Lommebok - merker og modeller

Medlem
24. juni 2010
Innlegg
98
God dag, godtfolk!

Lommebøker har vi vel alle, og jeg er på utkikk etter en ny. Stikkord er tidløst, elegant og kvalitetspreget, gjerne noe som varer lengre enn meg. 2-fold eller 3-fold har jeg ikke helt bestemt meg for ennå, men bør ha plass til sedler og ymse kort, gjerne 6-8 av dem (eller flere). Myntplass er kjekt, men ikke bestemt meg for om det er et must.

Har sett på Mulberry, og meg bekjent holder disse i generasjoner, og blir penere og penere med tiden. Finnes det alternativer?

Snurr debatt! (dette kan gjerne bli "Lommeboktråden", om det viser seg å være interesse for denslags)
 
Her får du nok masse inspirasjon.

Jeg har de siste årene brukt lommebok og kortholder fra Louis Vuitton i Damier Graphite. (som presentert i "lommebok" tråden).
Jeg er meget fornøyd, ble frastjålet en og kjøpte den samme igjen. Jeg har en med to seddellommer også er det plass til 5 kort. Uten myntlomme. Lommeboken er lagd i canvas som etter min erfaring er meget slitesterkt samtidig som det ikke eldes. Mulberry har også masse fint, har en bag fra mulberry som jeg bruker hver dag til skolen, det som er fint med den er at den eldes og blir veldig personlig for hver lille ripe den får. Litt som en upolert Rolex :)

Lykke til
 
Har en flott lommebok i mykt kalveskinn fra Davidoff. Men den har dessverre for få lommer til kredittkort. Derfor bruker jeg denne i stedet:

http://www.exentri.no/

som for øvrig også har plass til sedler.
 
Bestilte nettopp en blå fra Ralph Lauren som var fornuftig priset, får håpe den er som forventet!
 
Jeg har hørt mye bra om Ettinger, regner med at du blir storfornøyd!

Jeg har også hørt mye bra om Tusting sine. Håndlaget i England fra ypperlig skinn. Du dør mest sannsynlig før lommeboken. Synes også lommebøkene deres er ganske rimelige.
 
Jeg gikk for en fra Richard James (Savile Row) jeg fikk til en veldig god pris. Sort, sydd med grønn tråd og plass til 8 kort. Bi-fold, ikke noe unødvendig tullball. Veldig fornøyd.
 
Har prøvd flere men syns at min lille Mulberry er den beste.

http://www.mulberry.com/#/storefront/c5624/4172/category/

Seks kredittkortlommer som er fylt med 9 kort og plass til litt sedler (som ikke er så nødvendige lenger).

En mindre lommebok er alltid bedre og lettere å ha med seg; i motsetning til klokker ;)

Mulberryen har holdt i åtte ni år og blir ikke byttet med det første.
 
Ser Exentri er anbefalt. Grei lommebok, men kvaliteten er ikke slik som det ønskes her. Den varer vel i ca 2 år.

Jeg har selv en lommebok fra Saddleback Leather nå. Det er en kraftig sak, og vil nok vare lenger enn meg. Men, den er kraftig, og ikke spessielt elegant. Så jeg kommer nok til å bytte den ut i en mulberry så snart denimbuksen byttes ut med en dressbukse. ;)
 
3a1cb6f6_IMG_7510.JPG


Venter på at denne kortholderen skal komme i posten.
 
Meget pen!

Noen som har/vet om lommebøker med goood plass til kort? Jeg har aldri cash, men mange kort (betalingskort, sertifikat, nøkkelkort, visittkort, osv..). Ser helst etter noe i skinn for å få den lille fleksibiliteten det gir ;)

Trenger forsåvidt ikke være dyre greier da jeg kortene går såpass mye inn og ut av plassene sine at den blir slitt uansett.
 
Her var det mye snasent! Lommebok er jo en viktig og flott måte å ta vare på sine kjære (les kilden til penger, VISA) på.

Apropo lommebøker - og lignende, noen som har erfaring med http://www.smythson.com/ ?

Vurderer å bestille litt matchende småsnacks, men har problemer med å bestemme meg :p
 
Jeg har en Ralph Lauren Rugby-lommebok med plass til kort og sedler. Mynter går rett i et spareglass i bokhyllen, og jeg liker veldig godt den nautiske stilen RL har en tendens til å legge seg på. Kjempefornøyd med lommeboken, og har ingen planer om å bytte den ut. Det skulle vel egentlig bare mangle, i og med at jeg hadde så lyst på den at jeg måtte få en venninne til å kjøpe den til meg i NYC, fordi Rugby bare selges i USA og Japan.
img57990871.jpg
 
Jeg fant en helt utrolig fet lommebok av Ralph Lauren. Har lett lenge etter en lommebok med et slikt design. Liker veldig godt fargen på læret, samtidig som den har en litt mer røff og "brukt" look. Liker også veldig godt "logoen" av Ralph Lauren som er utenpå lommeboken. Vet ikke om denne kan sammenlignes med merker som tidligere har blitt nevnt mtp pris og kvalitet, men 150 $ for en lommebok må jo ha noe å si ;)



Link til nettsiden : http://www.ralphlauren.com/product/index.jsp?productId=3978688&sProdEvar=Recently Viewed

Noen som vet om andre produkter med samme look?