Lommebok - merker og modeller

Her i huset bruker vi for tiden Ainste, alle beskyttet mot avlesning.

Til venstre en RFID Small Evan wallet. Har seks kort i denne, men kan ha flere eller færre, gummistrikken holder godt, også på sedler. Så en svart RFID Multiple wallet med seks lommer til kort og en til sedler i midten.
ZX0USM.jpg


Også fruen bruker Ainste.
j0BscZ.jpg
 
Da har jeg bestilt en RFID Multiple Wallet inspirert av dette innlegget. Håper du er fornøyd @HerrUr ?

Absolutt fornøyd lobster. Så fornøyd at jeg kjøpte Small Evan etter noen måneder først med Multiple wallet.
Både bestillinger og forsendelser har gått knirkefritt.

qB3x8e.jpg
 
En rask oppdatering:

Etter et par ukers bruk av Ainste RFID Multiple Wallet er jeg så langt svært fornøyd. Var litt vanskelig å få tak på kortene i starten, men nå har skinnet heldigvis myknet opp. Den er litt høyere enn Exentri, men betydelig tynnere.

Da gjenstår det bare å se på holdbarheten etter et par års bruk.
 
Veldig fornøyd med min Aniste Small Evan ettet en måneds bruk. Leveransen gikk rett i poskassa. Bør nok ringe Tollvesenet for betaling av moms.
 
  • Liker
Reaksjoner: Futen og Guest571
Veldig fornøyd med min Aniste Small Evan ettet en måneds bruk. Leveransen gikk rett i poskassa. Bør nok ringe Tollvesenet for betaling av moms.

Du kan ev. søke om Toll sinTVINN-tilgang, så kan du selv momsdeklarere varer opp til kr 3 000. Det fungerer helt fint.
 
Veldig fornøyd med min Aniste Small Evan ettet en måneds bruk. Leveransen gikk rett i poskassa. Bør nok ringe Tollvesenet for betaling av moms.

Bedre å betale moms i ettertid, tro meg. Bestilte to Saddleback ID wallet i starten på oktober 2014, og de ble sendt rimelig raskt. 10 juni lå de i postkassen min med regning fra Tollvesenet, altså 8 måneder senere. Hadde for lengst avskrevet hele forsendelsen. Ting kan tydeligvis ta tid hos Tollvesenet.
 
Du kan ev. søke om Toll sinTVINN-tilgang, så kan du selv momsdeklarere varer opp til kr 3 000. Det fungerer helt fint.
Bare vær obs på at posten tar gebyret sitt uansett om du fortoller selv.
Jeg prøvde og argumentere om at de ikke hadde fortollet noe men da sa de at de kalte det bare gebyr for oppbevaring eller lignende , pengene skulle de ha uansett.
 
Brukt min RFID Multiple wallet noen uker nå og er veldig fornøyd. Litt trang i starten, men nå får jeg lett ut kortene. Sikkert bare flaks, men ikke noe toll på meg.

Takk for tips @HerrUr
 
  • Liker
Reaksjoner: HerrUr
Har denne fra Burberry! Uhyre praktisk, selv om den tar lite plass..

Plass til 4 kort på hver side + at det er ekstra rom "under kortene" på begge sider, samt rom på toppen. Med andre ord meget god plass til å være såpass liten. Hatt den ganske lenge og upåklagelig kvalitet.

burberry-black-bernie-leather-card-case-for-men-product-0-832964383-normal.jpeg
 
Har lett lenge etter en lommebok som er stor nok til mitt behov. Problemet er jo selvsagt at behovet varierer. Derfor har jeg endelig insett at en variant med strikk er optimalt. Kjøpte denne fra elephant wallet:



Meget fornøyd!
Tynn og har perfekt passform uansett om det er 1 eller 16 kort i den! Sedler og nøkler går også fint mellom strikken og karbonplaten.
 
Litt på siden kanskje, men er det noen som fortsatt bruker filox/almanakk? Jeg er selv av typen som liker å fysisk skrive ned notater og enkelte avtaler for hånd.
 
Litt på siden kanskje, men er det noen som fortsatt bruker filox/almanakk? Jeg er selv av typen som liker å fysisk skrive ned notater og enkelte avtaler for hånd.

Selvfølgelig. Kalender på kontoret og ymse lapper på kjøleskapet gjør at jeg forhåpentlig husker i det minste en brøkdel av mine avtaler. Har heldigvis ikke smarttelefon.