har fortsatt ikke brukt opp den første.:grin:
 
Min ideelle lommebok er akkurat stor nok til kortene den skal romme, en seddel eller to, og tynn. Jeg har aldri vært fan av kortholdere i metall (for stive), og synes at Exentri sin blir litt for tykk.

Etter mye om og men og kort i baklomma kom jeg over en enkel liten sak på Morris. Kredittkortholder i svart skinn med to kortlommer på hver side og plass til sedler i midten. Meget hyggelig pris på 99 blanke kroner (149 hvis man skal ha den med produsentens logo, go figure). Jeg har ingen illusjoner om at denne skal nedarves i generasjoner, men den har holdt så bra gjennom sitt første år at jeg har kjøpt to til for å ha liggende i skuffen i tilfelle Morris slutter med dem. Anbefales!
 
Har en kortholder i skinn fra Filippa K, med plass til tre kort på hver side, og sedler i en egen lomme. Hater tykke lommebøker.

Ellers bruker jeg denne innimellom:

WEB_Image%20Wallet%20Bad%20Mother%20Fucker%20Bad%20Mother%20Fuck409556686.jpeg
 
163233_A0V1G_1000_001_web_zoomin.jpg


Denne går vel på 4-5 året nå, og fortsatt like hel. Foretrekker små kortholdere som denne, og kvaliteten er helt allright.
 
Kom over noe nytt i dag, en særdeles forsegjort kortholder, plass til 2 kort med hver sin knapp for å skyve de opp. Og et rom på utsiden der man kan ha penger evt. kort. Veldig bra sammensatt sak, føltes veldig velbyggd.

http://www.kbcardbox.no/Default.aspx

Fikk lånt en slik av Knut som produserer disse i dag, og er etter og hatt denne i hende i dag enda mere imponert over kvalitetsfølelsen på disse. Han hadde også en utgave som var kobberbelagt, hadde en flott patina da dette hadde oksidert. Får en patina som minner mye om den bronseklokkene får.

IMG_0891.jpg


IMG_0889.jpg


IMG_0890.jpg
 
Jeg har hørt mye bra om Ettinger, regner med at du blir storfornøyd!

Jeg har også hørt mye bra om Tusting sine. Håndlaget i England fra ypperlig skinn. Du dør mest sannsynlig før lommeboken. Synes også lommebøkene deres er ganske rimelige.

fikk denne i posten idag (ettinger). virkelig bra kvalitetsfølelse.
 
Elsker lommeboka mi, Puccini heter merket ! Kvalitetsskinn, plass til mynt, plass til sedler og 13 plasser til kort hvorav noen av dem har plass til opp til flere kort ! :D
 
Jeg kjøpte nettopp en ganske nice lommebok/kortholder fra Acne fra Geddon Kvadrat. Veldig fornøyd med den.
 
Jeg har hatt denne i flere år nå, kortholder med en liten "lomme" jeg pleier å ha sedler og div i. Ganske billig og veldig god. Fins lommebøker der også.
1991.jpg

resampler.aspx
 
Jeg har hatt exentri i mange år, og er storfornøyd med lommeboken. Ble frastjålet min gamle forrige helg, så må gå til innkjøp av en ny.

Men, jeg greier ikke å bestemme meg for hvilken. Hva synes asylet?

Denne?

3KHzji9.jpg


Eller denne?

0Wx260v.jpg
 
Jeg har alltid vært fan av metallfuteral til å ha kort etc i. Har lett litt etter noe som var smått nok, men samtidig er litt fleksibelt. Jeg fant og bestillte denne fra Old Calgary;

Whiskey2_1024x1024.jpg


Super kvalitet og brillefin til en god bunke plastkort, samt sedler og visittkort.
 
Jeg gikk nettopp fra en exentri til en LV Card Holder (fungerer utmerket):
louis-vuitton-damier-graphite-canvas-card-holder-1.jpg


Så da måtte jeg bestille en custom reim som jeg kan bruke sammen med min PAM 312. Reimen ser slik ut (synd den leveres om ca. 3-4 uker...)
35737218b01f11e2880f22000a1f9ca7_7.jpg
 
Jeg har hatt exentri i mange år, og er storfornøyd med lommeboken. Ble frastjålet min gamle forrige helg, så må gå til innkjøp av en ny.

Men, jeg greier ikke å bestemme meg for hvilken. Hva synes asylet?

Denne?

3KHzji9.jpg


Eller denne?

0Wx260v.jpg

Første imo @Marius M. blir nok penere og penere med patina
 
Redigert av en moderator:
Exentri er ikke mindre enn genial. Ikke noe fancy fanteri.
Ville gått for den første, @Marius M. Jeg endte opp med en sort, da de ikke hadde andre farger inne. Skal gi den til Secondman og kjøpe meg en slik lysebrun en.
 
Redigert av en moderator: