Lommebok - merker og modeller

Jeg har denne litt smakløse lommeboken som jeg har hatt i 4-5 år.
DSC00366.jpg

Den har plass til 5 kort og har 2 seddellommer. Kvaliteten er upåklagelig med tanke på at den kosta $30.
 
Om du ikke har behov for rom til mynter er pocket organizeren fra LV er etter min mening veldig fin i størrelsen og har bra romfordeling.

Gav denne til kjæresten, og det endte med at jeg måtte bytte ut min store lommebok og kjøpte en i samme modell selv.
louis-vuitton-pocket-organizer-n61721.jpg
images

Den er også veldig fin i damier graphite og taiga.
 
Om du ikke har behov for rom til mynter er pocket organizeren fra LV er etter min mening veldig fin i størrelsen og har bra romfordeling.

Gav denne til kjæresten, og det endte med at jeg måtte bytte ut min store lommebok og kjøpte en i samme modell selv.
louis-vuitton-pocket-organizer-n61721.jpg
images

Den er også veldig fin i damier graphite og taiga.

Den er kjempe praktisk, har den samme modellen i Graphite og den er veldig grei når man ikke skal ha med seg så mye. Bilder ligger vel i en annen tråd her inne.
 
Jeg er ikke så nøye på hvilken lommebok jeg går med, men at den er funksjonell er viktig. Byttet ut min slitte Exentri, med en Secrid i brunt skinn. Secrid har mottatt reddot design pris for sin smarte kortløsning.

http://www.regovs.com/vintage_brown_miniwallet_cardprotector-p-2038.html

Kortløsning uten skinn:
[video=youtube;11GShjWUYjE]http://www.youtube.com/watch?v=11GShjWUYjE&feature=player_embedded[/video]

Edit: Den har også støtte for mynter, noe exentri ikke hadde.
 
Denne var kul, liker når design og funksjon møtes på en så elegant måte, eneste jeg stusser på er hvordan kortene blir holdt på plass om den ikke er full.
 
Har forresten hørt et tips fra en ambulansekar at:
stållommebok i forlomme + krasj + lårarterie = ofte ikke er en veldig ønskelig totalsum

Men, for all del, det gjelder sikkert mye man har i lommene. Just a thought. :)
 
Denne var kul, liker når design og funksjon møtes på en så elegant måte, eneste jeg stusser på er hvordan kortene blir holdt på plass om den ikke er full.

Til det kan jeg si at den støtter 1-6 kort. Den er forbelagt inni slik at kortene sittel like stabilt, om man kun har ett eller seks kort. Har nå brukt den i noen dager, og synes selv den er genial:) Skinnkvaliteten er også høy, tykt og godt skinn, som jeg absolutt vil tro holder sin kvalitet over tid og bruk.

Ser at den også finnes på nett i dobbel utgave, om man trenger støtte for flere kort. http://www.creditcardhouder.nl/webshop/CAT/13/LANG/2/Secrid
 
Er avhengig av lommebok som har plass til kvitteringer for utlegg i jobb.sammenehng, så kortholder er utelukket. men ulempen med lommebøker er at de ofte er så tjukke... Lette en evighet før jeg endte opp med denne:

js_embossed-anchor-bill-holder.jpg


Storfornøyd!
 
Til det kan jeg si at den støtter 1-6 kort. Den er forbelagt inni slik at kortene sittel like stabilt, om man kun har ett eller seks kort. Har nå brukt den i noen dager, og synes selv den er genial:) Skinnkvaliteten er også høy, tykt og godt skinn, som jeg absolutt vil tro holder sin kvalitet over tid og bruk.

Ser at den også finnes på nett i dobbel utgave, om man trenger støtte for flere kort. http://www.creditcardhouder.nl/webshop/CAT/13/LANG/2/Secrid

Fikk min i mørkebrunt skinn igår og ble positivt overraska når jeg pakka den opp. Den var mye mindre enn jeg hadde sett for meg og kvaliteten virker veldig bra.
Jeg fikk plass til 5 kort i min (førerkort + 4 kredittkort). Man kan nok lure inn ett kort og to til hvis man har kort uten utstikkende bokstaver som feks førerkort, medlemskort etc.
Nå føler jeg meg som James Bond hver gang jeg er på butikken for å kjøpe noe. :D
 
Feite lommebøker som buler ut av buksa liker jeg ikke. Er også ytterst sjeldent jeg går med kontanter. Derfor holder det med denne håndlaget lommeboka til Greg Stevens.

Som tidligere Paneristo og stor tilhenger av GSD så var det nesten en selvfølge. Har også en key fob av han som jeg brukte tidligere.

:)
 
Etter mye om og men endte jeg på en rimelig enkel versjon:
Kun tre lommer, en på hver side og en litt større i midten. Funker perfekt!
3ef9b2f6-59a3-7fe7.jpg



www.smythson.com er å anbefale med andre ord ;)
 
Mange flott lommebøker her :) Har selv en rimelig sliten kortholder som holder på og falle fra hverandre, det fine med denne er at den er litt tykkere en vanlig så den rommer 8-10 kort. Etter og ha byttet fra lommebok med all verdens plass over til denne måtte jeg parkere en del kort, så tror ikke jeg klarer og legge ut flere nå. Så spørsmålet blir er det noen som har en lommebok \ kortholder og anbefale med plass til mye kort ? Har nesten aldri cash på meg, og når jeg har det ligger de bare løst i lomma som regel.
 
Hjelp!

Jeg lurer på litt det samme som den over meg. Samboeren min har fram til nå kun hatt en billig, kjedelig, dårlig kortholder i stål. Jeg tenkte jeg skulle overraske han med en litt fin kortholder eller lommebok til jul. Har hintet litt frampå, og skjønner at han helst vil ha plass til en del kort (5-10) og stasj, men den skal ta minst mulig plass.

Jeg har mest lyst å kjøpe denne i svart: http://shop.acnestudios.com/shop/men/accessories/switzerlandcard.html, men er det mulig å legge kort dobbelt i den? Eller om den vil være altfor trang og rett og slett for liten for hans bruk?
Tips mottas med takk!
 
Jeg har tilsvarende, har vel postet den tidligere i tråden, og den har to rom slik det ser ut som den fra Acne har.
Har for tiden 7 kort i den, samt bittelitt kvitteringer (bare kvittering på busskort og semesterkvittering). Får fint plass til å presse ned en seddel også, men med flere kort blir de fort veldig vanskelige å få ut uten å ta ut alle og putte tilbake de man ikke trenger.
 
Kjøpte en genial kortholder med seddellomme fra Grieg hos Staples:
749165_1_xnl.jpg

Innsiden har 3 rom, og utsiden har ditto rom. De to kortene som er i bruk støtt og stadig, ligger tilgjengelig uten å måtte åpne noe som helst.

Min inneholder nå 8 kort i standardtykkelse, 5 tynnere kort (ala medlemskort, våpenkort), noen kvitteringer + et par sedler, og måler 2 cm tykkelse. Helt perfekt størrelse til alle jakker - også dressjakker.

Til å være i skinn er prisen svært hyggelig: 199,-.
http://www.staplesbutikken.no/kortholder-grieg-3-delt-nappa-skinn-sort?r=se

Anbefales!

KAB